Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Ta sikkerhets kopi av innhold på tlf.

 

Ja, nå var det vel akkurat det Handerre... ikke hadde gjort, da...

 

Sånn i etterpåklokskapens ånd, er det jo lett å si at en må ta sikkerhetskopi - særlig om en skal prøve å oppdatere med Multiloader. For sikkerhetskopi er VELDIG - V E L D I G - viktig å ta om en har noe en ikke vil miste. Og da særlig viktig å gjøre når en skal gjøre store inngrep på tlf.... Sorry, klarte ikke å la være. Redd en nesten må skylde på seg selv når en - unnskyld - har vært så klønete å ikke ta sikkerhetskopi - tar veldig kortere tid enn alt styret med Multiloader, da...

 

Men lurer først og fremst på en ting - hvorfor ikke sette tlf. til å lagre på minnekortet...??

 

Uansett - etter at tlf. min gikk i loop etter en oppdatering med 'flotte' Kies og omsider kom tilbake fra verkstedet, lar jeg alle påminnelser om at den kan oppgraderes være og bruker den som den er. Hvor utrolig det enn høres, så funker den strålende selv med 'gammel' FW... Ser at det er en versjon ute (ikke i Norge ennå) som innfører Swype - da kan det hende jeg vurderer det igjen. Men fram til det, får den være i fred. Og bare virke.... :yes:

Endret av NeoForever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo i forumet. Har sett litt på Samsung wave og tlf virker flott på alle måter. Det jeg lurer på før jeg eventuelt anskaffer meg en er: Er kameraet bra ? (var middels på Desire) Er den god til nettsurfing/epost ? God programbutikk ? Er det noe dere savner eller skulle ønsket var annerledes ? Er Bada et godt os ?

Lenke til kommentar

I den grad man kan kalle et mobilkamera bra så vil jeg si ja. Synes å huske det var bedre enn Desire sitt kamera når jeg undersøkte hvilken telefon jeg skulle velge.

 

Jeg bruker ikke epost på den, men surfing synes jeg går smidig og effektivt.

 

Programbutikken er litt begrenset ennå. Android har jo et års forsprang på antallet programmer. Hvis du mener kvantitet betyr noe.

 

Savner? Tja, kanskje HDMI-port.

 

Bada oppleves smidig, men det har vært en del bugs og firmwareoppdateringer nå i starten. Wave får vist Bada 1.2 (som Wave II kommer med når den blir lansert). Det lover bra.

Lenke til kommentar

I den grad man kan kalle et mobilkamera bra så vil jeg si ja. Synes å huske det var bedre enn Desire sitt kamera når jeg undersøkte hvilken telefon jeg skulle velge.

 

Jeg bruker ikke epost på den, men surfing synes jeg går smidig og effektivt.

 

Programbutikken er litt begrenset ennå. Android har jo et års forsprang på antallet programmer. Hvis du mener kvantitet betyr noe.

 

Savner? Tja, kanskje HDMI-port.

 

Bada oppleves smidig, men det har vært en del bugs og firmwareoppdateringer nå i starten. Wave får vist Bada 1.2 (som Wave II kommer med når den blir lansert). Det lover bra.

 

Kan bare stemme i her - synes kamera er veldig bra. Hadde den nettopp med til Spania og veldig bra bilder i sola der og om kvelden ute. Om en tar mye bilder inne og er avhengig av blitzen, blir det sjelden mer en greit. Men det gjelder vel de fleste mobilkameraer. Videodelen er helt super - så lenge en passer på å sette den til høyeste oppløsning - står ikke på det som default.

 

Til å surfe med, funker den fint. Ingen problemer - tlf. velger automatisk wlan om det er aktivert. Men skjermen er jo ikke større enn 3.3", så selvfølgelig litt begrensa hvor god oversikt en får. Men nettleseren gjør en god jobb. Bruker heller ikke min til annet enn webmail, så ikke prøvd epost i særlig grad.

 

Samsung Apps derimot, er rene sorgen - foreløpig. Er jo meningen at Samsung skal satse hardt for å få en god appstore, men foreløpig er det veldig lite der som er interessant. Det lille som funker, er betalingsapps og de får en ikke tilgang til i Norge - ennå. Dog, tror neppe den kommer til å nærme seg Android noen gang, dessverre. Men siden det meste følger med i standardoppsettet, er det ikke mye en egentlig savner - funker strålende som den er. Eneste er en bedre navigasjonsløsning - Route66 er ikke veldig brukervennlig og koster i tillegg penger.

 

Bada er ett veldig stabilt og godt os - ikke hatt noe problemer med det og TouchWiz 3.0 er enkelt og oversiktlig å bruke.

 

Dog - er ett stort minus og det er oppdateringer. Kies heter altså programvaren som hører til og den er helt tragisk. Ser veldig fancy ut, men høyst ustabil og sliter veldig bare med å koble til tlf. Er eneste 'lovlige' måte å oppdatere firmware, men har etterhvert blitt berykta for å gjøre tlf. ubrukelige i prosessen. Men er ikke noe must å bruke den - når en kobler til tlf. i Windows, får en mulighet til å gå inn på minnekortet/tlf. og overføre direkte. Raskt og enkelt. Har ikke gått igjennom changeloggen for nye firmware-oppdat., men tror ikke det har blitt tilført noe viktig der, så ingen grunn til å stresse med oppdateringer.

 

Så glimrende, stabil og veldig komplett tlf. som varmt anbefales - også kamera/video-delen. Men styr unna Kies....

Endret av NeoForever
Lenke til kommentar

Mulig jeg har vært særlig uheldig, men websurfing på min er litt både og.

Telefonen har i det hele tatt en rekke små bugs som hver for seg ikke er så voldsomme, men som blir til irritasjonsmomenter etterhvert. Nå skal det sies at jeg ikke har oppdatert til nyeste firmware, og heller ikke har den første, som vel var bedre på enkelte områder, men er 'stuck in the middle' til Samsung klarer å fikse en helt 100% stabil og idiotsikker Kies. Ikke at jeg er idiot, men jeg gidder ikke å knote med oppdatering (mer).

 

Når det gjelder surfing da, og de bugene som er der (sammenlignet med Desire som jeg hadde før), så er det at den glemmer brukernavn og passord til nettsteder som krever det, selv om jeg altså har bedt den om å huske dem. Den husker dem en stund, men så plutselig er de alle borte. Dermed må jeg logge meg på hver gang, men jeg har av sikkerhetshensyn forskjellige navn/passord på alle, og vanskelige passord som jeg ikke husker.

Så er det det at den av og til kommer med meldingen "Siden er for stor, vil kanskje ikke vises ordentlig" (fikk aldri sånt på Desire). Av og til funker ikke Zoom. Av og til går telefonen plutselig til mobilutgaven av en side (f.eks. Facebook) selv om jeg har lagt til den vanlige versjonen i Favoritter og klikker på linken dit. Tror det er fler. Av de mindre bugene som egentlig ikke har noe å si, men som allikevel gir et dårlig inntrykk, så er det sånn at, la oss si jeg har vært på www.diskusjon.no, og så skal til www.vg.no, og jeg klikker en link til vg, så står adressen til stedet jeg har vært i søkefeltet mens den laster det nye nettstedet. Altså bytter den ikke til ww.vg.no i søkefeltet før den siden er ferdig lastet inn. Det gjør jo ingenting, men i begynnelsen lurte jeg på om den bare lastet inn den siden jeg allerede var på en gang til, og det ble litt forvirrende. Pluss at sånne småting ikke inngir så stor tillit til browseren generelt.

 

Ellers på telefonen har jeg lignende småbugs, som at klokka kronisk går et par minutter feil dersom jeg setter den til å oppdateres automatisk.

 

Men som sagt - mulig jeg har fått en mandagsmodell. Desire var heller ikke uten feil da jeg hadde den, men de feilene var ikke av en sånn art at de gjorde telefonen litt mindre ålreit å bruke; Desire 'inviterte' liksom mer til aktiv bruk enn det min Wave gjør, p.g.a. disse småfeilene. Når jeg f.eks. skal surfe med Wave, blir det ikke noe å glede seg til, men heller litt sånn "Uff, stemmer det ja - den husker jo ikke noen passord, nei" og så videre.

Lenke til kommentar
men foreløpig er det veldig lite der som er interessant. Det lille som funker, er betalingsapps og de får en ikke tilgang til i Norge - ennå.

Betalingsapps har da fungert i flere uker nå :)

 

Oi, pussig. Prøvde å kjøpe noe der med visa-kortet, men fikk beskjed om at 'kortnr. er fra ett land som ikke er støttet' eller noe sånt. Helt vanlig norsk visa-bankkort.....

 

Får prøve igjen... :)

Lenke til kommentar

I den grad man kan kalle et mobilkamera bra så vil jeg si ja. Synes å huske det var bedre enn Desire sitt kamera når jeg undersøkte hvilken telefon jeg skulle velge.

 

Jeg bruker ikke epost på den, men surfing synes jeg går smidig og effektivt.

 

Programbutikken er litt begrenset ennå. Android har jo et års forsprang på antallet programmer. Hvis du mener kvantitet betyr noe.

 

Savner? Tja, kanskje HDMI-port.

 

Bada oppleves smidig, men det har vært en del bugs og firmwareoppdateringer nå i starten. Wave får vist Bada 1.2 (som Wave II kommer med når den blir lansert). Det lover bra.

 

*snip*

 

Må si meg enig med Simen1

 

Dette høres veldig utdatert ut. Det er fremdeles ikke et hav av apps og widgets, men det har de siste dagene kommet oppdatering på "samsung apps" og mye nytt av gode apps/widgets.

 

Kies er kanskje ikke helt det beste, men etter å ha oppdatert til nyeste versjon kom det seg en god del. nå er alt waverelatert, både på mobil og PC oppdatert til siste versjon og jeg savner egentlig ingen ting annet enn Spotify.

 

Deffinnitivt en av markedets aller beste mobiler.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Ok, da får jeg ikke tilbake noe info. Skjønner nå at jeg ikke kan stole på at Samsung ikke føkker tlfen min.

 

Anywho, norsk tastatur osv er også forsvunnet. Kan jeg få dette tilbake enkelt?

 

Sorry, jeg har svært lite peil på mobiltelefoner, sw osv.. Se meg som en 80 år gammel gubbe som fikk ny mobil av oldebarnet sitt til jul..

Lenke til kommentar

Hallo i forumet. Har sett litt på Samsung wave og tlf virker flott på alle måter. Det jeg lurer på før jeg eventuelt anskaffer meg en er: Er kameraet bra ? (var middels på Desire) Er den god til nettsurfing/epost ? God programbutikk ? Er det noe dere savner eller skulle ønsket var annerledes ? Er Bada et godt os ?

 

Jeg vil si det er en veldig bra mobil. Til pris man får den for er den ett røverkjøp, jeg fikk den nemlig for rundt 2500 subsidiert av netcom.

Kameraet er bra til å være mobil ikke det beste som finnes antar jeg men meget brukbare bilder når belysningen er god selvsagt blir det noe støy når belysningen er dårlig men det er i det minste en temmelig habil flash på den. Videokameraet er latterlig godt syns jeg dog blir lyden noe ødelagt dersom man feks tar opp under konserter, virker som den sliter noe med den dype bassen og slikt eller bare fordi lyden er så høy. Ellers er jeg meget godt fornøyd med både lyd og bilde på videokamera delen.

Nettsurfing funker da greit. Den innebygde browseren sliter noe og jeg har også fått beskjed om at siden er for stor og slikt fjas. Det med passord som forsvinnner kan jeg ikke bekfrefte da jeg faktisk heller bruker java versjonen av opera mini da den er mye kjappere og fordi jeg stort sett er interessert i å lese og ikke se på bilder.

E-post er helt kurant støtter alt av webmail og active exchange så får man også syncet kontakter og kalender. Du kan også zoome i mailen din og da får man reflow av teksten.

Programbutikken funker helt utmerket den og man kan kjøpe ting og tang. Er ikke så mye verdt å ha der enda men det regner jeg med bedrer seg og Samsung pusher Bada plattformen litt og har blant annet en apps konkurranse gående så regner med det kommer noe bra ut av den.

 

Savn: Vel egentlig ikke men jeg har ikke store apps behovet heller. Da jeg brukte android var det stort sett opera mini og IM klient som ble brukt av programmer. Det jeg syns kunne vært bedre var å samkjøre widget størrelsen noe. Nå er det slik at jeg får kun plass til en på hver side da de har litt fucka størrelse som gjør at man ikke kan plassere flere ved siden av hverandre eller over hverandre. På den annen side så har jeg ikke styrt på så mye med hjemmeskjermene mine som da jeg brukte android. At den av og til klager over lite minne og stenger ned noen av widgetene som jeg har kjørende på hjemmeskjermen, det er noe som jeg antar de vil fikse i nyere versjoner av Bada da den skal være plenty minne på mobilen.

Liker: At man kan swype i kontakt listen, enten høyre eller venstre for å sende melding eller ringe. det er faktisk litt stilig og noe jeg bruker ofte. At man har musikkspilleren på notification baren når den er åpen. At hardwaren i denne telefonen er helt sykt bra til en billig billig penge dersom du enda kan få tak i wave da det ser ut til at samsung slutter å produsere de pga lite Super amoled skjermer. At samsung ser ut til å støtte plattformen temmelig så bra og jeg sitter nå og venter spent på å ta i bruk bada 1.2 som det allerede er kommet en lekket versjon av. Denne skal visstnok forbedre surfing og generell ytelse samt gi oss en swype funksjon når man skriver tekst på mobilen.

 

konklusjonen min er at jeg er superfonøyd med mobilen. Den er passelig størrelse laget i ordentlig materiell og gir deg den beste hardwaren på markedet for den billigste pengen. Husk denne er kraftigere en iphone4! (bedre GPU). Så venter jeg spent framover på hvordan samsung klarer å forbedre os'et, det er trossalt bare ute i offisiell versjon 1.0.2. Android er jo kommet til 2.2 og iphone til 4.1 eller noe slikt...

Lenke til kommentar

Ok, da får jeg ikke tilbake noe info. Skjønner nå at jeg ikke kan stole på at Samsung ikke føkker tlfen min.

 

Anywho, norsk tastatur osv er også forsvunnet. Kan jeg få dette tilbake enkelt?

 

Sorry, jeg har svært lite peil på mobiltelefoner, sw osv.. Se meg som en 80 år gammel gubbe som fikk ny mobil av oldebarnet sitt til jul..

 

menu>settings>General>Keyboard language

 

 

 

Jeg vil også anbefale deg å sørge for at alt er oppdatert. Før du oppdaterer mobilen må du laste ned siste versjon av Samsung Kies.

Det er et forrholds vis enekelt program, men det er relativt ustødig i tidlige versjoner.

 

Det står en del om firmware oppdateringer en side eller to tilbake. Hopp 3-5 sider tilbake og les gjennom så får du med deg en del lure ting :)

 

Det er ganske enkelt å finne frem relevant hjelp i brukermanualen du fikk med mobilen.

 

Du finner også alt du trenger og mer til på http://www.samsungwaveforum.com/

 

 

Det blir mye gøyere å bruke mobilen når du forstår og kjenner den :)

 

Samsung Wave is Bada-ss :!:

 

Har ventet på den der..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Har forresten lest rykter om at de skal slutte å produsere Wave så her er det bare å hive seg rundt dersom man ønsker seg en slik mobil. Jeg har sagt det før sikkert men gjentar meg selv, det er få telefoner som gir så mye for pengene per dags dato som nettopp en Samsung Wave.

Lenke til kommentar

Hva skjer med support og applikasjonsutvikling dersom de stopper produksjonen ?

 

Tror ikke det skal være noe problem. Wave II har dønn lik hardware bortsett fra annen type og størrelse på skjerm og de to mobilene vil da selvsagt være i stand til å kjøre samme OS'et. Det er allerede bekreftet at WaveII kommer med Bada 1.2 og at også Wave vil få denne i løpet av veldig kort tid (er mulighet å installere uoffisiell versjon av den allerede)

Lenke til kommentar

Det er slik å forstå at den oppdateringen som ligger tilgjengelig for wave på Kies ikke er til å stole på?

 

Ikke at det er noen hindring da Kies på min Win7 pc kræsjer oppdaterings applikasjonen av seg selv og Xp pcen greier ikke engang å fullføre installasjonen av Kies engang :p

 

En annen ting, noen andre som synes wave har litt for lav oppløsning, tenker da på "jaggies", synes dette er litt for synlig? (Er ikke en irritasjon, kun en observasjon)

Denne pentile (RGBG) teknologien trenger høyere oppløsning for å greie hevde seg mot S-LCD av hva tekst angår.

 

På video er skjermen urdeilig, intet å utsette, perfekt!

Skulle bare ønske telefonen ikke sleit med 720p MKV, hakker bitte litt.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...