Gå til innhold

Jeg vill bli trafikklærer - noen som kan fortelle mer om yrket?


Edstro

Anbefalte innlegg

Jeg driver å ser litt på yrkesvalg nå og kunne godt tenke meg å bli trafikklærer. Har funnet ut at det ser ganske intresant ut og er ganske godt betalt. I tilegg får du en veldig fleksibel arbeidstid, noe som passer meg godt.

 

Den eneste plassen du kan utdanne det foreløpig i norge er i stjørdal? Ettersom det jeg har fostått. Å dette er et 2 års studie. Er det noen som kan fortelle litt om denne utdanningen?

Å hva er aldersgrensen for å komme inn der? Har hørt noe om 20 år.

 

Hva kan jeg forevente som lønn? Jeg er intresert å jobbe veldig mye. Svarer det seg å drive for seg selv eller jobbe for en skole?

 

Det er også alternativ i danmark og hvilke fordeler / ulemper er det med dette studie i forhold til det i norge.

 

Jeg snakket med trafikklæreren min og han sa jeg kunne forvente en lønn på mellom 500-600 000 alt etter vor mye jeg ville jobbe.

 

Håper noen som har kunnskap om dette kan svare meg på dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du drifte egen trafikkskole og selv være faglig ansvarlig så må du ta et tredje år.

 

Du må ha hatt førerkort klasse B sammenhengende i 3 år og tilfredsstille helsekravene til klasse D.

 

Se også listen over studiene på hint.

 

Tviler sterkt på at du kan ta utdanningen i Danmark og undervise her i landet sånn helt uten videre. Men, har du lyst til å ende opp som trafikklærer i Danmark er jo det en mulighet.

 

Slår du opp trafikklærer på jobbfeber.no får du mer relevant info. Desverre er det umulig å linke direkte dit.

Lenke til kommentar

Er 5 år virkelig for lang tid? Hvorfor så hastverk? Du skal jobbe resten av livet ditt. Student får du bare være i noen år;) Men hvis trafikklærer er det du vil bli og du tror du ikke kommer til å gå lei det de neste 30-40 årene du skal jobbe, så kjør på ;-) Men tenk deg nøye om før du hopper i det. Det er mange voksne som stadig angrer seg over at de ikke utdannet seg litt mer.

Lenke til kommentar

Ja. Stort sett er det sånn at jo mer utdanning du har, jo større valgfrihet har du når du skal begynne å jobbe, jo flere jobber er du kvalifisert for. Å ta en to/treårig profesjonsutdanning i en alder av et parogtyve ville i alle fall ikke jeg gjort. Studenttiden er også fantastisk, og miljøet på stjørdal er nok ikke helt det samme som ved universitetene...

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at du kan ta utdanningen i Danmark og undervise her i landet sånn helt uten videre. Men, har du lyst til å ende opp som trafikklærer i Danmark er jo det en mulighet.
Jeg tror det er helt vanlig å ta utdanningen i Danmark. Hvis du ser på denne relativt unge gjengen, så har flesteparten utdannelsen fra København. Jeg mener å ha hørt at du kan begynne trafikklærerutdanningen tidligere i Danmark enn i Norge, og deretter komme tilbake til Norge og begynne å jobbe omtrent samtidig som du opprinnelig ville fått lov til å begynne på studiet i Norge. Altså et par år spart der.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...