Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser / får BSOD tilfeldig


Anbefalte innlegg

Har nettopp bygget en ny PC, ca en uke gammel kanskje. Første 3-4 dagene ikke noe problemer, men har de siste to dagene fått mye BSOD. Når jeg først får en BSOD er det helt håpløst å skru maskinen på igjen. Da kommer den vanligvis ikke lengre enn til loginscreen før det er nytt freeze / BSOD.

 

Noen ganger er det BSOD, noen ganger bare blir hele skjermen ensfarget etterfulgt av reboot. Spillte i 2 timer i strekk uten noe problemer, så plutselig BSOD og umulig å skru på maskinen i mer enn ett minutt før den restartet igjen. Stod noe om BCCode 124 når jeg kom tilbake i Windows. Fikk tatt bilde av den eneste gangen jeg har fått bluescreen uten påfølgende RS.

 

Noen ganger får jeg BSOD / freeze under load, noen ganger ikke.

 

Specs:

AMD PHENOM II X2 550 BE 3.1GHZ 6MB SOCKET AM3 BOX

ASUS M4A77TD PRO 770 AM3 ATX

XFX RADEON HD5750 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB)

ACE MIDTOWER STREAMER 4 ATX BLACK 500W

Samsung Super-WriteMaster SH-S222A - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - IDE

W7 Professional

 

586762.jpeg

586763.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bugcheck for 0x34:

 

Cause

One possible cause of this bug check is depletion of nonpaged pool memory. If the nonpaged pool memory is completely depleted, this error can stop the system. However, during the indexing process, if the amount of available nonpaged pool memory is very low, another kernel-mode driver requiring nonpaged pool memory can also trigger this error.

 

Resolving the Problem

To resolve a nonpaged pool memory depletion problem: Add new physical memory to the computer. This will increase the quantity of nonpaged pool memory available to the kernel.

 

- Kjører du 32 eller 64 bit win?

 

BCode 0x124 er kritisk HW feil, får den samme om jeg overklokker cpuen mer enn hva den er villig til å godta. Bsod'en kommer gjerne under load da ting tydeligvis går i tusen biter for den stakkars lille prosessoren.

 

Angående voltagen, dette kan skyldes at strømforskyninga ikke leverer nok strøm jevnt over...

Svak strømforskyning kan også skape en del bluescreens

Endret av Phido78
Lenke til kommentar
Kjører 64-bit, både RAM, CPU og GPU kjører default settings. Tenkte kanskje at PSU var svak, men et slikt oppsett drar vel neppe i nærheten av 500W på full load? Er jo ganske strømgjerrige komponenter.

 

500w er litt lite

Skjermkortet ditt drar maks 86w på full rulle og ca 16w på idle, krever dog minimum 450w psu.

CPUen din kan trekke rundt 180w på full load uten overklokking

Så om du for eksempel spiller et eller annet grafisk krevende spill så kan systemet ditt trekke rundt 265 watt på cpu og skjermkort alene.

Om vi tar i betraktning at strømforsyninger ikke alltid leverer optimalt av hva de lover så kan totalen bli på grenseland av hva som er godt for en stabil pc.

 

Personlig mener jeg alt under 750w er for lite :D Men det er meg hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...