Gå til innhold

Bli frelst nå - det er enkelt som en bønn. *Ny problemstilling i førstepost*


Lett som en bønn.  

17 stemmer

  1. 1. Frelst

    • JA til frelse.
      12
    • BØNN for det frelste.
      9


Anbefalte innlegg

Gi ditt liv til Jesus er en handling av tro, du kan uttrykke gjennom bønn.

 

Bønn er ganske enkelt å snakke med Gud. Han kjenner deg. Det viktigste er holdningen til ditt hjerte, din ærlighet. Her er ett forslag til følgende bønn for å bli frelst:

 

Herre Jesus Kristus,

 

Jeg er lei meg for det jeg har gjort galt i mitt liv. Jeg ber om din tilgivelse, og nå prøver å holde meg borte fra alt som jeg vet er galt. Takk for at du døde på korset for meg å sette meg fri fra mine synder. Kom inn i mitt liv og fyll meg med din Hellige Ånd og bli med meg alltid. Takk Herre Jesus, Amen

 

Er denne bønnen ett ønske i ditt hjerte? Visst JA, så be denne bønnen og i henhold til løftene om Jesus så skal han komme inn i ditt liv.

 

Har du nettopp bedt denne bønnen og ønsker å meddele med oss andre at du har blitt frelst? Så kan du trykke på JA knappen ovenfor.

 

Og til dere som ønsker å be for de som har trykket på JA knappen, dere kan trykke på BØNN knappen.

 

En kan selvsagt også trykke på begge valg samtidig, for de som både har blitt frelst og som ønsker å be for sine medmennesker som også har blitt frelst.

 

Gud velsigne oss rikelig.

 

Ny problemstilling som er naturlig å stille til sist i hovedinnlegget:

 

Tror dere frelsesverket er en realitet som finnes og fungerer slik NT beskriver det? Og visst ikke - hvorfor ikke?

post-160065-1265580865_thumb.jpg

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er denne bønnen ett ønske i ditt hjerte? Visst JA, så be denne bønnen og i henhold til løftene om Jesus så skal han komme inn i ditt liv.

Jesus var nok en uvanlig kar. Ikke fordi han var gud eller sønn av en gud, men fordi han var en utrolig god illusjonist. Helt på høyde med David Copperfield, Derren Brown og Finn Jon, men jeg kunne selvsagt ikke finne på å be til noen av dem.

Lenke til kommentar
Fight terror, support Israel?

 

Ja Israel har jo rett til å forsvare seg mot terrorister, som alle andre her i verden.

 

Er du blitt frelst Bjarnemann? Vi vil gjerne ha deg med til himmelen, Guds rike.

 

Måtte Gud åpne dine øyner, i Jesu navn. Gud vil så gjerne ha deg med til hans rike, når han skal adskille det gode og det onde i engang for alltid.

 

Bjarnemann, Gud velsigne dine fotspor. Slik at du ikke havner i fortapelsen, som er ett samfunn helt uten universets Gud.

 

La Gud kalle på deg, inviter han inn i ditt hjerte. Og jeg ber nå, at du aldri må få fred i ditt hjerte før du har tatt imot Jesus som din frelser.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Hvordan vet jeg at Jesus hører meg? Er det virkelig så enkelt å oppnå evig frelse?

 

Ja, det er så enkelt. Kom som du er sier Jesus.

 

Du trenger ikke å vite at han hører deg, det er nok at Jesus vet at han hører deg. Ha tillit til han, regn med at han hører deg, fordi han har lovet at han hører på din bønn. Du trenger ikke noen spesiell magefølelse eller noe. Du bare ber til han, så hører han deg. Uavhengig om du er tvilende eller ei.

 

Kraften er reel.

Det er makt i det foldede hender.

 

Og det er ingen fordømmelse for dem som er i Jesus Kristus.

 

Jesus kan gi deg en trygghet om at du vil bestå "eksamen". Fordi alle som tar imot Ham, dem ga Han retten til å bli Guds barn, dem som tror på Hans navn.

 

Det er fullt reelt at du kan få del i evig liv, gratis, ved troen på Jesus. Har denne sannheten gått opp for deg? Da har du en stadig grunn til å takke Gud for det.

 

Han støter deg ikke vekk, så sant du ønsker han.

Lenke til kommentar

Det er ting som rett og slett er sensurert bort fra bibelen, og noe av det er det kun subtile hint igjen om i moderne utgaver. En av dem er reinkarnasjon. Hvis dette er tilfellet så er helvete et dogme siden sjelen uansett vil returnere tilbake til skaperen. Et lengre studie av reinkarnasjon og regresjon fra noen av verdensautoritetene synes å underbygge dette.

Stort sett alle verdensreligioner har veldig sammenfallende livssyn, og reinkarnasjon er en viktig del i enkelte av dem. Det finnes mange ulike praktiseringer innen for spiritualitet.

Lenke til kommentar
Det er makt i det foldede hender.

Bønn er kun en måte å lure seg selv til å tro at en gjør en masse godt for andre ved å gjøre ingenting......

 

... og dette spørsmålet har vært oppe minst femti ganger før og det ender som vanlig med at alt det vi i dag vet om bønn glatt blir forkastet fordi guds veier er så uransakelige... For å oppsummere det hele kort kan vi vel konkludere med at bønn ikke virker mer, eller mindre, enn tilfeldigheter gjør, så det er ingen grunn til å tro at det virker.

 

Psykisk kan det sikkert ha en effekt for de som tror på dette da de TROR de blir bønnehørt hver gang det slår til, eller ser slik ut, men for oss andre gjør ikke bønn store forskjellen fremfor tilfeldigheter. Feilen med de som tror bønn virker er at de aldri tørr å utfordre det. De tørr ikke være ærlige nok til å innse at disse bønene de tror blir hørt hadde skjedd uten bønn også, det er bare å la være å be og selv se hva som hender, men så ærlige er ikke de fleste av de som bedriver bønn, for da bortfaller jo gud og det skal jo ikke skje.... Ærlighet varer lengst? Ikke hvis du er religiøs nei... ikke tilsynelatende ihvertfall... :)

Lenke til kommentar

Kristendommen er bygd på en usann historie. For det første, de 10 bud som moses fikk fra gud, er bare tull de finnes en plante rundt i ørkenen der han gikk, som gjorde at han ble høy

dermed kunne han se illusjoner som nå er de 10bud :p

For det andre så var det bare menn som skrev den såkalte bibelen og alt annet av religiøse bøker. Kvinnene var diskriminert!

Dessuten så ble de fleste tvunget til å være kristne, går ikke det imot alt gud sier man skal gjøre. Det samme med homoer og folk som er annerledes, jesus gikk jo alltid til de spedalske og de som ingen andre ville hjelpe eller være sammen med.

Hvordan vil du forklare det IDF?

Lenke til kommentar
Det er makt i det foldede hender.

Bønn er kun en måte å lure seg selv til å tro at en gjør en masse godt for andre ved å gjøre ingenting......

 

... og dette spørsmålet har vært oppe minst femti ganger før og det ender som vanlig med at alt det vi i dag vet om bønn glatt blir forkastet fordi guds veier er så uransakelige... For å oppsummere det hele kort kan vi vel konkludere med at bønn ikke virker mer, eller mindre, enn tilfeldigheter gjør, så det er ingen grunn til å tro at det virker.

 

Psykisk kan det sikkert ha en effekt for de som tror på dette da de TROR de blir bønnehørt hver gang det slår til, eller ser slik ut, men for oss andre gjør ikke bønn store forskjellen fremfor tilfeldigheter. Feilen med de som tror bønn virker er at de aldri tørr å utfordre det. De tørr ikke være ærlige nok til å innse at disse bønene de tror blir hørt hadde skjedd uten bønn også, det er bare å la være å be og selv se hva som hender, men så ærlige er ikke de fleste av de som bedriver bønn, for da bortfaller jo gud og det skal jo ikke skje.... Ærlighet varer lengst? Ikke hvis du er religiøs nei... ikke tilsynelatende ihvertfall... :)

Helt enig, jeg synes at isteden for å be til en gud, så kan du heller be til deg selv. Kansje det kom litt galt ut ;P men du skjønner poenget.

Lenke til kommentar
Det er makt i det foldede hender.

For å oppsummere det hele kort kan vi vel konkludere med at bønn ikke virker mer, eller mindre, enn tilfeldigheter gjør, så det er ingen grunn til å tro at det virker.

 

Uttaler du deg ofte om ting du ikke aner noe om?

Han har peiling på hva han snakker om, men du har kansje en annen synsvinkel på kristendommen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...