Gå til innhold

Dell XPS M1710 - Antagelig ødelagt skjermkort (Igjen) - Rettigheter


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har i senere tid fått problemer med min Dell XPS M1710. Det dreier seg antagelig om et ødelagt skjermkort, fordi jeg har blå og gule striper over hele skjermen. Hadde et lignende problem for ca. et år tilbake. Da skiftet Dell skjermkortet for meg gratis siden det var ødelagt.

 

Nå virker det altså som om skjermkortet er ødelagt igjen, (Gudene vet hvorfor) men denne gangen er garantien gått ut. Jeg tviler på at jeg kan regne med å få PCen fikset på nytt på den opprinnelige garantien, men når de skifter komponenter må en da ha noen form for garanti på dette også? Det har jo gått knapt et år siden de skiftet det. Jeg vet ikke hva årsaken til at skjermkortet er ødelagt nok en gang, men jeg tipper det kan ha noe å gjøre med at disse maskinene blir usannsynlig varme.

 

Så jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har i en slik situasjon? Saken er altså den at de skiftet skjermkort og et år etterpå er altså et nytt skjermkort ødelagt. Jeg spiller heller sjeldent på den. Den har heller ikke vært overklokket. Behandlet pent har den vært hele tiden, så jeg tror nok ikke det er bruken som har tatt livet av den. Brukes som skole-PC nå.

 

Med vennlig hilsen

LockBreaker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er InfoCare som gjer jobben for Dell med reprasjonen. Dei har garantien at: LINK

 

Alle reparasjoner garanteres i 90 dager mot samme feil.

 

Så du har ingen sak der, Men du har ein Reklamasjonsrett på 5 år! i fra kjøpet av pc-en. Dei vill trulig ikkje sende tekniker for og gjere jobben og du må sende den med posten til repratøren og det vill ta 1-4 veker før du får den igjen.

 

Anbefale du ringe inn til tekniske supporten til dell og ordne dette over telefon.

 

81 53 50 43 (Norsk support: 8am - 5pm Mandag - Torsdag 8am - 4pm Fredag uten for tiden er supporten kun på Engelsk!)

 

Eller du kan sende epost LINK

Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat gratis service (byttet hovedkort) på en maskin hvor garantien skulle vært utgått (over 2 år etter innkjøp). Men jeg hadde hatt problemer med "boksen" underveis og fått support (hjemme-hos service) fra Dell. Derfor virket det som om de hadde forlenget garantien.

 

Du kan jo lese litt om Dell support i denne tråden (2 historier i samme tråd):

Dell XPS710 vil ikke boote

 

Foreslår at du starter med Dell Support og går videre til Reklamasjonsretten hvis nødvendig.

Lenke til kommentar
For de som kan være interessert: Jeg ringte Dell, og trengte ikke engang nevne reklamasjonsrett. De sa de ville bytte skjermkortet mitt, og det skulle ikke koste meg et øre. :)

 

Fornøyd med servicen fra Dell nå. Langt ifra alle som har slik service. :)

 

 

Mitt skjermkort røk på min m1710 i helgen og den er nesten 4 år, ringte til Dell support og det er en av de bedre service behandling som jeg har fått. De opplyste meg om alt og sa også at det går på reklamasjonen utan at jeg nemte det :)

Blir definitivt en Dell maskin neste gang også. Det er verdt lit ekstra penger når man vet at om det blir noe problem med maskinen så fikser de det på engang.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

 

Min Dell XPS M1710 har røket, aldri mistet den eller slikt, vært fin behandling renset for støv og slikt.

 

Det som er er at Høytalerene sluttet å fungere på selve pcen for en stund sidem, men hvis man satt i Jack fungerer det.

Det store problemet er at for 2 uker siden når jeg brukte pcen klikka skjermen, både ekstern og laptopp skjermen, bildet forsvant i et virrvarr av farger, og ble svart, like etter låste pcen seg. Jeg rensa for støv og trudde d var det, men det var d ikke, feilen kom hyppigere for hver gang jeg restarta. D er 2 uker siden, kom tilbake fra ferie for et par dager siden, og når jeg skulle slå på pcen starta pcen opp, men uten bilde i det hele tatt, ingen oppstartskjerm, ingenting, helt svar! Pcen går et par minutter før den låser seg.

Kjøpte pcen i August 2007 og garantien er utgått, tenkte da dere nevnte reklamasjon at jeg skulle høre med de om det, fikk ikke gjort d før helgen.

Høres det ut som om det er skjermkortet, hovedkortet eller er det prat om mere også? Vil de bare fikse skifte ut det som er ødelagt? Eller kan d være prat om en ny vare når problemet høres slikt ut?

 

Hvordan gjør man det når man sender inn som reklamasjonssak?

Betaler de frakt og slikt?

Hvor lang tid tok det før dere fikk pcen tilbake etter dere sendte den inn?

Lenke til kommentar

Jeg vil støtte opp under de som har fått bra kundeservice hos Dell; det har jeg også. :) Kom derimot sjeldent igjennom på e-post, men på tlf. var de alltid hjelpsomme. Jeg har fått reparert PC-en min to ganger, og har ikke måttet betale noe som helst. Det kan ta litt tid før den blir reparert, dog, alt fra 1-3 uker.

Lenke til kommentar

Jeg vil støtte opp under de som har fått bra kundeservice hos Dell; det har jeg også. :) Kom derimot sjeldent igjennom på e-post, men på tlf. var de alltid hjelpsomme. Jeg har fått reparert PC-en min to ganger, og har ikke måttet betale noe som helst. Det kan ta litt tid før den blir reparert, dog, alt fra 1-3 uker.

 

Ikke betalt noe som helst? Frakten da?

Lenke til kommentar

Har no service på staden men får fire år siden måtte eg sende den inn.

 

Dei gjer frakten litt forskjeligt. Eg har sjølv levert pc-en til Schenker sin lastebil sjofør som skulle levere den til service plassen. Har sendt inn med ferdig post lapp som er betalt på forhånd.

 

Du slepp og betale eller du får tilbake betalt frakten.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ikke betalt noe som helst? Frakten da?

Nei, null komma niks. Første gang kom en fra Posten og hentet den (men den var ikke klar ennå), så jeg måtte levere den på Posten selv. Andre gang husker jeg faktisk ikke, men jeg tror jeg leverte den til Posten. Måtte ikke betale noe som helst, ikke på tilbakeveien heller. Er vel bare å la være å nevne noe som helst om kostnader, for det er vel noe om at de skal dekke slike eventuelle utgifter (jfr. reklameringsloven eller hva den heter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...