Gå til innhold

Mini bærbar uten vifte?


Anbefalte innlegg

I april skal jeg kjøpe ny mobil, men så ser jeg at en minibærbar kanskje passer bedre til mitt bruk. Ettersom mobilen for det meste brukes til nettsurfing.

 

Så er det noen netbook'er uten vifte (så jeg kan bruke den i senga på kvelden)?

 

Og er det noe forskjell på n270 prosessorene vs n450 (bortsett fra innebygd grafikk i n450)?

 

Btw, vi glemmer de kommende tablettene for øyeblikket. (men er noen som kan være interessant, når f.eks HP kommer med sin)

 

Pris på netbook er maks 3000kr... Som sagt kommer ikke til å kjøpe før i April.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jippi! Pc uten kjøling!

Har kommet over en Asus som ikke har vifter, men dette var for flere måneder siden. Klarer ikke finne den igjen.

 

Han mener vel en mini-bærbar med f eks vannkjøling.

 

Det hadde vært fint, finnes det?

:)

 

Et spørsmål til, hvis jeg har en pappbit eller lignedes under pcen. Pcen vil ikke da suge inn masse støv? (er vel bare å blåse ren pcen en gang i måneden elns?)

Lenke til kommentar

dell sine netbooks har ikke vifte, de er dessverre de eneste netbooks jeg vet om som ikke har vifte. Før Atom N450 kom ble Intel sitert at de håpet på flere vifteløse designs, så langt tror jeg disse har uteblitt helt.

 

Vet ikke om det kommer noen "smartbooks" til Norge før april, men jeg renger med at alle disse vil være vifteløse.

Eks: http://shop.lenovo.com/us/landing_pages/info/10/skylight

Lenke til kommentar
Han mener vel en mini-bærbar med f eks vannkjøling.

 

Vannkjøling krever fortsatt vifte/luftgjennomstrømming på en eller annen måte.

 

All (halveis normal) kjøling trenger luftgjennomstrøming ett elelr annet sted i kjeden, men det betyr ikke at det trenger vifte, har vifteløs vannkjøling. Dog tviler jeg på det er praktisk på en bærbar.

 

Emilq: Brukeren ville ikke ha tablet, og iPad er uansett ikke ideell til surfing i mine øyne, videre er den dyrere en budsjett, så den er vel utelukket? Jeg gir min stemme til Dells makiner,s om allerede er nevnt.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
iPad.

har ikke flash....

 

Kan skaffes da...

tror ikke det, ettersom adobe og apple krangler.

 

bare et av mange eksempler http://www.itavisen.no/834216/adobe-raser-mot-apple

 

:)

 

Jeg har ikke snøring på hva som finnes av netbooks osv. Men min tre år gamle Fujitsu-Siemens P7120 er vifteløs. Denne kostet da den var ny nærmere 20k så den hadde uansett vært utenfor budsjettet. Men det er en fantastisk bra pc! :)

 

Det beviser ihvertfall det samme som Dell sine, det er mulig! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...