Gå til innhold

Mini bærbar uten vifte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har en asus 1000h den finnes det et program til som lar det manipulere viften, det gjør stor forskjell

 

Problemet er at pcen ikke kan ha vifte, grunnet bruk i senga. :)

Hvorfor kjøper du ikke noe å ha laptoppen på, som f.eks en laptopkjøler? Koster et par hundrelapper. Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal ha vifteløs laptop. Er ikke noe problem å ha en laptop MED vifte i senga om du bruker hodet litt.

 

Er uansett ikke for en laptop å ligge i senga, med eller uten vifte siden om det ikke blir noe luft rundt PC'n vel den forsatt bli varm. Derfor jeg anbefaler en laptopkjøler/bord til å ha under.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
har en asus 1000h den finnes det et program til som lar det manipulere viften, det gjør stor forskjell

 

Problemet er at pcen ikke kan ha vifte, grunnet bruk i senga. :)

Hvorfor kjøper du ikke noe å ha laptoppen på, som f.eks en laptopkjøler? Koster et par hundrelapper. Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal ha vifteløs laptop. Er ikke noe problem å ha en laptop MED vifte i senga om du bruker hodet litt.

 

Er uansett ikke for en laptop å ligge i senga, med eller uten vifte siden om det ikke blir noe luft rundt PC'n vel den forsatt bli varm. Derfor jeg anbefaler en laptopkjøler/bord til å ha under.

 

Vil ikke den bare blåse støvet rett in i pcen da a??

Lenke til kommentar
har en asus 1000h den finnes det et program til som lar det manipulere viften, det gjør stor forskjell

 

Problemet er at pcen ikke kan ha vifte, grunnet bruk i senga. :)

Hvorfor kjøper du ikke noe å ha laptoppen på, som f.eks en laptopkjøler? Koster et par hundrelapper. Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal ha vifteløs laptop. Er ikke noe problem å ha en laptop MED vifte i senga om du bruker hodet litt.

 

Er uansett ikke for en laptop å ligge i senga, med eller uten vifte siden om det ikke blir noe luft rundt PC'n vel den forsatt bli varm. Derfor jeg anbefaler en laptopkjøler/bord til å ha under.

 

Vil ikke den bare blåse støvet rett in i pcen da a??

Hvem har sagt at den skal blåse noen ting som helst? Så lenge du har laptoppen din på et RETT underlag så kan du sette laptopen hvor du vil i senga. Så lenge det er et rett underlag mellom PC'n og den vidunderlig bløte senga di, så er det ikke noe problem. Skulle datamaskinen begynne å bli varm fordi det begynner å bli støv inni den, som ikke behøver å ha noe med senga di å gjøre, så er det jo bare å blåse den rein...

Lenke til kommentar
Kvifor kan du ikkje bruke PC med vifte i senga?

 

Fordi den blir kvelt, og full av støv :L

Er ikkje verre enn å la være å blokkere ventilasjonsholet. Blir vel ikkje meir støv i senga enn ellers i huset.

 

Eg synest ikkje støy er noko problem på nettbøker, spesielt om du skrur ned ytelsen litt. Høyrer ikkje noko på min Eee 1000H.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Er det ingen som gidder å lese hva folk skriver eller?! Eller hva jeg skriver?

 

Ha noe under laptop som er flatt. F.eks et brett, stor bok, laptop-kjøler etc. Har man dette kan man FINT bruke en laptop i senga. Er jo ikke noe spesiellt mer støv i en seng enn det er på f.eks fanget ditt, i sofaen og lignende. Jeg ser rett og slett ikke problemet her...

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig talt si at jeg aldri har sett problemet med bærbare i senga, hadde en thinkpad som ble brukt i/ved senga i 3-4år uten problemer, og allerede når jeg fikk den hadde den 3 år på nakken i kontor/ryggsekk.

Thinkpaden jeg har erstattet den med har blitt brukt likt, og er fortsatt omtrent like kjølig som dagen jeg kjøpte den, den er 2 år gammel nå.

 

Kvalitetspcer lider sjelden av simple problemer som varme og fuktighet.

 

Selv driver jeg og ser på thinkpad edge eller 100e, disse har nettopp kommet på markedet, og er derfor noe overpriset nå, men kan nok håpe på å se x100e rundt 4000 i april, ligger litt over budsjett, men er noe å tenke på; Pris og kvalitet har ofte en sammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...