Gå til innhold

Guide: Spotify i stua


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om det er andre som er så gale som meg, så kjører jeg ubuntu på medapcen og arbeidsstasjonen. Ubuntu kommer med pulseaudio innstallert, så da er det bare å aktivere at den skal kunne kjøre over nettverket :)

 

Ble god lyd i alle 6 høytalerene også når mediapcen automatisk mikser signalet opp til 5.1 dersom det opprinnelig er stereo :)

Ha! Dette liker jeg å høre :) Blir jo uten tvil Ubuntu på mediapcn om jeg noen sinne for tatt meg tid (og penger) til å skaffe en.

Lenke til kommentar

AirFoil for iPhone funker veldig bra. Men man må betale for det, hvis ikke kommer en sykt irriterende hvit støy over hele lyden etterhvert. Og det er så sykt annoying at jeg faktisk avinstallerte alt umiddelbart. Var nok bare reaksjonen min på at det var SÅNN de gjorde det. Men det fungerte veldig bra. Koblet bare telefonen til anlegget med mini-jack og sendte lyden fra pcen til den :)

Lenke til kommentar
24/96, Her er to, Billig og dyr.

 

På den "billige" leser jeg: "USB 2.0 input support 16 bit 48 kHz", betyr ikke nettopp det at ved USB-tilkobling er man begrenset til maks 16/48? (på dette adapteret)

 

Og når det gjelder den dyre, finnes det noen som betaler 10 000,- for en adapter? :fun:

Endret av phax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
På den "billige" leser jeg: "USB 2.0 input support 16 bit 48 kHz", betyr ikke nettopp det at ved USB-tilkobling er man begrenset til maks 16/48? (på dette adapteret)

 

Ah.. så ikke den. Bel Canto har en 24/96 til ca $400, HagUSB ligger på ca 100$ (16/48). Jeg har 3 som denne (24/55), men jeg tror ikke du får tak i dem lengre. Kjøpte 3 stk for 109$ for et par år sia.

 

Jeg lar forøvrig Azur 840C'en min gjøre DAC jobben. Den sampler uansett om til 24/384 enten det er CD'er eller SPIDIF inngangen som gir innsignalet.

 

(Det kunne jo vært interessant å hørt om 24/96 faktisk høres anderledes ut enn 16/48 etter ha vært igjennom anlegget.)

 

Og når det gjelder den dyre, finnes det noen som betaler 10 000,- for en adapter? :fun:

Åh, der er alltid noen. Finnes sikkert folk som betaler flere tusen for en USB kabel også.

 

Her er forresten en converter til 35.000 ;)

 

Edit;

Angående "lett" komprimert lyd (f.eks 320kbs ogg/mp3). Det er ikke sånn at jeg oppfatter dette som dårlig, selv om jeg hører (tror jeg iallefall) forskjell i forhold til ukomprimert (FLAC/WAV). Det blir bare er irritasjonsmoment, omtrent som en nærmest usynlig ripe i en ellers perfekt lakk. Det er kun mulig (iallefall for meg) å merke forskjellen ved å foreta en direkte sammenligning og det er jo sjelden en gjør det. Det er større sjanse for at album ødelegges i studio av mp3-spiller syken (fravær av dynamikk), enn at en god innspilling blir ulyttbar pga 320kbs ogg.

 

Allikevel mener jag at leverandører som spotify burde kunne levere produktet uten kompresjon til de som ønsket dette.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Jeg for min del gleder meg til man får en spotify-remote app til iPhone, det blir genialt det!

 

 

Den muligheten dukker forhåpentligvis opp 1. Mars:

http://remoteless.no/

 

 

Today I finally submitted the remoteless iPhone client to apple for review. After several days with final polish ,and after adding twitter-current-song functionality we are now ready! The helper application still need some work, but this is mostly small bugs, and stuff like icons. Will there be a pre 1. march release? Time will tell Updates will be posted here the next weeks.

 

http://blog.remoteless.no/

 

For de som har en Android-enhet så finnes det en fjernkontroll app der også:

http://h3x.se/ (demo)

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Kompilerte nettopp XBMC med spotyxbmc. Fungerer svært bra. Albumbilder er til og med på plass. Nyeste utgavene støtter også broadcom crystalhd kort. Dette også overaskende bra.

Litt morsomt, kan faktisk kjøre 1080p h.246 filmer på ein netbook med dette oppsettet. Over vga til 1080p skjerm da selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Må kompilere heile saken. Det er ikkje programert som eit plugin, men som ein ekstra modul i musikk menyen. Gjer at det blir betre integrert synest eg. Føles som om du faktisk har musikken på pcen. Toplist er bugget, men søk etter artister og spillelister fungerer veldig bra. Skal egentlig kunne legge til album til ditt bibliotek slik som du gjer med vanlige mapper på harddisken, men det virker som dette også er bugget akkuratt no.

Er kanskje verdt å si at det er berre linux som er skikkelig støttet per idag.

Lenke til kommentar

Jeg håper også Spotify kommer med sin egen fjernkontroll app etter hvert, noe ala Apples sin egen Remote app hadde vært suverent. Det kan være en slik fjernkontroll vil bli en av fordelene ved å ha et Premium-abonnement og det er derfor de har begrenset tilgangen til Spotify sin funksjonalitet gjennom andre løsninger.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...