Gå til innhold

"Vridd" bånd i illustrator eller photoshop...


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å lage en logo der jeg skal ha litt forskjellige elementer. Jeg har til nå lagt en filmrull, så skal jeg tegne et speilreflekskamera og en film som krøller seg på en måte rundt speilrefleksen. Eventuelt skal filmen forme seg som en "N" i begynnelsen av navnet.

Det jeg lurer på er hvordan jeg får "vridd" denne filmen, slik at den kan krølle seg litt rundt..

Film.gif

 

Er veldig takknemlig for svar.

Spør meg dersom det var noe dere ikke forstod, så skal jeg prøve å foklare bedre, og eventuelt laste opp en skisse..

 

Prøver også å laste opp Illustrator-fila...

 

 

 

 

EDIT: Fikk ikke lov til å laste opp Illustrator-fil av diskusjon.no så bare si ifra dersom dere vil hjelpe, så kan jeg sende den på mail ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått til noe men er ikke helt 100% fornøyd... Føler fremdeles det er noe som kan bli bedre, men det er et godt utgangspunkt.

 

Hva syns dere om denne logoen, eller "banneret" jeg skal ha på toppen av nettsiden min? Hva kan jeg gjøre for å få den bedre, og hva var bra med den?

 

Logo-Naustvik-Studio-farge.png

Lenke til kommentar

nå begynner vi å snakke :)

 

Du kan prøve å gjøre kantene enda tynnere

her har du et eksempel på hvordan det kan gjøres.

slengte på kanter med tykkelse 1px og litt drop shadow

 

post-90800-1266113868.png

 

så også når jeg drev å pusla litt i photoshop at det kanskje kunne være mulig å få filmen til å være del av en bokstav i begge ordene om du trikser litt, kan kanskje bli litt kult det også =)

 

Edit: Slengte opp et eksempel

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Fikk noen tips av medielæreren min idag... Han mente jeg burde bruke litt forskjellig farge på "Naustvik" og "Studio". Han mente også jeg burde gjøre noe med filmrullen som skal være en o.

Han foreslo å forstørre den ennå mer slik at den legger seg litt under "T" og "V" i "naustvik", men er ikke helt sikker på om den da kommer til å bli oppfatta som en o...

Lenke til kommentar
Fikk noen tips av medielæreren min idag... Han mente jeg burde bruke litt forskjellig farge på "Naustvik" og "Studio". Han mente også jeg burde gjøre noe med filmrullen som skal være en o.

Han foreslo å forstørre den ennå mer slik at den legger seg litt under "T" og "V" i "naustvik", men er ikke helt sikker på om den da kommer til å bli oppfatta som en o...

 

 

Hvis du skal bruke forskjellige farger burde du ihvertfall bruke farger som er ganske nær hverandre, f.eks. den lyse blåfargen brukt lengre oppe, og en som er svakt mørkere.. Ser ikke bra ut med for stor kontrast imho.

 

Og så tror jeg kanskje jeg ville gjort filmrullen mindre så den stemmer mer med størrelsen på en liten o, men det er jo selvsagt ditt valg. Hvis det ikke er et krav i oppgaven ville jeg droppet den, ser cleanere ut.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...