Gå til innhold

ASUS X77JA 17.3" gunstig pris, gode specs


Tronuk

Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt pcen siden rundt mai, eller noe sånt.

Men den siste mnd har jeg hatt en del pluttselige shutdowns.

Er ofte når jeg spiller det skjer og da skur pcen seg av uten noen forvarsler, og det virker ikke som om viftene går for fullt heller. Får på Pcen rett etterpå uten problemer.

Noen som kan tenke seg hva det er?

Har fått temperaturmåler program, men finner ikke viftestyring som støtter denne PCen.

 

Sjekket for støv ved viften?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å fjerne litt støv ja. Men hvordan fjerner dere støvet? Har ikke sånn blåseboks nå så hvis dere gjør det på en annen måte hadde d vært fint=)

 

Det beste hadde jo vært å åpne pcen, men denne pcen er mer knotete å åpne enn andre jeg har hatt tidligere. Da blir det som nevnt støvsuger på veldig svak styrke. Luft på boks er også bra, men personlig er jeg da litt redd for å blåse alt støvet videre inn i pcen, men det er sikkert bedre enn en støvete vifte. Støvsuger hjalp for meg da vifta begynte å jobbe litt vel mye uten grunn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei,har problemer med cd brenner på asus x77ja maskinen min,den viser at alt går som normalt

ved brenning med windows media player men brenner et spor som er bare rare lyder på,har prøvd å avinnstallere driver men det hjalp ikke....Tips mottas med stor takk!

En mulighet er jo og skaffe en slik en:http://newmodeus.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=304 eller tilsvarende rimeligere fra ebay + en ekstern usb brenner...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, har hatt denne PC'n i ca 3/4 år nå, og bruker den til gaming. Husker å ha kjørt tunge spill som Black Ops og MW 2 på max oppløsning uten problemer, men nå har den faktisk begynt å lagge en del på spill som krever nesten ingenting. Merkelig problem, er ikke noe god på PC men har prøvd bl. annet defragmentering (noe PC'n nekter å gjøre), antivirus og cleaningsprogram, oppdatering av alle drivere og diskopprydding uten suksess. Regner med at alle laptoper blir noe dårligere i ytelse over tid, men dette var rett og slett litt for brutalt... Er heller ikke av typen som laster ned masse dritt på maskinen.

 

Kjempeflott om noen kunne tipsa om hva en kan gjøre x)

Lenke til kommentar

Hei, har hatt denne PC'n i ca 3/4 år nå, og bruker den til gaming. Husker å ha kjørt tunge spill som Black Ops og MW 2 på max oppløsning uten problemer, men nå har den faktisk begynt å lagge en del på spill som krever nesten ingenting. Merkelig problem, er ikke noe god på PC men har prøvd bl. annet defragmentering (noe PC'n nekter å gjøre), antivirus og cleaningsprogram, oppdatering av alle drivere og diskopprydding uten suksess. Regner med at alle laptoper blir noe dårligere i ytelse over tid, men dette var rett og slett litt for brutalt... Er heller ikke av typen som laster ned masse dritt på maskinen.

 

Kjempeflott om noen kunne tipsa om hva en kan gjøre x)

 

Har samme pc sjølv! og desverre har eg og merket at ytelsen har blitt dårligere, før kunne eg spele gta iv uten lag! nå blir pc 90 grader og lagger når eg speler :S

ligger på 72 grader nå, og nå surfer eg kun på nett :D

Endret av vingebil
Lenke til kommentar

Huffda, det er ikke bra... Men andre bærebare PCer jeg har hatt med tusen ganger dårligere specs har jo vart mye lenger x)

 

Tipper at det kanskje har noe med varmen å gjøre. Blir ikke noe særlig varmere enn det man vanligvis kan forvente, men skal se om det blir bedre om jeg får kjølt den ned.

Lenke til kommentar

Når temperaturen stiger over 90C og dere opplever lagging i spillene så er det mest sansynlig pga den klokker seg selv ned. Grunnen til det er som kjent temperaturen blir for høy. Ta ut batteriet og skru av dekslet bak og rensk vifta og kjøleribba for støv. Bruk noe luft på boks fra Clas Ohlson eller lignende til kjølribba og qtips og vann til viftebladene. Kan kanskje også være lurt å bytte kjølepasta, men prøv å rensk den først.

Lenke til kommentar

Når temperaturen stiger over 90C og dere opplever lagging i spillene så er det mest sansynlig pga den klokker seg selv ned. Grunnen til det er som kjent temperaturen blir for høy. Ta ut batteriet og skru av dekslet bak og rensk vifta og kjøleribba for støv. Bruk noe luft på boks fra Clas Ohlson eller lignende til kjølribba og qtips og vann til viftebladene. Kan kanskje også være lurt å bytte kjølepasta, men prøv å rensk den først.

 

 

Takker for tipset!! får ta ein tur til clas ohlson :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Folkens jeg har et stort problem!

 

Skulle starte opp PCen idag og den ville ikke starte i det hele tatt! Har strøm i, prøvd uten bateri og bare strøm, prøvd med bare bateri men ingen ting skjer. Alt er bare helt svart, ingen statuslamper lyser, NADA!

 

Kjøpte den fra datakjeden/amentio så er litt kjip situasjon for å si det sånn!

Lenke til kommentar

Har prata med ASUS og de var svært hjelpsomme, skulle bare sende den inn så skulle de se på den. Venter på mail med opphentings informasjon, eller frankert pakkelapp som det sikkert er.

 

Hva tror dere skjer nå? Hva kan være problemet? Muligens hovedkort?

Når de nå fikser den eller hva nå enn som skjer, fortsetter garantien å løpe eller resettes den?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...