Gå til innhold

Hva er opptakskravene på Hardvard og Oxford?


Laffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig, men du kan jo si at Oxford ville mest trolig vært mer interessert i deg, da du må betale en del mer enn en britisk student ville.

 

Du må skrive personal statement, og spørst på studie, komme inn til (jeg skulle til å skrive avhør meen :p..) intervju. Jo mer extra curicullar activities du har jo bedre. Tror at Harvard krever 2 skrytebrev fra lærere, men vet ikke på Oxford. De har ofte også opptakstest.

Lenke til kommentar

Å skrive personal statement er nesten en måneds jobb i seg selv om du er perfeksjonist som meg. Begynn med tankekart. :)

 

I England så liker de at du har jobberfaring i samme felt som det du skal studere. Jeg gikk IKT-drift og har jobbet litt på egenhånd etter, så hadde ingen problemer på den fronten.

 

5 i snitt er et rent minimum, og det uten noen form for norske tilleggspoeng.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Å skrive personal statement er nesten en måneds jobb i seg selv om du er perfeksjonist som meg.

Og hvis du ikke er perfeksjonist på en eller annen front kommer du neppe inn ...

 

Det er ikke uoverkommelig å komme inn på toppskoler – gode karakterer, gjennomarbeidet søknad og solide forberedelser til intervju gir deg best mulig sjanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...