Gå til innhold

Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har eksperimentert med en veldig annerledes launcher i det siste, Slidescreen. Liker den veldig godt, selv om den mangler en del på innstillingsfronten. Heldigvis er standardinnstillingene stort sett gode.

 

Slidescreen har bare en homescreen, der den samler meldinger, telefon, mail, feeds, Twitter og Facebook (samt Google Finance, noe jeg ikek bruker):

post-14496-1283226440,7554_thumb.png

 

Om du vil ha tilgang til apps, trykker du Menu:

post-14496-1283225851,8552_thumb.png

 

Øverst har du fire sider med favoritter som du scroller i horisontalt, ellers scroller du vertikalt i hovedlista:

post-14496-1283225862,237_thumb.png

 

Om du går tilbake til homescreen kan du dytte datofeltet i midten opp eller ned, om du dytter det helt opp kan du bla gjennom en og en kategori (feeds, tweets, Fb-updates), her vist med feeds (Google Reader):

post-14496-1283225837,7795_thumb.png

 

En utrolig nyttig app sammen med Slidescreen er QuickDesk, som gir deg en fullscreen popup ved f.eks. dobbeltrykk på Home (denne popupen får du opp hvorsomhelst, ikke bare fra homescreen). Jeg har satt opp min til å vise noen widgets og snarveier (den er litt gjennomsiktig, så jeg har latt en rad være tom, den viser da datofeltet fra homescreen i dette tilfellet :cool: ):

post-14496-1283225876,561_thumb.png

 

Nettopp widgets får du ikke brukt med Slidescreen. En svakhet, ja, men QuickDesk hjelper godt om man ikke har store mengder widgets. Jeg fikk plass til alle de jeg bruker som ikke ble erstattet av innebygd Slidescreen-funksjonalitet.

 

Slidescreen kan ellers også brukes som en vanlig app, om man vil kombinere den med en annen launcher og starte den ved behov. Foreløpig synes jeg det er mest renhårig å la den ta over butikken, så min LauncherPro har fått seg en utvidet ferie :-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Slidescreen er noe jeg har hatt lyst til å prøve selv, men jeg har aldri kommet så langt. Nå er det kanskje på tide å få ut fingern og installere herligheten. :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er min :!:

 

Skjerm 1:post-155125-1283334098,6342_thumb.png

 

Battstatt

Digital clock widget

Calwidget

Extended controls

Weatherbug elite

 

Skjerm 2:post-155125-1283334145,5414_thumb.png

 

Countdown

 

Skjerm 3: post-155125-1283334247,8795_thumb.png

 

Telefon: Samsung galaxy s I9000, Launcher pro, android 2,1 build Jm2 :thumbup:

 

Tar gjerne mot forslag til hvordan jeg kan videreutvikle homscreen med samme tema og utgansgpunkt som er lagt opp her :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det mulig på HTC Desire (OpenDesire) å plassere widgets hvor enn du vil? Feks oppå hverandre om dere skjønner (ikke at jeg vil det, men kunne godt vært nærmere hverandre), etter det jeg har sett av Samsung med Android så kan den plassere ting oppå hverandre.. (?)

 

Dersom du vil ha ikoner/widget's tettere hverandre anbefaler jeg deg å bruke LauncherPro med innstillingen: menu-knapp - Preferences - Advanced Settings - Check 5 Icon rows in homescreen. Det er også anbefalt å bruke "Stretch 4-row widgets" for at fullskjerm-widgets faktisk opptar hele skjermen.

 

Når det kommer til Widget locker, kan du jo bytte tema på selve skjermen for å bli mer lik Stock-/Sense-/Standardutseende.

Lenke til kommentar

720789.jpeg720790.jpeg720791.jpeg

Begynner å bli ganske fornøyd med oppsettet nå.

Liker de stadige oppdateringene til LauncherPro. Satser på at den kommende Facebook-Twitter-kombo-widgeten kommer til å erstatte Twitter-widgeten ved neste release

720808.jpeg

Ellers har jeg gått til innkjøp av WidgetLocker for styring av Spotify og oversikt over været.

Endret av AndrèFronDrei
Lenke til kommentar

SE X10 MP

 

Har ikke blitt kvitt blåfargen i statusbaren enda. Men det kommer etter hvert.

Hvilken lockscreen app/widget er det der? Og har du lyst å laste opp bakgrunnsbildet? :3

Widgeten er standard på telefonen. Men på htcen min har jeg en som heter "digital clock widget". Mener å huske den er ganske så lik.

post-179253-1284552754,5998_thumb.jpg

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...