Gå til innhold

Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inspirert av alle de fine homescreensa, satte jeg igang med mitt eget prosjekt igår. Fant plutselig ut at det gikk ann å få min htc desire til å se bedre ut enn det store rotete av en telefon jeg har hatt til nå...

 

Litt i startgropen enda, men begynner å bli rimelig fornøyd

 

post-28516-0-95059000-1299882372_thumb.png post-28516-0-23440400-1299882363_thumb.pngpost-28516-0-73947600-1299882357_thumb.png post-28516-0-35937600-1299882368_thumb.png

 

Første screen er widgetlocker med minimalistic text og circle battery (Som forresten er gul for jeg har lader tilkoblet...)

 

Deretter har jeg venstre, home og høyre skjerm

Venstre er bestående av spotify og launcher pro plus sin facebook widget.

 

Home screen er bestående av simi clock, simi clock weather, simple calender widget, circle battery, system info og switchpro

 

Høyre skjerm er simi folder med ikoner fra dark passion audiomanager pro og launcher pro sin people widget.

 

post-28516-0-69348200-1299883563_thumb.jpg

Bakgrunn, funnet fra flikie wallpaper hd. Kan anbefales. Utrolig mange flotte bakgrunner i diverse sjangre.

Endret av sinatra
Lenke til kommentar

Pent! Ser utrolig bra ut! Hva er det greiene over albumet? "Alarm", "Media" "Alerts" osv.

 

Ser ut som en skinnet/konfigurert versjon av AudioManager Pro, det er for å stille inn volumet på diverse lyder.

Hva han sa. Temaet fant jeg på markedet, minimalistic white elns tror jeg det het. :)

 

 

Ser veldig bra ut. Hvilken bakgrunn, klokkewidget og kalenderwidget bruker du?

Bakgrunnen vet jeg desverre ikke hvor kommer fra, den kom med en ROM jeg installerte. Kan laste den opp her hvis det er ønskelig? Klokkewidgeten er fra "analog clock collection" på markedet. Kalenderwidgeten er pure grid calendar med gjennomsiktig skin.

 

hvilken launcher er dette?

ADW Launcher

 

hvordan blir den så strøken??

Haha, takk :lol: Jeg må ha det litt strøkent, ellers blir jeg gal :lol:

 

Lyst til å skrive hvilke tingets også? På forhånd, takk!

Musikk-skjermen:

 

-Musikk-ikonet er hjemmelaget og gjort "større" i desktop visuslizeR

-Audiomanager pro

-Music mod fra markedet som musikkspiller widget (har kvittet meg med den orginale)

 

Hovedskjermen med klokka:

 

-analog clock collection (klokke)

-simi clock som bakgrunn bak klokka og vær-widget

-weather widgets from yr.no for været

-pure calendar under der igjen

-pure messaging widget for twitter/facebook/gmail/sms/telefonsamtaler

 

Skjermen med mannebein:

 

-Bildet av mannebeinet er lagd med desktop visualizeR, trykker jeg på det kommer det opp en sånn hurtig-kontakt linje

-3G watchdog

-setCPU

-Watchdog

-system info widget

 

Kalenderskjermen:

 

-google søkefelt, themet av ADW launcher (minimalistic theme)

-pure grid calendar

-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt oppsett. Har ikke ork til å fikse slik at jeg kan ta skjermbilde, så tok enkelt nok bare bilder med kameraet mitt.

 

1. Låseskjermen.

post-24566-0-37568500-1300131976_thumb.jpg

Yr widget

Simi Clock

Circle battery

 

2. Første hjemskjerm

post-24566-0-86940300-1300132240_thumb.jpg

Launcher pro

Simi clock

Minimalistic text (temperatur og batteri)

Calwidget

Minimalistic text (ikonene til høyre)

 

3. Venstre skjerm

post-24566-0-62529300-1300131995_thumb.jpg

Minimalistic text

Widgetsoid switcher

 

4. Venstre skjerm 2

post-24566-0-61222600-1300132002_thumb.jpg

Fliser med desktop visualizer - vil egentlig bytte, men vet ikke til hva

 

5. Høyre skjerm

post-24566-0-07374300-1300131989_thumb.jpg

Minimalistic text

 

 

Har noen utbedringer jeg trenger hjelp med:

1. De to nederste radene i widget locker er mørkere enn resten. Hvordan får endrer jeg dette?

2. På første hjemskjerm vil jeg gjerne ha ikonene (widgets) ned i docken.. lar dette seg gjøre? Har noen eventuelt en god guide for hvordan å lage lignende (gjennomsiktige) dock - ikoner?

Lenke til kommentar

Analog clock over simi clock? Hvordan går det?

Alt i simiclock er gjort usynlig, dvs klokka og den streken. :) Bare bakgrunnen igjen da.

 

Ja, det er enkelt nok. Men hvordan klarer du å legge klokke - widgeten over dette feltet?

Widgetene kan resizes over hverandre i launcherpro og ADW launcher. :) Det som skal ligge fremst må ligge bakerst, og det som skal ligge bakerst må legges over det som skal ligge fremst også må launcheren restartes (det gjør man i innstillingene)

 

Analog clock over simi clock? Hvordan går det?

Alt i simiclock er gjort usynlig, dvs klokka og den streken. :) Bare bakgrunnen igjen da.

 

Ja, det er enkelt nok. Men hvordan klarer du å legge klokke - widgeten over dette feltet?

Widgetene kan resizes over hverandre i launcherpro og ADW launcher. :) Det som skal ligge fremst må ligge bakerst, og det som skal ligge bakerst må legges over det som skal ligge fremst også må launcheren restartes (det gjør man i innstillingene)

Lenke til kommentar

Widgetene kan resizes over hverandre i launcherpro og ADW launcher. :) Det som skal ligge fremst må ligge bakerst, og det som skal ligge bakerst må legges over det som skal ligge fremst også må launcheren restartes (det gjør man i innstillingene)

 

LauncherPro plus da mener du? ADW launcher er jo et eget opplegg, og jeg er litt for glad i launcherPro ;)

Lenke til kommentar

Widgetene kan resizes over hverandre i launcherpro og ADW launcher. :) Det som skal ligge fremst må ligge bakerst, og det som skal ligge bakerst må legges over det som skal ligge fremst også må launcheren restartes (det gjør man i innstillingene)

 

LauncherPro plus da mener du? ADW launcher er jo et eget opplegg, og jeg er litt for glad i launcherPro ;)

Launcherpro plus ja. Jeg får ikke paypal kontoen min til å funke, så jeg bruker en ikke helt stueren plus-versjon :p ADW launcher er jo deilig! Hadde den hatt widget'ene til launcherpro hadde jeg brukt ADW og bare det. Nå bytter jeg imellom til tide og utide :p ADW har også mye bedre resizing av widgets syns jeg. Og mye bedre ikon-behandling.

Lenke til kommentar

Flere som venter på vår og sommer? :thumbup: Kjempe fine skjermer, tror vi har ganske lik smak! Det må være litt stilrent og minimalistisk :)

 

Jeg får ikke android SDK til å funke så jeg får lagt opp screenshots enkelt og greit... Alle apps jeg har prøvd gir så dårlig bildekvalitet på screenshot'sene.

 

Når jeg trykker på ddms.bat fila kommer det som skal komme opp i noen få sekunder, også får jeg noe feilmeldinger, og vinduene legges ned. Jeg fikk det jo til å starte i begynnelsen, før jeg rootet og la inn custom ROM? :nei:

Lenke til kommentar

Takker! Jeg har ventet på våren siden temperaturen gikk under 10 grader :p

 

For noen uker siden så brukte jeg SDKen for å ta screenshots, men nå vil den ikke fungere lenger. Jeg trykker på ddms.bat og alt åpnes og den finner telefonen, men så får jeg en feilmelding som jeg ikke finner årsaken til. Så nå bruker jeg ShootMe. Fungerer helt greit, men som man ser på det øverste bildet så er den blitt uskarp av ukjente grunner.

Lenke til kommentar

Sær smak? Det kommer an på øyet som ser, og du er tydligvis blind. Du er vel totalt ukjent med ordet "design". Ta deg gjerne en tur inn på diverse iPhone og Android-forumer så ser du fort hvem som er sær. Så hopp ned fra den høye hesten din før jeg skyter den selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...