Gå til innhold

Trenger bekreftelse på i7 oppsett! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en kraftig arbeidsstasjon til musikkprodusering. Kommer du til å bruke mange krevende programvarer osv..

 

Så jeg har sett på komplett sine office løsninger, og konfigurert litt og da ser det slik ut:

*Fractal Design Define R2 Titanium Grey

*Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

*ASUS P6TD Deluxe, X58, Socket-1366

*Cooler Master Silent Pro M500, 500W PSU

*Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

*PNY Quadro FX 370, 256MB DDR2 64-bit,

*USB2 multikortleser 3.5" sort for

*Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB

*Intel® X25-M SSD 80GB 2,5"

*Kingston SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

*Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

 

Så da er spørsmålet; er det noe jeg bør endre på? Holder denne pcen 2-3 år framover i tid?

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10397

takler den oppgaven bra?

Endret av RudolfVanHal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den holder en stund kan vi vel si ^^ 2-3 år skal den nok holde

 

Hvordan er det i forhold til lyd? vil dette bråke mye?

og vil ssd hardisken gjøre en stor forskjell?

 

Du som skal ha PC i et produksjonsmiljø hvor du har krav til utstyret, tilkoblinger og f.eks støy, bør vurdere å se på produkter som er ment laget for slikt.

 

Kan anbefale deg Antec P serien kabinetter. P183 er vel sist ut, eller P180 mini. Disse ble laget engang i tiden pga noen hadde et ønske om å bygge kabinetter som skulle være "lydløse" eller stille og kunne stå i et musikkproduksjonsmiljø. Du bør vurdere et panel i front som lar deg styre viftene dine manuelt. Dette er ganske enkelt å installere.

 

Videre kan det jo være kjekt at hovedkortet du kjøper har nok av tilkoblinger du har behov for. Vet ikke hva slags utstyr du kjører, men sålangt ser plattformen veldig bra ut.

 

SSD er sterkt å anbefale. De er lydløse, raske og skal du holde på med mye er det ingen annen vei å gå enn disse.

 

Hvorfor du har valgt det skjermkortet er jeg litt usikker på. Kan du ikke se på en løsning fra AMD?

Lenke til kommentar
Hvorfor du har valgt det skjermkortet er jeg litt usikker på. Kan du ikke se på en løsning fra AMD?

vel, dette er konfigurert automatisk i komplett sin office pakke.. jeg kan velge å gå for denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=434120&CKS=PCW og da sparer jeg 700 kroner..

 

jeg kommer til å kjøre 2 24' tommere benqs, men vil ikke ha helt forferdelig bilde..

kommer også til å kjøre et simpelt m-audio 2492/192 lydkort (tror det er dvi?) spørsmålet er da om det er plass til lydkortet, og at ikke det billige skjermkortet tar 2 plasser?

 

fant ut at det er mulig å gå for antec 183/193 i konfigurasjonen.. :p

Lenke til kommentar
Hvorfor du har valgt det skjermkortet er jeg litt usikker på. Kan du ikke se på en løsning fra AMD?

vel, dette er konfigurert automatisk i komplett sin office pakke.. jeg kan velge å gå for denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=434120&CKS=PCW og da sparer jeg 700 kroner..

 

jeg kommer til å kjøre 2 24' tommere benqs, men vil ikke ha helt forferdelig bilde..

kommer også til å kjøre et simpelt m-audio 2492/192 lydkort (tror det er dvi?) spørsmålet er da om det er plass til lydkortet, og at ikke det billige skjermkortet tar 2 plasser?

 

fant ut at det er mulig å gå for antec 183/193 i konfigurasjonen.. :p

 

Tror uansett at hvis du ikke skal game med maskinen, så kan du spare en del kr på skjermkortet. Velg det som passer lommeboka best og som kanskje yter litt utover onboard løsningene. Særlig siden du skal ha to store skjermer.

 

Tror nok du har plass til lydkortet ditt, men er det kompatibelt med hovedkortet? PCI eller PCIe?

 

Smart valg av kabinett. Du kan lese litt om stillegående maskiner på silentpcreview og brukere har postet mer enn nok om antec kabinetter her!

 

Forhør deg litt ang lydkort og skjermkort hvis du er i tvil. Sjekk litt hva du har behov for, men kan tenkes at løsninger som gir deg flere skjermer uten å miste ytelse er hva du bør satse på.

Lenke til kommentar
Hvorfor du har valgt det skjermkortet er jeg litt usikker på. Kan du ikke se på en løsning fra AMD?

vel, dette er konfigurert automatisk i komplett sin office pakke.. jeg kan velge å gå for denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=434120&CKS=PCW og da sparer jeg 700 kroner..

 

jeg kommer til å kjøre 2 24' tommere benqs, men vil ikke ha helt forferdelig bilde..

kommer også til å kjøre et simpelt m-audio 2492/192 lydkort (tror det er dvi?) spørsmålet er da om det er plass til lydkortet, og at ikke det billige skjermkortet tar 2 plasser?

 

fant ut at det er mulig å gå for antec 183/193 i konfigurasjonen.. :p

 

Tror uansett at hvis du ikke skal game med maskinen, så kan du spare en del kr på skjermkortet. Velg det som passer lommeboka best og som kanskje yter litt utover onboard løsningene. Særlig siden du skal ha to store skjermer.

 

Tror nok du har plass til lydkortet ditt, men er det kompatibelt med hovedkortet? PCI eller PCIe?

 

Smart valg av kabinett. Du kan lese litt om stillegående maskiner på silentpcreview og brukere har postet mer enn

nok om antec kabinetter her!

 

Forhør deg litt ang lydkort og skjermkort hvis du er i tvil. Sjekk litt hva du har behov for, men kan tenkes at løsninger som gir deg flere skjermer uten å miste ytelse er hva du bør satse på.

 

http://www.m-audio.com/index.php?do=produc...D=PCIinterfaces

tror det er pci.. planen er å gi ut noe til sommern, så det er egentlig bare utstyret som holder eksperimenteringen tilbake nå.. jeg tenker at om jeg får lyst til å game, kommer jeg heller til å kjøpe et skjermkort senere.. Har uansett egentlig ikke tid til gaming. Alt går til skole og musikk.

 

men spørsmålet er jo også; hvordan blir bilde kvaliteteten med det skjermkortet? jeg vil gjerne at hd skjermene faktisk klarer å vise et nøyaktig bilde.. og at det skal være mulig å se en film f.eks..

Endret av RudolfVanHal
Lenke til kommentar

580313 Fractal Design Define R2 Black Pearl

391447 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

490252 ASUS P6TD Deluxe, X58, Socket-1366

482838 Cooler Master Silent Pro M500, 500W PSU

492643 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

489734 Gainward GeForce GTX 260 896MB PhysX

344070 Kingston USB 2.0 multikortleser for

355395 WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

485983 Intel® X25-M SSD 80GB 2,5"

508089 Kingston SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

494479 Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

 

Da ser oppsettet slik ut. Er det noe spesielt jeg kommer til å angre på? Eventuelt at jeg går for et billigere kabinett? Støy går fint, men det er bare 2 vifter som kjører og vil det muligens ikke være nok? Og er egentlig 500W PSU nok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...