Gå til innhold

En Nokia N900 til besvær


Anbefalte innlegg

Du kan forsøke Deltaservice, www.deltaservice.no

 

Anbefaler ikke deltaservice. Det tar mange uker før den kommer gjennom systemet for å så bli slått av og på.

 

Kan være det bare er meg, men har skjedd en fire ganger med meg.

 

@tronnan

 

Ikke gi deg! Vi har gode rettigheter i Norge i teorien, men mange sniker seg unna i praksis. Om det ikke skyldes unormalt bruk bør du kunne heve kjøpet eller få ny telefon.

 

For noe vås om deltaservice. butikken jeg jobber i bruker de som serviceverksted, og kan bekrefte at det du skriver ikke er vanlig fra det verkstedet. Og jeg har litt mer enn 4 saker fra de.

 

 

Hmm... Han skriver om en personlig erfaring, og han understreker det med å si, "Kan være det bare er meg, men har skjedd en fire ganger med meg", så at du konkluderer med at dette er vås, sier mer om deg, enn om han. Du kunne fint fortalt om din erfaring, uten å omtale hva han skriver som vås.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Christian86.

1. Nja, til en viss grad. i hvertfall i dette tilfellet om hakket er på samme side som usb kontakten er borte.

+ For å ikke glemme den fantastiske fine strofen, bøyd kretskort, og væskeskade. Så bortfaller all garanti.

 

2. Ikke akkurat den lille saken her jeg tenkte på der gitt.

 

3. Garantien dekker someregel mindre, en den over oppblåste forbruker kjøpsloven vi har.

- Hvor får du det fra at jeg har fag kunskap ? Jeg skreiv at jeg har jobbet med mobiler tidligere, skreiv ikke hva jeg har gjort med dem da..

Det kan jo være at jeg hang opp mobil plakater på elkjøp feks.

 

4.Om usb kontakt punktene er revet av, som de antagelig er i dette tilfellet, så er vi fortsatt på det stadiet at Nokia ikke kommer til å fikse den.

Men nei, reklamasjon, er ikke fasiten på hva garanti gjelder. Å omvendt. For all del, er jo dem som har fått fikset seg ytre påvirkning skadet display på reklamasjon.

 

Men, siden det virker som om Christian 86 og Poe ikke vil skjønne det. Så vil ikke dette bli tatt på garanti, eller reklamasjon. Da loddeland mankerer i denne saken vi snakker om nå. Om ikke loddeland mankerer, kan det tenkes at app blir byttet på reklamasjon. (Men det er jo da en sak som er opp til de som har med reklamasjon å avgjøre. I dette tilfellet NCC, eller Nokia Costumer Care som det så fint heter.)

Om ikke Poe tryller opp Staff som et trumf kort fra ærmet, å saksøker de rette personene tilbake til steinaldern. Slik at det ender med at retten sier at dere har retten til å leike rundt med mobiler som dere allerede gjør.

 

Det jeg også blir litt irritert på i denne, nå alt for lange, og alt formye off topick av emnet, er at: Alt formange er opphengt i forbruker kjøpsloven. Om den hadde hvert så intenst sinsvakt bra som alle skal ha det til, så trenger vi jo ikke forsikring lengere. For hey, da er det jo bare å reklamere på produkter, eller stikke til forbruker kjøpsrådet. Som da sikkert ender med at de får en ny mobil. For 5 timer med advokater, er jo en N900.

 

I tilegg til at folk som ikke helt skjønner hvordan kretskort er bygd opp utaler seg, om at loddeland som er borte, bør bli reparert på en eller annen finurlig måte. Ikke aner jeg hvordan dere skal klare det.

 

Hvis jeg leser riktig nå - fordi du ikke liker fkjl, så forholder du deg til garantien som begrep og hjemmel gjennom hele diskusjonen - dette selv om vi har sagt at vi går på reklamasjonsretten.

Du vet ikke hva den retten inneholder, men antar den er oppblåst - videre vet du ikke hva som kreves de første 6 mnd fra forhandler, men tilsynelatende skriver som om du vet det.

Jeg har aldri sagt du er fagmann - du er langt i fra det om jeg skal svare på den delen, slik jeg leser det bruker du masse tekniske ord, men greier ikke å plassere det i sammenheng med juridisk teori, og blir du konfrontert med det så avviser du det enten med garantibestemmelsene som er uvesentlig, eller egen uvitenhet om lovverket. Hva du mener om forbrukervernet er denne diskusjonen uvesentlig egentlig - men som du sa; for mange uttaler seg om ting de vet lite eller ikke noe om.

 

Jeg har skrevet nyansert og holdt døren åpen for en reklamasjon - du har slik jeg leser det skrevet rimelig bombastisk, så jeg undres om det er hovedårsaken til at jeg i følge ikke vil forstå - jeg har selvinnsikt nok til å vite at jeg kan ta feil, og ikke uttale meg som om jeg vet alt basert på ti linjer, spesielt når du nekter å annerkjenner at lovverket faktisk kan gi dekning for noe garantien ikke gjør. (Du vetgår jo selv at den dekker mindre enn lovverket slik jeg leser det - likevel så annerkjenner du det, men ikke preseptorisk rett)

Lenke til kommentar

Ettersom diskusjonen står like stille nå som den gjorde for 61 innlegg siden, velger jeg å konkludere med at mine utsagn har vært basert på det mine erfaringer tilsier at teksten trådstarter betyr. Altså at det ikke dekkes av garanti pga brutt loddebane, men som jeg har sagt - dersom trådstarter ikke er enig stille jeg meg bak det andre har sagt om at det er lurt å ta det videre. Utfallet av dette er en annen diskusjon som sannsynligvis hadde gitt like mange bombastiske utsagt og meninger.

 

Jeg har sendt pm til trådstarter for å se hvilke tråder jeg kan dra i for å hjelpe han.

 

så kanskje vi skal la diskusjonen ligge før vi havner i en evig sirkel av "jo" - "nei" - "jo" - "nei", eller forresten - der har vi vært i 61 innelgg allerede.

 

BJ Out.

Lenke til kommentar

Får vel bare legge til her. til Christian86

 

Hva som kreves av forhandlere, verksted, Nokia, NCC, osv osv. Er likegyldig i dette tilfellet. Da app har blitt utsattt for en ytre påvirkning. Å jeg snakker om app som eier har sendt inn i denne saken. Som da har avrevent loddeland. Er en haug med N900 som usb kontakten har løsnet på, som har blitt swapa. Men der har ikke loddeland Løsnet. Kan og nevne at dette er samme praksis på en haug med andre micro usb mobiler. Igjenn, N86, 8800 Arte serien.

 

Det at du, er fantastiske til å briljere med fine ord å meninger, hjelper mot meg fint lite. Jeg får ikke noe mer forståelse. Men det får så være.

Men dere klarer helt sikkert å skremme livskiten ut av forhandlere med det!

 

Å nei Chrisitian . Jeg hater forbrukerkjøps loven. Men det har sikkert noe med, at jeg klarer meg fint uten den, da jeg stort sett kun har hatt bruk for garanti reprasjoner. Men igjenn, nå er jo jeg litt forsiktig med deg jeg eier.

Lenke til kommentar
Får vel bare legge til her. til Christian86

 

Kan og nevne at dette er samme praksis på en haug med andre micro usb mobiler. Igjenn, N86, 8800 Arte serien.

 

Å nei Chrisitian . Jeg hater forbrukerkjøps loven. Men det har sikkert noe med, at jeg klarer meg fint uten den, da jeg stort sett kun har hatt bruk for garanti reprasjoner. Men igjenn, nå er jo jeg litt forsiktig med deg jeg eier.

 

Da må jeg kanskje konkludere med at micro-usb er feil vei å gå, hvis de ikke en gang takler at man plugger inn og ut usb-kontakten, er de uegnet til formålet.

 

At du hater forbrukerkjøpsloven er ditt problem, og skal ikke skyves over på andre. Andre synes denne loven er en flott ting, og beskytter oss forbrukere mot søppelprodukter som pøses ut på markedet. Og igjen må jeg gjenta meg selv. En garanti, er ikke en garanti, hvis den ikke går ut over forbrukerkjøpsloven. Det vil si at den må dekke noe som ikke allerede er dekket av forbrukerkjøpsloven. Så når du referer til garanti, er det egentlig ikke det du referer til. Reklamasjonsfristen er to år i Norge, og 5 år på ting som er ment å vare vesentlig lengre.

Lenke til kommentar
Ettersom diskusjonen står like stille nå som den gjorde for 61 innlegg siden, velger jeg å konkludere med at mine utsagn har vært basert på det mine erfaringer tilsier at teksten trådstarter betyr. Altså at det ikke dekkes av garanti pga brutt loddebane, men som jeg har sagt - dersom trådstarter ikke er enig stille jeg meg bak det andre har sagt om at det er lurt å ta det videre. Utfallet av dette er en annen diskusjon som sannsynligvis hadde gitt like mange bombastiske utsagt og meninger.

 

Kan så godt hende Nokia har sine egne regler vedrørende garanti, men det fritar dem ikke fra forbrukerkjøpsloven. Denne kontakten er ment til å vare minst i 2 år, så da er den dekket av forbrukerkjøpsloven. Og er den konstruert på en slik måte at normal bruk vil få den til å løsne fra loddebanen, så vil ikke det være noe gyldig argument mot reklamasjon. Hvis den er konstruert på en slik måte, at den må behandles med største forsiktighet når man plugger ut/inn lade kontakten, må dette stå klart og tydelig på produktet, men egentlig tror jeg ikke de slipper unna erstatning av den grunn. Dette er en tapt sak for Nokia. Rart de bruker energi på en slik fillesak.

Lenke til kommentar
Ettersom diskusjonen står like stille nå som den gjorde for 61 innlegg siden, velger jeg å konkludere med at mine utsagn har vært basert på det mine erfaringer tilsier at teksten trådstarter betyr. Altså at det ikke dekkes av garanti pga brutt loddebane, men som jeg har sagt - dersom trådstarter ikke er enig stille jeg meg bak det andre har sagt om at det er lurt å ta det videre. Utfallet av dette er en annen diskusjon som sannsynligvis hadde gitt like mange bombastiske utsagt og meninger.

 

Kan så godt hende Nokia har sine egne regler vedrørende garanti, men det fritar dem ikke fra forbrukerkjøpsloven. Denne kontakten er ment til å vare minst i 2 år, så da er den dekket av forbrukerkjøpsloven. Og er den konstruert på en slik måte at normal bruk vil få den til å løsne fra loddebanen, så vil ikke det være noe gyldig argument mot reklamasjon. Hvis den er konstruert på en slik måte, at den må behandles med største forsiktighet når man plugger ut/inn lade kontakten, må dette stå klart og tydelig på produktet, men egentlig tror jeg ikke de slipper unna erstatning av den grunn. Dette er en tapt sak for Nokia. Rart de bruker energi på en slik fillesak.

 

Nokia bruker nok ikke tid på en slik fille sak. Men du å jeg gjør! Å gud å morro det er !

Men, er usmakelig rart at 95 % klarer å behandle app slik at usb kontakten ikke blir revet av. Å de må jo du også være enig i ?

Og nei, er jo ikke noe som er konstruert på en slik måte, at det skal vare i kun 2 år.

Endret av Burud
Lenke til kommentar
@Poe

 

Reklamasjonstiden på mobiler i Norge er 5 år. (Og da er jo Nokia dumme hvis de lager noe som bare er ment til å vare 2 år)

 

Ja du har jaggu rett i N900 sitt tilfelle. Men kjøper du en billig telefon, så...

 

"Forbrukermyndighetene mener at ut fra vedtak i Forbrukertvistutvalget, skal telefoner som uten subsidiering koster rundt 2000 kroner eller mer, ha fem års reklamasjonstid.

- På de billigste telefonene kan derimot to år reklamasjonsfrist godtas, sier jurist Arnt Olaf Stillerud i Forbrukerrådet."

Lenke til kommentar

Fantastisk morro tråd. Ettpar saker til deg Poe:

 

Og hvordan river man av et loddepunkt inne i telefonen? Da må man jo nesten ha åpnet telefonen, men det sier jo trådstarter at han ikke har gjort, ergo er det en produksjonsfeil/konstruksjonsfeil.

 

Helt tydelig at du ikke har peiling. Skal gi deg et tips som fungerer for å ødelegge loddeland; Trykk kontakten ekstra hardt inn i hullet den skal inn. Hvorfor kontakten er blitt presset hardt inn kan være mange årsaker til. Utenksomhet, Miste den i bakken mens kontakten er i, fylle kontakthullet med støv og bare presse på fordi den kontakten SKAL inn samma f. osv osv. Trenger ikke engang gi ytre synlige skader for å ødelegge loddeland.

 

Jeg vet imidlertid at SE's egen plugg satt festet veldig godt i chassiset på telefonen, og skulle man rive den løs, måtte man virkelig bruke makt.

Hvilken modell? Kjenner ikke til noen SE modeller som har satt micro-usb fast i dekselet, så her trenger jeg hjelp av deg. Så kan jeg sjekke ut den løsningen når jeg kommer på jobb i morgen.

 

For å starte med garantien, så er ikke dette en garanti, hvis den ikke går ut over forbrukerkjøpsloven, så akkurat der avslører du mangel på kunnskap.

Trur du må sjekke litt nøyere etter. For etter det jeg har lært så kan produsent gi nøyaktig den garantien han vil. Men selger har ikke lov til å bruke produsentens garanti som salgsargumentasjon (i salgsøyeblikket eller i reklame) hvis garantien ikke gir noe utover det som kjøper allerede har krav på i henhold til Forbrukerkjøpsloven.

 

 

Løsrevet loddeland har ingenting med garanti å gjøre. Det kan derimot ha noe med reklamasjon å gjøre. Ingen mister sin rett til å reklamere. Men om man får godkjent dette som en reklamasjon er noe helt annet. Rekalamasjoner skal stort sett alltid tas med selger. Selger kan helt klart ta dette på egen kappe, og gi ut nytt apparat. Eller de kan sette seg på bakbeina siden de vil slite med å få dekket sine kostnader. Som vi alle vet så er det selger som sitter med bevisbyrden i 6 mnd etter salg (IMHO denne paragrafen bør fjernes så raskt som mulig). Så TS kan sikkert ta dette mot FTU hvis selger er vanskelig. Er ikke FTU helt fornøyd med selgers forklaring på hvorfor reklamasjon er avvist, så vinner dessverre kjøper. Jeg har sett merkeligere saker blitt vunnet av kjøper pga skrivefeil fra forhandlerens side.

Lenke til kommentar
Fantastisk morro tråd. Ettpar saker til deg Poe:

...snip

Jeg har da i en annen post skrevet at jeg ikke vet dette, så hvorfor du prøver å lage et poeng av det, ja det vet du vel best selv?

Jeg skrev aldri at det dreide seg om SE med micro usb, gjorde jeg vel? Tror du må lese litt nøyere igjennom før du kommenterer neste gang.

Og i følge FR, så er en garanti noe som strekker seg lengre enn forbrukerkjøpsloven. Skjønner at du er i bransjen, ettersom du later som om du ikke skjønner dette. Hvis "garantien" er dårligere en de lovpålagte rettighetene, så er det altså ingen garanti. Da er det ikke verdt papiret det er trykket på en gang.

Så løsrevet loddeland, som du kaller det, er altså noe som en garanti kunne ha dekket, hvis ikke forbrukerkjøpsloven dekket dette, men det tror jeg bestemt den gjør. Og det vil være umulig for deg å fastslå hvilken kraft jeg har brukt på pluggen for å rive løs loddingen, da du ikke kan vite om den var i orden i utgangspunktet. Du kan selvfølgelig gjette, og anta, men du kan ikke vite.

 

Og selv om du er i bransjen, så er du vel forbruker også? Så jeg kan ikke fatte og begripe at du ikke hyller en forbrukerkjøpslov, som gir oss som forbrukere, gode rettigheter... Og jeg vil tippe saken aldri havner i forbruker tvist utvalget, men jeg tipper Nokia gir seg når de mottar klage fra FR.

Lenke til kommentar
Jeg skrev aldri at det dreide seg om SE med micro usb, gjorde jeg vel? Tror du må lese litt nøyere igjennom før du kommenterer neste gang.

 

Edit: Greit. Du skriver om plugger. Vi snakker om micro usb, og så nevner du plutselig ladekontakt. Så greit nok at den kanskje var litt hastig av meg. Men hvilken plugg er det du snakker om da? Hvilken modell? SE har brukt en haug med forskjellige løsninger på produktene sine.

 

Dette med garanti som ikke kan brukes i salgsøyeblikket argumentasjonen min kan jeg finne litt senere, opptatt akkurat nå...

Endret av Flodec
Lenke til kommentar

Forbrukerportalen om garanti:

For at man skal ha lov til å markedsføre at en vare selges med garanti, er det et krav at garantien gir deg tilleggsrettigheter utover forbrukerkjøpslovens bestemmelser. Hvis en garanti ikke gir deg slike tilleggsrettigheter, vil bruken av begrepet garanti være forbudt etter markedsføringsloven. Slik markedsføring kan være straffbar.

Viste jeg hadde lest det en plass.

Lenke til kommentar
1. Kan så godt hende Nokia har sine egne regler vedrørende garanti, men det fritar dem ikke fra forbrukerkjøpsloven. Denne kontakten er ment til å vare minst i 2 år, så da er den dekket av forbrukerkjøpsloven. Og er den konstruert på en slik måte at normal bruk vil få den til å løsne fra loddebanen, så vil ikke det være noe gyldig argument mot reklamasjon.

 

2. Hvis den er konstruert på en slik måte, at den må behandles med største forsiktighet når man plugger ut/inn lade kontakten, må dette stå klart og tydelig på produktet, men egentlig tror jeg ikke de slipper unna erstatning av den grunn.

 

3. Dette er en tapt sak for Nokia.

 

4. Rart de bruker energi på en slik fillesak. (BJ Edit: med de mener poe Nokia)

 

Jeg lovte meg selv at jeg var ferdig med denne tråden, men du gir meg så mye frustrasjon at jeg bare ikke kan la være. Jeg tar meg friheten til å nummerere dine argumenter for enkelhetsskyld.

 

1. Har jeg snakket om at Nokia har egne garantiregler? Jeg sier at dersom loddebanen (eller loddeland) er avrevet tilsier det at loddingen har vært god nok. Derfor er det en skade som ikke er på grunn av normal bruk. Tiden det tar før skaden oppstår er også irrelevant, da det er bruken og ikke tiden som er skyld i skaden. Er derimot en skade (merk en skade, ikke denne typen skade) forårsaket av dårlig konstruksjon har du 100% rett og det er det heller ingen som motsier deg på. Vi har gode lover i Norge for at nettopp ting som går galt innenfor normal bruk, blir rettet opp. Vi har ikke gode lover i Norge for at ting som går galt ut over normal bruk skal bli rettet opp. Og ja, en forbruker har rett til å reklamere uansett hva skaden er eller hva den skyldes, men som du har sagt tidligere - slår man telefonen med en hammer er man tett i pappen om man tror man kommer noen vei.

 

2. Ingen i denne tråden har påstått at kontakten må behandles med forsiktighet, snarere må den behandles med normal sunn fornuft. f.eks Sett kontakten inn riktig vei. sørg for at noe ikke er inne i kontakten, som f.eks en tannpirker, ulldott, matpapir, sølvfolie und so weither. Må vi starte å legge med en bok hvor det står hva man ikke skal gjøre, som i USA? "Putt ikke katten i microbølgeovnen" - Vi nordmenn er vel smartere enn at vi gjør sånt, eller?

 

3. Du vet like lite om saken, som oss. Det vi vet er det vi har erfaringer med fra tidligere. Og med vi mener jeg de du og andre har kalt "fagfolk" iløpet av tråden. Vi, fagfolkene, har blitt kritisert for å være bombastiske tidligere i tråden. Og nå er det vel min tur; Hvordan kan du bombastisk si at saken er en tapt sak for Nokia, når du stadig presiserer at du ikke vet noe om hvordan ting henger sammen, hva saken gjelder eller hvordan forbrukeren har brukt produktet - annet enn det du har lest og kan om Norges lover, regler og hva forbrukeren sier på en tråd i et forum? (Det var en ekstremt lang setning)

 

4. Nokia har sannsynligvis ikke brukt ett eneste sekund på saken, ettersom reperasjoner av mobiltelefoner gjøres av et uavhengig verksted. Og reklamasjonsavdelingen til Nokia får opplysninger om skaden fra disse. Jeg vil tippe (merk tippe) at basert på disse opplysningen, samt dokumentasjon fra verkstedet, har reklamasjonsavdelingen kommet til konklusjonen at feilen skyldes feilbruk, ikke konstruksjonsfeil.

 

Og et poeng til, en forbruker vil alltid hevde sin uskyld for å forsøke og få sin skade fikset uten å måtte betale for reperasjonen. Du skulle bare vist hvor mange som bader med telefonen sin, for så å hevde at den aldri har vært i vann når man kan lukte sjøvannet når man skrur den opp. Eller hvor mange som knuser den med en hammer for så å si at den sprakk når den lå stille på stuebordet.

Lenke til kommentar
Du kan forsøke Deltaservice, www.deltaservice.no

 

Anbefaler ikke deltaservice. Det tar mange uker før den kommer gjennom systemet for å så bli slått av og på.

 

Kan være det bare er meg, men har skjedd en fire ganger med meg.

 

@tronnan

 

Ikke gi deg! Vi har gode rettigheter i Norge i teorien, men mange sniker seg unna i praksis. Om det ikke skyldes unormalt bruk bør du kunne heve kjøpet eller få ny telefon.

 

For noe vås om deltaservice. butikken jeg jobber i bruker de som serviceverksted, og kan bekrefte at det du skriver ikke er vanlig fra det verkstedet. Og jeg har litt mer enn 4 saker fra de.

 

 

Hmm... Han skriver om en personlig erfaring, og han understreker det med å si, "Kan være det bare er meg, men har skjedd en fire ganger med meg", så at du konkluderer med at dette er vås, sier mer om deg, enn om han. Du kunne fint fortalt om din erfaring, uten å omtale hva han skriver som vås.

 

Er greit skal backe ned på den. ble skrevet litt kjapt. Men uansett kan jeg underskrive på at Deltaservice ofte gjør en god jobb. Og da med ganske mange sakers erfaring. Også har man jo tilfeller hvor kundene mener at verkstedet har feil og går amok i butikken. Ser mye rart, men i de aller fleste tilfeller gjør de en meget god jobb. Så jeg anbefaler Deltaservice

Lenke til kommentar
3. Du vet like lite om saken, som oss.

 

Nei. Jeg velger å tro på trådstarter, noe du ikke gjør. Jeg har ingen som helst annet valg, enn å tro på han som beskriver sin opplevelse. Du, derimot, har diktet din egen versjon av saken, uten at du har noe som helst forutsetning for å vite hva som har skjedd. Enten er du den som avslo å reparere telefonen i utgangspunktet, eller så er du synsk.

Lenke til kommentar
Er greit skal backe ned på den. ble skrevet litt kjapt. Men uansett kan jeg underskrive på at Deltaservice ofte gjør en god jobb. Og da med ganske mange sakers erfaring. Også har man jo tilfeller hvor kundene mener at verkstedet har feil og går amok i butikken. Ser mye rart, men i de aller fleste tilfeller gjør de en meget god jobb. Så jeg anbefaler Deltaservice

 

Jeg kan tilføye at jeg også har gode erfaringer med Delta Service. De har vært kjappe med mine telefoner de gangene de har vært inne til "service". Unntaket er vel den skyve telefonen jeg tidligere har beskrevet, men jeg kan ikke huske om det var Deltaservice som gjorde den vurderingen, så jeg skal ikke henge den på dem.

Lenke til kommentar
3. Du vet like lite om saken, som oss.

 

Nei. Jeg velger å tro på trådstarter, noe du ikke gjør. Jeg har ingen som helst annet valg, enn å tro på han som beskriver sin opplevelse. Du, derimot, har diktet din egen versjon av saken, uten at du har noe som helst forutsetning for å vite hva som har skjedd. Enten er du den som avslo å reparere telefonen i utgangspunktet, eller så er du synsk.

 

Nei? Jo, du vet like lite om saken som oss, da vi har fått presentert det samme scenarioet. Jeg baserer mine uttalelser på erfaring fra tidligere saker av samme natur, og utfra hva TS sier han har fått tilbakemeldinger om fra serviceverkstedet så faller saken innenfor disse erfaringene. Jeg har derfor ikke diktet opp en egen sak, jeg har kommet frem til en kvalifisert sannsynlig konklusjon ved hjelp av de fakta som er på bordet. Og etter som jeg ikke har sett skaden på denne telefonen, kan jeg ikke bombastisk si at det er en brutt bane, derfor har jeg spurt TS om han vil sende meg dokumentasjonen så jeg som uavhengig "fagmann" kan gi han en tilbakemelding når det kommer til dokumentasjonen på skaden.

 

Det jeg derimot kan si bombastisk er at dersom banen er brutt, skyldes det feilbruk. Jeg kan ikke si at det er tilfellet i denne saken, bombastisk.

 

Så du velger ikke å tro mine uttalelser når jeg sier at jeg ikke har jobbet med reperasjoner på 4-5 år, men du velger å tro TS som sier at han har behandlet telefonen med silkehansker?

Jeg er verken synsk, eller utøvende mobilreperatør - derimot basert på tidligere erfaringer gjør jeg mine uttalelser. Du derimot, baserer dine uttalelser på utsagn fra en part, som du ikke med sikkerhet kan si at verken er sann eller usann. På lik linje med at jeg heller ikke med sikkerhet kan si at denne saken er som jeg tror den er, uten dokumentasjon.

 

Edit trykkleif.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Nei? Jo, du vet like lite om saken som oss, da vi har fått presentert det samme scenarioet.

 

Du derimot, baserer dine uttalelser på utsagn fra en part, som du ikke med sikkerhet kan si at verken er sann eller usann. På lik linje med at jeg heller ikke med sikkerhet kan si at denne saken er som jeg tror den er, uten dokumentasjon.

 

Edit trykkleif.

 

Det er nettopp poenget mitt. Vi har bare en versjon å forholde oss til, og den er rimelig klar i sine beskrivelser. Man kan jo alltids sette seg ned å dikte hva 2. part i denne saken har begrunnet avslaget sitt i, men det blir kun spekulasjoner. Vi vet imidlertid hva trådstarter har opplevd. Du kan velge å tro han, eller du kan velge å ikke tro ham. Gjør du det siste, har du nok større problemer enn hva trådstartet har. Du har ingen som helst forutsetninger for å ikke tro ham, annet enn din egen fantasi. Og jeg forholder meg til han som opplevde dette avslaget, heller enn min og din sin fantasi...

Lenke til kommentar

Har selv hatt tilsvarende problem med en sony ericsson. Ringte forbrukerrådet og de gav meg noen paragrafer derav en som inneholder dette: Om tingen har mangler innen 6 mnd etter kjøp er det selgers ansvar å bevise at det er forbrukeren sin feil. Du kan jo trappe opp med denne?

 

Om ikke send saken din til forbrukerrådet, det gjorde jeg. Selger vil nok avslå kravet fra forbrukerrådet, men da vil du få et brev som sier at du kan gå videre til FTU, svar på det innen god tid og ftu vil bruke sine jurister og hjelpe deg uten at det koster deg en øre eller en kalori!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...