Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruksverdi avhenger nødvendigvis av hva man bruker maskinene sine til -- for min del er minst 90% av det jeg gjør lesing eller skriving, der foretrekker jeg langt på vei iPad fremfor Macene det meste av tiden. (Med bluetooth-tastatur fungerer det ypperlig.)

Skrevet

Såklart, det blir jo opp til hver enkelt å definere 'bruksverdi' :) For meg blir det en ren underholdningsmaskin, og det var forsåvidt planen også.

Must-have apps? :)

Skrevet (endret)

Som mange sikkert vet blokkerer iPad anrop hvis man bruker vanlig tvillingsimkort. Samtaler blir viderekoplet til svareren, og telefonen forblir taus.

Telenor kan pr. i dag ikke tilby privatkunder datatvillingkort for bruk med iPad 3G, men det ser derimot ut til at bedriftskunder tilbys et slikt.

De har faktisk ingen løsning for privatkunder annet enn å tegne et abbonement til 99,- pr. mnd.

Da har man 750 MB i måneden, men overstiger man dette (noe som mange utvilsomt klarer med letthet), settes hastigheten kraftig ned:

Forbehold om overføringshastighet

For å sikre at alle våre kunder opplever tilgang til og god ytelse på Mobilt Bredbånd, forbeholder Telenor seg retten til å begrense overføringshastigheten for ditt abonnement til maksimum 128 kbit/s dersom bruken overstiger 750MB innenfor gjeldende kalendermåned.

Til sammenligning har f.eks Surfprat M 500 MB inkludert, og en øvre grense på hele 5 GB pr. måned før hastigheten reduseres.

Dette er nesten på høyde med hva Netcom gjorde da de nektet iPhone-brukere tethering da iOS 3.0 kom ut, og det var rimelig råttent. Spesielt siden denne restriksjonen ikke gjaldt de med andre telefoner.

Netcom har visst lært av sin tabbe, og sørget for å ha en løsning på plass. Man kan få mobilt bredbånd tvilling på sitt eksisterende abbonement :

https://netcom.no/tjenester/internett/mbtvilling.html

Uansett er det faktum at Telenor ikke kan tilby samme løsning som Netcom kan fryktelig dumt for min del da det å betale 99.- pr. måned for noe jeg kommer til å bruke i kun i ferier o.l. er lite fristende, spesielt siden jeg i dag allerede bruker vanlig tvilling sim til Spotify/nettradio på jobben.

Kom igjen Telenor, vis at dere er bedre enn Netcom ;)

/rant off

:)

Edit: Forvekslet jo gigabyte med megabyte her :blush:

Endret av PL610
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

Er usikker på om jeg går for standard utgave eller med 3G, er det mulig for ipaden å koble seg på nett via iphonen min ?

Skrevet (endret)

Ikke så lenge den ikke er jailbreaket.

Får man ikke slike mobile bredbåndbokser, forresten?

Edit: Mente at telefonen måtte være jailbreaket, ikke iPaden :)

Endret av PL610
Skrevet

PL610: Ang. posten din om datatrafikk abb. hos Telenor så tror jeg du har bommet litt på GB og MB. Det er 750MB du får av Telenor for 99,- i mnd. og ikke 750GB. Ville bare si ifra så ingen tror dem får så mange GB.

Skrevet

Da har man 750 GB i måneden, men overstiger man dette (noe som mange utvilsomt klarer med letthet), settes hastigheten kraftig ned:

Jeg lurer på hvem som klarer med letthet å laste ned 750GB med data på en iPad.

Skrevet

Bestilte min iPad Wi-Fi 16 GB igår kveld. Fikk en mail med denne bl.a teksten inni:

Dear *Ola Nordmann*

We are pleased to send you this dispatch regarding your Apple Store order *Howisitgoing?*

Your order was shipped on 07.12.2010. Your Delivery Reference Number is *Helooooooo*

We expect your order to be delivered to your shipping address on or before 13.12.2010.

Track your order

Deliveries are made Monday-Friday, 9 a.m -5 p.m. Please allow 3-4 days to receive your Invoice.

Please note, your Invoice will be sent to you by e-mail and is not included with your delivery.

*x* = Personlige koder o.l

står den vil komme mellom 10-14.desember. Men hvor mange dager gikk det etter at dere bestilte iPaden? (Tenker på HELE dager, og ikke med ettermiddagen dere bestilte den)

Skrevet

Det er snart jul, det er tilfeldigheter, det varierer med hvor du bor i landet, om du er hjemme når den kommer og mye annet. Den kommer når den kommer.

Skrevet

iPad 2 vil bli lansert i Januar og kommer for salg i April, satser på at den kommer til Norge med en gang. På samme måte som med iPhone, første iPhonen kom jo ikke hit, om jeg ikke tar feil kom 3G hit litt senere 2008, men 3GS og 4G har kommet hit samtidig.

Skrevet

iPad 2 vil bli lansert i Januar og kommer for salg i April, satser på at den kommer til Norge med en gang. På samme måte som med iPhone, første iPhonen kom jo ikke hit, om jeg ikke tar feil kom 3G hit litt senere 2008, men 3GS og 4G har kommet hit samtidig.

Det er jo intet mindre enn en tragedie.

Skrevet

... 4G har kommet hit samtidig.

24. Juni og 30. Juli er riktignok nokså nært, men knapt samtidig. For øvrig helt usannsynlig at det skal gå så lang tid mellom lansering og salgsstart.

Skrevet

Hvorfor skal de lansere produktet, og så begynne å selge det etter 4 måneder? Ingen kommer til å kjøpe i mellomtiden, de kommer altså til å konkurrere ut seg selv. Ingen smart plan...

Tviler på at de gjør som du sier.

Skrevet

Det kommer ikke til å gå fire måneder mellom lansering og release denne gangen. I fjor ble iPad annonsert tidlig pga. apps osv. Nå kommer det til å bli noe ala. iPhone tipper jeg. Noen ukers ventetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...