Gå til innhold

A disc failure may be imminent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saken er det at den får advarsler fra SMART systemet slik som linken til Hårek beskriver.

Mest sannsynlig er det at alle programmer du forsøker vil gi samme resultat, altså at SMART rapporterer feil.

 

Hovedsaklig kan enkelte leverandører fikse en ny disk til deg på garanti eller reklamasjon.

Men du kan også måtte stå på egne bein.

Lenke til kommentar

Har forsøkt å bruke disse boot-greiene, men jeg klarer det ikke! Jeg tror jeg har klart å finne årsaken.

 

Error found in: TheUltimateChilloutFestival2003.

 

Jeg trykker F2 ved oppstart (Acer), og kommer inn i BIOS, men derfra har jeg ingen mulighet til å velge å starte opp via CD-plate. Jeg kan komme til en prioriteringsliste, hvor jeg kan dytte CD-ROM-boot til toppen, men det ser ikke ut til å hjelpe.

 

Men. Hvor mye vil det koste meg å fikse dette? Jeg har hørt at laptoper har en forventet levetid på 3-5 år. Denne ble kjøpt i oktober 2006. På sikt vil det kanskje uansett lønne seg å bare kjøpe ny? Da slipper jeg alt mulig stress, og overfører bare hele harddisk-innholdet over til den nye, via en ekstern enhet. Er dette mer fornuftig om denne maskinen uansett trolig lever på lånt tid?

Lenke til kommentar

Tja. Den lever på lånt tid i den forstand at den rent ytelsesmessig begynner å bli utdatert, så jeg kan nok uansett kjøpe en ny. Hvis det i tillegg lag seg gjøre å fikse denne vil det jo være utmerket. Problemet er at dem jeg kjøpte maskinen fra har gått konk, så jeg aner ikke hvem jeg i så fall skal henvende meg til. Jeg har kanskje ingen muligheter?

 

Jaja. Dere vil nok snart få se meg inne på forumet for hjelp til kjøp av PC. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...