Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eu-kontroll, dørhengsel / frieksos / tåkelys / kupeviften


plexus81

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål ang eu-kontroll på bilen min.

 

1. Førerdøren har en "knekkelyd" men den går fint opp og igjen, blir dette en mangel?

2. Frieksos ? 2. feil?

3. Glasset på det ene tåkelyset er knust, mangel?

4. Har hatt en el-feil som ingen klarer å finne fram til i kupeviften min. Har tatt en ninnjaløsning og dratt en kabel rett fra batteriet til viften og montert på en bryter. Mao så er det enten full rulle på viften eller ingenting.. blir dette en mangel? Kabelen henger forsåvidt bare å slenger så den burde vel ha blitt montert inn i dasjbordet på et vis. Men blir dette en mangel?

5. Oljelekasje .. fant noe olje oppe i selve oljelokket noen som har peiling på hva dette kan være? Evt går det ann å jukse det til ved å ta en motorvask før testen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen spørsmål ang eu-kontroll på bilen min.

 

1. Førerdøren har en "knekkelyd" men den går fint opp og igjen, blir dette en mangel?

2. Frieksos ? 2. feil?

3. Glasset på det ene tåkelyset er knust, mangel?

4. Har hatt en el-feil som ingen klarer å finne fram til i kupeviften min. Har tatt en ninnjaløsning og dratt en kabel rett fra batteriet til viften og montert på en bryter. Mao så er det enten full rulle på viften eller ingenting.. blir dette en mangel? Kabelen henger forsåvidt bare å slenger så den burde vel ha blitt montert inn i dasjbordet på et vis. Men blir dette en mangel?

5. Oljelekasje .. fant noe olje oppe i selve oljelokket noen som har peiling på hva dette kan være? Evt går det ann å jukse det til ved å ta en motorvask før testen?

 

1. Tviler.

2. Ganske sikker på at det er minst en 2er.

3. Ja.

4. Du bør vel kanskje koble det slik at det ikke bare henger og slenger.

5. Olje i oljelokket er kanskje.....olje?

Lenke til kommentar
Det høres ut som om bilen synger på det siste verset....

 

Knekkelyd i dør - Frieksos - Knust glass - elektriske problemer - oljelekkasje...

 

Egentlig er egentlig veldig god, selv med manglene som har skjedd den siste mnd. Synes ikke "Rotta" fortjener å havne på dynge riktig ennå..

 

1. Knekkelyden er det egentlig bare å bytte en ny bolt (kan jo evt ta den fra passasjersiden :) )

2. Frieksos er litt værre siden bare delene koster 12.000 men skal se om jeg får sveiset den

3. Knust glass kan jo ikke koste noe mye, evt kjøpe nye tåkelys på biltema for 150,-

4. Elektriske problemer.. går kun på en kurs som ikke er så viktig. Uansett så bør den jo passere for jeg har jo vifte men ingen regulator på den :)

5. Oljelekasje .. den er litt værre ..

 

Haha fant en ting til, siden det har vært hærverk på bilen min. Festet på det ene sidespeilet et knekt. Har kjøpt inn "båt / plastikksveis" så får test om det fungerer :)

 

5. Olje i oljelokket er kanskje.....olje?

 

Men det var ikke olje der før :) Så kan det evt være topp-pakningen som har gått til H***? Evt hva sånn ca koster det på en peugeot 306?

 

er det helt vanlig olje eller "majones" du snakker om?

 

Olje .. Noen dager før så fylte jeg på olje på bilen men det var ikke noe olje i lokket da jeg lukket det. Kan jo kanskje hende at lokket ikke er helt som det skal :!

Lenke til kommentar

1: Nei.

2: Ja

3: Ja, kanskje, men du kan alternativt bare ta ut begge to før kontrollen.

4: Nja.. Den oppfyller kravene med en bryter slik som det, men den må være mulig å styre fra førerplass. Det som evt. kan anmerkes der er elektrisk kobling, isolering, osv.

5: Nei, sansynligvis ikke. Det må faktisk dryppe under bilen for at det skal være nok for anmerking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...