Gå til innhold

Oppo-kopi til syv ganger prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk til de som påpeker at Oppo BDP-83 er til salgs her til land - det burde vi ha fått med oss :)

 

Men dette er vel ikke "offisielle kanaler" - hvordan blir evt. med ting som garanti, service og support?

 

De følger norsk lov. Han bak HTTech er vist meget annerkjent innen hifi kretsene i Norge, har drevet med tuning av TVer osv i mange år, og anses som meget seriøs.

 

Oppo har ingen offisielle kanaler her i landet, Oppo.se er den offisielle, men de trakk tilbake BDP-831 fra markedet. Så mest sannsynlig er de norske aktørene privatpersoner mot Oppo i USA. Men siden de selges via firmaer i Norge så skal de følge norsk lov.

 

Så selv om garantien kun er 1 år i USA, så må butikken her så for de resterende 4 hvis man kjøper den via dem. Ryker den så blir det nok ny spiller tipper jeg.

 

Oppo er nok også flinke med service.

 

Det kan også nevnes at det følger med 2 Blu-ray kalibreringsdisker sammen med spilleren, uten ekstra kostnad. En for bilde og en for lyd. Den for bildet er bedre enn de andre jeg har testet, både fra HQV og Monster.

Lenke til kommentar

Hos oppo kan du da vitterlig velge å få sendt til norge, akkurat slik jeg gjorde da jeg kjøpte oppo dvdspiller for noen år siden. Sone-opplegget på bluray vet jeg ingenting om så det skal jeg ikke si noe om. Dvdspilleren var sonefri med et par tastetrykk på fjernkontrollen.

Lenke til kommentar
Så selv om garantien kun er 1 år i USA, så må butikken her så for de resterende 4 hvis man kjøper den via dem. Ryker den så blir det nok ny spiller tipper jeg.

Når det kommer til garanti trenger ikke butikken stå for noe som helst. Garanti er frivillig fra selgers side. Ergo, kan han velge å gi 0 dagers garanti.

Lenke til kommentar

NEI, du har ikke 5 års garanti ifølge loven. Det er forskjell på garanti og reklamasjon. Man kan ikke kalle det hva man vil, fordi det er en FORSKJELL på de to. Det er ødeleggende for deg og andre at du sprer feil informasjon.

 

Går du inn i en butikk og sier at du ønsker å få varen reparert på garantien, og garantitiden på f.eks. ett år er gått ut, blir du avvist. Og vet du ikke da at det er noe som heter reklamasjon, går du derfra med uforrettet sak.

 

Derfor er det veldig viktig at forbrukeren vet at det er noe som heter reklamasjon, og at alle varer solgt i Norge har en reklamasjonsfrist på enten to eller fem år.

 

EDIT. Fjernet en litt i overkant krass formulering.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Går du inn i en butikk og sier at du ønsker å få varen reparert på garantien, og garantitiden på f.eks. ett år er gått ut, blir du avvist. Og vet du ikke da at det er noe som heter reklamasjon, går du derfra med uforrettet sak.

 

Derfor er det veldig viktig at forbrukeren vet at det er noe som heter reklamasjon, og at alle varer solgt i Norge har en reklamasjonsfrist på enten to eller fem år.

 

Det fordrer en ganske dårlig service og uetisk holdning fra butikken da.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hos oppo kan du da vitterlig velge å få sendt til norge, akkurat slik jeg gjorde da jeg kjøpte oppo dvdspiller for noen år siden. Sone-opplegget på bluray vet jeg ingenting om så det skal jeg ikke si noe om. Dvdspilleren var sonefri med et par tastetrykk på fjernkontrollen.

 

Oppo.se sender til Norge, det er korrekt. Men de har IKKE blu-ray spilleren, da denne egentlig ikke er lansert i Europa.

 

Oppodigital.com som er Oppos eget salgsutsted i USA, sender ikke til Norge. Man kan sende via JetCarrier, men da stiller de spørsmål ved at adressen er New Jersey og visa kortet er i Norge, men man får kranglet seg igjennom, slik jeg gjorde.

 

EDIT:

Jeg gikk inn for å dobbelt sjekke, og ser at de nå også kan sende til Norge. Så det er riktig. Men det blir billigere via Amazon og JetCarrier tipper jeg, uten å finregne. For Amazon sender en gratis, og man legger da inn $499 hos dem som verdi på varen, og det er dette man momser i fra. Fra Oppo så er portoen på litt over $100 og da regnes momsen på den med dette inkludert, samt hva fortoller i Norge skal ha for jobben. Er det Posten så er det ca litt over 150,- siden verdien er over 1000,-.

 

Bestilte en for en kompis nå, og da ble utgiften til JetCarrier med frakt, moms og momsing totalt 1459,-

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Går du inn i en butikk og sier at du ønsker å få varen reparert på garantien, og garantitiden på f.eks. ett år er gått ut, blir du avvist. Og vet du ikke da at det er noe som heter reklamasjon, går du derfra med uforrettet sak.

 

Derfor er det veldig viktig at forbrukeren vet at det er noe som heter reklamasjon, og at alle varer solgt i Norge har en reklamasjonsfrist på enten to eller fem år.

 

Det fordrer en ganske dårlig service og uetisk holdning fra butikken da.

 

AtW

 

Det er riktig, forutsatt at den som står i butikken selv vet forskjellen.

 

Uansett, det beste for kunden er at han selv kan reglene og vet forskjellen. Derfor er det så viktig at det klart kommer fram hva som skiller de to, og at det faktisk er noe som skiller de.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Hos oppo kan du da vitterlig velge å få sendt til norge, akkurat slik jeg gjorde da jeg kjøpte oppo dvdspiller for noen år siden. Sone-opplegget på bluray vet jeg ingenting om så det skal jeg ikke si noe om. Dvdspilleren var sonefri med et par tastetrykk på fjernkontrollen.

 

Oppo.se sender til Norge, det er korrekt. Men de har IKKE blu-ray spilleren, da denne egentlig ikke er lansert i Europa.

 

Oppodigital.com som er Oppos eget salgsutsted i USA, sender ikke til Norge. Man kan sende via JetCarrier, men da stiller de spørsmål ved at adressen er New Jersey og visa kortet er i Norge, men man får kranglet seg igjennom, slik jeg gjorde.

 

EDIT:

Jeg gikk inn for å dobbelt sjekke, og ser at de nå også kan sende til Norge. Så det er riktig. Men det blir billigere via Amazon og JetCarrier tipper jeg, uten å finregne. For Amazon sender en gratis, og man legger da inn $499 hos dem som verdi på varen, og det er dette man momser i fra. Fra Oppo så er portoen på litt over $100 og da regnes momsen på den med dette inkludert, samt hva fortoller i Norge skal ha for jobben. Er det Posten så er det ca litt over 150,- siden verdien er over 1000,-.

 

Bestilte en for en kompis nå, og da ble utgiften til JetCarrier med frakt, moms og momsing totalt 1459,-

 

Jeg har som nevnt flere ganger handlet fra oppodigital.com tidligere. Det er flere år siden. Og de har hele tiden kunnet sende til norge (hver gang jeg har sjekket ihvertfall). Og det var det billigste alternativ. Og jeg betalte ikke moms av frakten, noe jeg aldri har måttet gjøre på mine hundrevis av utenlandshandler.

 

"For Amazon sender en gratis" <- jeg skjønte ikke helt hva det skulle bety. Er amazon noen som sender ting gratis?

Lenke til kommentar
Hos oppo kan du da vitterlig velge å få sendt til norge, akkurat slik jeg gjorde da jeg kjøpte oppo dvdspiller for noen år siden. Sone-opplegget på bluray vet jeg ingenting om så det skal jeg ikke si noe om. Dvdspilleren var sonefri med et par tastetrykk på fjernkontrollen.

 

Oppo.se sender til Norge, det er korrekt. Men de har IKKE blu-ray spilleren, da denne egentlig ikke er lansert i Europa.

 

Oppodigital.com som er Oppos eget salgsutsted i USA, sender ikke til Norge. Man kan sende via JetCarrier, men da stiller de spørsmål ved at adressen er New Jersey og visa kortet er i Norge, men man får kranglet seg igjennom, slik jeg gjorde.

 

EDIT:

Jeg gikk inn for å dobbelt sjekke, og ser at de nå også kan sende til Norge. Så det er riktig. Men det blir billigere via Amazon og JetCarrier tipper jeg, uten å finregne. For Amazon sender en gratis, og man legger da inn $499 hos dem som verdi på varen, og det er dette man momser i fra. Fra Oppo så er portoen på litt over $100 og da regnes momsen på den med dette inkludert, samt hva fortoller i Norge skal ha for jobben. Er det Posten så er det ca litt over 150,- siden verdien er over 1000,-.

 

Bestilte en for en kompis nå, og da ble utgiften til JetCarrier med frakt, moms og momsing totalt 1459,-

 

Jeg har som nevnt flere ganger handlet fra oppodigital.com tidligere. Det er flere år siden. Og de har hele tiden kunnet sende til norge (hver gang jeg har sjekket ihvertfall). Og det var det billigste alternativ. Og jeg betalte ikke moms av frakten, noe jeg aldri har måttet gjøre på mine hundrevis av utenlandshandler.

 

"For Amazon sender en gratis" <- jeg skjønte ikke helt hva det skulle bety. Er amazon noen som sender ting gratis?

 

Amazon har gratis alternativ for frakt.

 

Har kun handlet fra Oppodigital 1 gang, og det var i august i fjor, da jeg kjøpte BD-spilleren, og da var det ikke mulig å sende til Norge, måtte bruke JetCarrier. Andre måtte også gjøre det på denne måten. Samt nesten krangle seg til det, siden adressen var i USA, og Visa-kort adressen var i Norge.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...