Gå til innhold

Hvordan ha det best mulig foran PC-en?


Anbefalte innlegg

Mitt drømmescenario må være

- en 19-tommers, skarp og lyssterk flatskjerm 1024x1280

må bare oppfylle flame-kvota mi idag, hva er det med disse menneskene som liker sånn grusomme formater på skjermene sine? må jo være veldig slitsomt å se på? :smile:

 

spørs hvor du er hen på LAN da. Jeg synes det er mye kulere på LAN en bare å sitte hjemme å spille det har faktisk begynnt å bli kjedelig

er hos kameraten min som har rom i et bøttekott av ei bu utafor huset til foreldra sine... forøvrig ikke dass der (huset er låst), så det er en ting jeg vil legge til på lista mi;

-toalett i grei gangavstand... har vanna plantene til kameraten min litt gæli litt for mye, for å si det sånn... vi vil jo ikke ha sånne Fallout-planter der heller...

 

men asså, jeg mente ikke at LAN var kjedelig, det er bare en del ting som trekker ned moroa...:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eventuelt:

- en lydløs, pen PC med MS-DOS 6.22, CD-ROM og Gravis- eller Sound Blaster-lydkort

- stor og god skjerm

- Elite, Monkey Island, King's Quest VI, Commander Keen, System Shock og Eye of the Beholder II

 

Ugh! Kloke ørn taler rett!

 

Jeg får spasmer hvis jeg ikke har:

- IntelliMouse 3.0

- fUnc musematte

- Støtte for høyre arm med pute under albuen

- Denon D750 hodetelefoner

- Digg skinnstol

 

 

Mitt drømmescenario må være

- en 19-tommers, skarp og lyssterk flatskjerm 1024x1280

må bare oppfylle flame-kvota mi idag, hva er det med disse menneskene som liker sånn grusomme formater på skjermene sine? må jo være veldig slitsomt å se på?

 

Mener du 1280x1024 eller 1024x1280? Uansett forstår jeg meg ikke på folk som bruker 1280x1024. Alle andre oppløsninger har et forhold på 4/3:

1152/864 = 1,33333

800/600 = 1,33333

640/480 = 1,33333

 

1280/1024 = 1,25

 

Hvor er logikken?

Lenke til kommentar

19'' på 1280x1024? flatskjerm? mener du LCD da?

 

jeg vill ha en 1600x1200 19'' LCD skjerm, om den så er halvparten så god som den 15'' ern som er på den bærbare jeg har! og den er 1600x1200, og det er BRA!

 

Stor skjer = stor oppløsning! Til skjermprodusentene: Make them, and we will buy!

Lenke til kommentar

4 - Bra lydanlegg + naboer som ikke klager ;)

 

 

haha, jeg spilte maiden - afraid to shoot a strainger (live) så kom nabon og lurte på om jeg kunne dempe musikken litt... og mellom naboen er det 2 vegger og 30 meter =)

 

ugh, jeg bor i leilighet, med en tynn betong vegg mellom :(

 

når jeg blir stor, skal jeg bygge meg ett hus! med så god lydisolering at jeg kan drepe noen der inne med motorsag og AK uten at postmannen hører noe når han stikker posten inn i sloten på døra!

 

jeg skal bli den første personen i norge der hele forbanna huset er THX sertifisert!

Lenke til kommentar
Mitt drømmescenario må være

- en 19-tommers, skarp og lyssterk flatskjerm 1024x1280

må bare oppfylle flame-kvota mi idag, hva er det med disse menneskene som liker sånn grusomme formater på skjermene sine? må jo være veldig slitsomt å se på?

Mener du 1280x1024 eller 1024x1280?

jeg mente jaffal at han mente 1024x1280...:smile: og det tror jeg han skjønte...

Lenke til kommentar
Mitt drømmescenario må være

- en 19-tommers, skarp og lyssterk flatskjerm 1024x1280

må bare oppfylle flame-kvota mi idag, hva er det med disse menneskene som liker sånn grusomme formater på skjermene sine? må jo være veldig slitsomt å se på?

Mener du 1280x1024 eller 1024x1280?

jeg mente jaffal at han mente 1024x1280...:smile: og det tror jeg han skjønte...

En liten typo som snek seg inn der, men 1024 x 1280 er jo fint det også, hvis du har skjerm som kan vris 90 grader.

 

Forøvrig, Goldfish: helt enig i at 1280x1024 er en fæl oppløsning, med tanke på aspektraten, men jeg regner da med at skjermene følger samme ratio? Så lenge en firkant på 300x300 piksler virkelig blir kvadratisk, er det ikke så farlig.

 

Og selvsagt er 1600x1200 å foretrekke, men på en 19" LCD blir det fortsatt litt smått. Vi snakker realistiske mål her, drømmer om en 19" LCD i disse dager. Større enn det er urealistisk for min lommebok.

Lenke til kommentar

1. Lenestol

2. Kald Coca-Cola massevis

3. DC++ og nye XviD.DVDrips på nedlasting :D

4. Passe temperatur

5. Konge headsett(headphones)

6. The Slim Shady LP! :D

7. Intellimouse 3.0 og func

8. Home alone! :D

9. Passe mørkt

10. Et tastatur som FUNKER som jeg ikke har :o

 

Først av alt kommer jo en rimelig oppdatert PC og skjermkort, og en 1,3mbit NGT linje, men det sier seg selv :p

 

PS:

Mye a dette går jo egentlig ikke an å rangere, og er et must uansett :D

Lenke til kommentar
- En ting i tillegg. Det er deilig å drive med PC`n når der ikke er noe kvinnfolk i huset... :yes: (!)

hehe, fullstendig enig!

vet ikke om dette er et generelt problem, men når ens kjære klager så mye på at du dreper en critter (for eksempel de søøøøte smååå forsvarsløse sauene, you catch my drift) i WCIII med Immolation at du får skyldfølelse, DA blir det plutselig litt vanskelig å spille... de som ikke spiller WCIII skjønner kanskje ikke hva jeg mener, men de som spiller det skjønner veldig godt hva jeg snakker om - the sound inevitability - *frrrt* *bæææh* *knas*...

Lenke til kommentar

1) En god stol

2) En skjem som ikke flimrer

3) Et ikke altfor varmt rom, og heller ikke altfor kaldt

4) Noe å drikke. f.eks Cola. Iste (i et stort krus med isbiter)

5) En pizza

6) Et rom som er mørkt

7) Ikke noe mas fra foreldre eller naboer

8) Ei dame som går og masserer deg eller gir deg den kos du behøver=)

9) Litt musikk/eller et artig pc-spill

10) En telefon, så du kan ringe etter PeppesPizza

 

Det var vel det meste

Lenke til kommentar

Drømmeøkten foran pcen må vel være i lenestol (ekornes stressless 1971 modell :D ) eit bord ca 20 cm over sittehøgd, føttene på eit høgare punkt til sida (vanleg stol/kontorstol (delvis mjuk) og føtene ikkje i kryss (AU)) tastaturet på magen og sjå gnome i bakgrunnen med dreamweaver MX i "action" og lage himeside eller berre leike seg. bakgrunnsmusikk, med susen av vifter i bakgrunnen av den igjen (Iron Maiden - Afraid to shot strangers :woot: AC/DC, Beatles, CCR, Alice Cooper, Manson, Dimmu, Cradle of filth +++) som ikkje er for høg (passe nivå), iskald pils i kjølaren (iskald cola, fanta, icetea kan også gå) og ein god general på plass i overleppa :D

 

Til ei koseøkt med til dømes ttdx (kose game utan konkurentar) eller andre klassikarar eller "slappe av spel" passar ein kaffi utmerket, men her må føtene senkast til ca sittehøgd :)

Lenke til kommentar

Det beste må være å våkne om morran og vite at du har en hel dag foran deg uten å gjøre noen ting!. Folka er sefølgelig borte og du har huset for deg sjøl.

Du går så bort til pcen ,med dyne og det hele ,og setter deg ned og spiller et bra spill(Newerwinter eller noe sånt). Slik sitter du dagen ut med kald cola som drikke og Big One som mat.

Ahhh ,det må være min lykke dag

Lenke til kommentar

Det jeg liker er:

 

En stor og god skjem med god oppdateringsfrekvens

Åpnet vindu (for at det ikke skal bli for varmt i rommet)

Strøm, så PC'n fungerer

En rask internettlinje

En stol som er deilig å sitte i

God mat & litt godteri

God drikke

Et multiplayer spill

Masse tid

 

dette er det jeg kommer på i farten, men det skulle vel holde i en god stund eller hva :wink:

Lenke til kommentar

3. DC++ og nye XviD.DVDrips på nedlasting :D

blablabla

6. The Slim Shady LP!

blablabla

 

blablabla flame flame flame.....

 

:roll:

Åssen slags mark er det du har fått i rævva da? :o

 

Herregud jeg bare hadde et inspill...

Unødvendig av Jay|-|eM ja. eminem er en genial artist som folk i alle aldrer hører på...

 

Det er digg å spille sånn kl 2 på natta, når man sitter der og ikke er helt våken, men ikke noe spes. trøtt heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...