Gå til innhold

På jakt etter avansert telefon som har følgende:


LoKe2k

Anbefalte innlegg

Telefonen må ha følgende:

 

- Wifi

 

- En god og rask nettleser som helst har støtte for å vise f.eks TV2 sumos fotballtjeneste. Det skal være lett å sjekke facebook.

 

- Jeg vil ha beskjed på telefonen med en gang jeg mottar email på min google-konto.

 

- Jeg skriver sms og emails både på spansk, norsk og engelsk og det hadde da vært greit med et slags fulltastatur (ikke T9 eller hva det nå heter) som gjorde at jeg slapp å bytte ordbok hele tiden

 

- Jeg vil kunne kontrollere og ha oversikt over musikken som blir spilt på PCen min slik at jeg kan bruke mobilen som fjernkontroll.

 

- Mange apps tilgjengelig eller under utvikling. Jeg liker småprogrammer som hjelper meg knyte slipset f.eks.

 

- Telefonen må være særdeles rask og responsiv og uten bugs (derfor er jeg særdeles skeptisk til Samsung blant annet).

 

- 3,5 mm jack og gjerne kraftig forsterker

 

 

Jeg har et bra lite kamera fra før av og har en iPod Nano også, og jeg har stort sett alltid disse med meg. Derfor er ikke mp3-spilleren og kameraet noe særlig viktig for meg. Jeg ser kanskje for meg at når jeg sitter på NSB med wifi og vil se oppsummering av Rosenborg - Viking så vil jeg bruke headset. Det er da en fordel med 3,5 mm jack, og gjerne en kraftig forsterker som kan drive noe annet enn bare earplugs. Men sistnevnte er absolutt ikke noe must.

 

 

Jeg vet at Iphone med Airport har muligheten til å holde styr på musikken fra PCen, og det er jo vitterlig et stort pluss. Men jeg er ikke særlig glad i Apple og vil helst ikke være en del av den bølgen. Derfor ser jeg etter alternativer.

 

Tips og råd mottas med stor takk!

 

(Jeg bor i Spania, så om telefonen du har tenkt å anbefale ikke finnes i Norge, kanskje den finnes her nede?)

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Acer Liquid! Fantastisk telefon! Møter alle dine krav og er en av de billigere avanserte telefonene :) Man for meget mye for pengene, er nok på nivå med HTC Hero/ Google Nexus. Siden den bruker Android OS så vil det ikke være noe problem å sync mot gmail heller :)

 

Den har jeg ikke hørt om før. Spennende! Kan du si meg hvordan jeg kan bruke den som fjernkontroll for PCen?

 

Jeg skriver sms og emails både på spansk, norsk og engelsk og det hadde da vært greit med et slags fulltastatur (ikke T9 eller hva det nå heter) som gjorde at jeg slapp å bytte ordbok hele tiden. Fyller Acer Liquid mine krav på dette området også?

Lenke til kommentar

Android Market har tilgang til et fjernkontroll applikasjon (noe av det samme som man finner for Iphone, bare gratis, eller for billigere penge), samt at man kan laste ned tastatur oppsett for både spansk og skandinaviske språk. Liquid'en har en onscreen keyboard så du kan bare bytte på tastaturene on the go ;)

 

Her er en liten review:

 

Lenke til kommentar

Det eneste jeg har imot den er at den er i hvit glinsete plastikk, et image jeg ikke helt føler meg fortrolig med. Om du har andre alternativer ser jeg gjerne på de óg.

 

Og med Android som OS så kan man konfigurere slik at jeg får et "pling" hver gang jeg mottar en epost, sant? Og hvordan fungere flash på de nettleserne der (tenker på tv2-sumo)?

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Eller du kan se på Motorola Droid..

 

har Droid fått æøå støtte på qwerty tastaturet sitt? Var meget nysgjerrig på det når jeg bestemte meg for en ny telefon men det viste seg at Droid ikke skule bli portert til norge og dermed ikke for det norske tastatur støtten.

Lenke til kommentar

Ja.. ser nå at jeg ønsker meg flash. Er dette en utopisk tanke? Ser at HTC Hero har flash, men at det fungerer særdeles dårlig med flash. Dessuten starter alle sidene med Heroen zoomet inn (i følge en anmeldelse jeg leste) noe som også er et stort minus.

 

Noen som har tips om andre telefoner?

Lenke til kommentar

Den Acer telefonen så faktisk veldig bra ut. Har selv en Iphone 3gs, men den har endel irriterende "barnesykdommer" (manglende multitasking, få innstillingsmuligheter av grensesnitt, proprietær tilkoblingsplugg etc.) Android var uansett førstvalget mitt, men av andre årsaker endte jeg opp med Iphone.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Beklager så finnes det fortsatt ingen telefoner som støtter dine ønsker. TV2 sumo bruker silverlight og det finnes dessverre ingen mobil som støtter silverlight ennå. Men det er på vei (skulle egentlig lanseres slutten av 2009), foreløpig er det kun for windows mobile og symbian som skal støttes. Dvs at iphone og android blir ikke støttet.

 

http://silverlight.net/learn/mobile/

Lenke til kommentar
Adobe jobber nå med en full flash støtte for Android, så foreløpig må vi klare oss uten. Kjenner en som har en Hero, men aldri hørt ham skrytte av flash-støtte, må være meget dårlig hvis han i det hele tatt lot være å nevne det til meg :p

Joda, Hero har flash-støtte, så man kan bl.a. få bestilt kinobilletter på filmweb.no.

Lenke til kommentar
Adobe jobber nå med en full flash støtte for Android, så foreløpig må vi klare oss uten. Kjenner en som har en Hero, men aldri hørt ham skrytte av flash-støtte, må være meget dårlig hvis han i det hele tatt lot være å nevne det til meg :p

Joda, Hero har flash-støtte, så man kan bl.a. få bestilt kinobilletter på filmweb.no.

 

 

Filmweb.no bruker vel Javascript, og ikke flash, under billettbestilling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...