Gå til innhold

Ny drapsdom, 16 år for drap (Oda-drapet)


Anbefalte innlegg

16 år for drapet på Oda.

 

Igjen viser den norske stat v/rettssystemet det latterlige ved sine domsavsigelser.

 

Mannen, eller guttungen om du måtte ønske, ville altså drepe. Han hadde et ønske om å drepe.

Valget falt på 15-årige Oda Moe, som måtte bøte med livet slik at denne perverse onde mannen skulle få utløp for sine lyster.

 

Dette feirer staten med en 16 år dom, slik at mannen kan komme ut når han er 34 slik at han kan nyte livet igjen. (Da er altså grunnlaget for at han soner hele dommen på 16 år).

 

En nær venn av familien til den drepte Oda Moe (15) tviler på at jentas far noen gang kommer til å klare å gå tilbake til fullt arbeid.

 

Drapsmannen, Eirik Forbord;

320x.jpg

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen, eller guttungen om du måtte ønske, ville altså drepe. Han hadde et ønske om å drepe.

Valget falt på 15-årige Oda Moe, som måtte bøte med livet slik at denne perverse onde mannen skulle få utløp for sine lyster.

 

Dette feirer staten med en 16 år dom, slik at mannen kan komme ut når han er 34 slik at han kan nyte livet igjen. (Da er altså grunnlaget for at han soner hele dommen på 16 år).

Er kjekt å vite at han ikke er på frifot. Takk til staten. :)

Lenke til kommentar
Igjen viser den norske stat v/rettssystemet det latterlige ved sine domsavsigelser.

Jeg er helt enig. Dommen burde ha vært mye hardere!

 

Det optimale hadde vært å gi han livstid, men dessverre er ikke dette noe vi praktiserer her i landet (sett bort ifra forvaring).

Endret av Runar
Lenke til kommentar

shit, han ligner litt på meg. (med veikere hake)

Det er snodig, for jeg har også lyst til å drepe.. folk som han!

 

Han sitter uansett aldri i 16 år. Er det i hele tatt noen som sitter hele tiden ut? Ettersom han gikk etter en forsvarsløs jente, tror jeg han er så feig og stakkarslig at han kommer til å "oppføre seg eksemplarisk". Den reformaterte skal selvfølgelig få alle de mulighetene Oda aldri får..

 

Jeg elsker det landet her, men noen ganger mister jeg all forståelse.

Lenke til kommentar

Hensikten med straff bør utelukkende være å verne samfunnet. Man kan si at jævlige fengsler kanskje bidrar til at det blir mindre attraktivt å være kriminell, men det er et ugyldig argument. På den måten kan man argumentere for det grusomste av det grusomme. Kanskje ville torturmetoder i fengselet bidratt til å avskrekke Josef Fritzl, men hva så?

 

Så lenge fengselsfuglene finansierer sitt eget fengselsopphold, må de få ha det så luksuriøst de måtte ønske på cella. Selv kriminelle må få leve så fritt som mulig, men innenfor fengselets murer, slik at samfunnet er beskyttet mot dem.

Lenke til kommentar
Fordi de eier sin egen kropp.

 

Eide ikke Oda sin egen kropp? Drapsmenn generelt burde få streng straff, å si at de burde få leve så fritt som mulig blir jo som å si at vi har totalt anarki der alle kan gjøre som de vil uten konsekvenser, fengsel burde være litt røffe.

Greit at fensler ikke trenger å være sementgulv og murvegger på 2x3 meter, men her i dette tilfellet der en person har tatt en annen persons liv fortjener de straff i form av fengsel, selv om norske fengsel ikke er så veldig hardcore.

Endret av frefa
Lenke til kommentar
Fordi de eier sin egen kropp.

 

Med slikt eierskap følger ansvar.. Han var ikke klar for et slikt liv. Beklager igjen, jeg er fremdeles i villrede.

Du skal få lov til å føle sympati for denne morderjævelen, det er greit, jeg bare håper du aldri kommer til makta i Norge.

Mind you, det kunne vært værre, du vil i det minste verne samfunnet, som selvfølgelig er det viktigste, det er ikke alle som tenker på det..

Lenke til kommentar
Eide ikke Oda sin egen kropp?

 

Jo.

 

Drapsmenn generelt burde få streng straff, å si at de burde få leve så fritt som mulig blir jo som å si at vi har totalt anarki

 

"Så fritt som mulig" vil ikke si "helt fritt". De må holdes innesperret. Men om de vil ha PS3 og surroundanlegg på cella, må de få lov til det, så lenge de betaler selv.

 

i dette tilfellet der en person har tatt en annen persons liv fortjener de straff i form av fengsel, selv om norske fengsel ikke er så veldig hardcore.

 

De fortjener å dø, men jeg kan ikke se at vi har noen rettigheter til verken å drepe eller pine dem. Kun å beskytte oss mot dem.

Lenke til kommentar

Istedenfor å fokusere på at vi burde innføre dødsstraff igjen må vi fokusere på å forhindre at sånt som dette skjer. Så vidt jeg husker så sa drapsmannens mor at han forandret seg når han kom i ~17års alderen og ble veldig innestengt i seg selv.

 

Når en så ung person (og i alle andre aldere og for den saks skyld) blir veldig innestengt og sitter mye for seg selv så tenker man gjerne veldig annerledes. Noen velger å drepe seg selv, noen dreper noen skoleklasser og deretter seg selv og noen igjen dreper en veninne og blir selv dømt til fengsel.

 

Hva hvis noen hadde sørget for at denne tidligere utadvendte gutten hadde fått psykologisk hjelp? Da hadde kanskje Oda levd lykkelig den dag i dag og morderen hadde kunnet leve et normalt liv.

 

Det er fullt sannsynlig at 'alle' la merke til at noe var veldig veldig galt med drapsdømte i tiden før han begikk drapet men siden man ikke skal blande seg inn i andres liv så går det gjerne galt. Jeg har selv vært veldig innestengt i meg selv og tenkt 'ufriske' tanker og selv om 'alle' skjønte at noe var galt fikk jeg aldri noen psykologisk hjelp, men det gikk fint med meg.

 

Hvor mange andre tikkende bomber som drapsdømte går rundt uten å få hjelp så de kan leve normale liv uten å drepe seg selv eller andre?

 

Vi må ikke fokusere på å få brent drapsmenn på bålet, men på å forhindre at slike ulykker skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...