Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dynamoreim "bråker" på 96' Space Wagon


TheDale

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så har jeg en 96' Space Wagon som sliter litt med dynamoreima. Den bråker fra start til slutt.

Nå skal det sies at det hjelper å spraye reima med silikon spray, men kun for svært kort tid ( 10 min tops ). Har også prøvd å stramme og slakke reima, men uten hell.

Nå er det sikkert mange som tenker, "så bytt reima", men det er gjort. Ringte verksted og de ba meg ringe Mitsubishi.

 

Men er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som tittelen sier så har jeg en 96' Space Wagon som sliter litt med dynamoreima. Den bråker fra start til slutt.

Nå skal det sies at det hjelper å spraye reima med silikon spray, men kun for svært kort tid ( 10 min tops ). Har også prøvd å stramme og slakke reima, men uten hell.

Nå er det sikkert mange som tenker, "så bytt reima", men det er gjort. Ringte verksted og de ba meg ringe Mitsubishi.

 

Men er det noen som har noen tips?

 

Hm, du sier den bråker. Da tenker jeg at den hyler, som en slitt reim gjør. Har du sjekket at alle reimhjulene står rett? At ingen er skjeve?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å smøre hjulene reima ligger på?

 

Med silikon spray da eller? For hvis jeg bruker noe "metal"-spray på hjulene vil vel det påvirke reima.

 

Er det korrekt reim?

Kjøpte du den orginalt?

 

Det skal være korrekt reim ja, oppga reg nr. når jeg kjøpte den.

 

Snakket med en på Motor forum i dag, sa jeg bare skulle stramme reima slik at det nesten ikke var slakk i den. Så får prøve det så ser jeg.

 

Men hvis noen har noen ideer eller forslag så gjerne kjør på.

 

Takker for svar agvg og Ingeniør :)

Lenke til kommentar
Som tittelen sier så har jeg en 96' Space Wagon som sliter litt med dynamoreima. Den bråker fra start til slutt.

Nå skal det sies at det hjelper å spraye reima med silikon spray, men kun for svært kort tid ( 10 min tops ). Har også prøvd å stramme og slakke reima, men uten hell.

Nå er det sikkert mange som tenker, "så bytt reima", men det er gjort. Ringte verksted og de ba meg ringe Mitsubishi.

 

Men er det noen som har noen tips?

 

Hm, du sier den bråker. Da tenker jeg at den hyler, som en slitt reim gjør. Har du sjekket at alle reimhjulene står rett? At ingen er skjeve?

 

Har du sjekket at de er på linje?

Lenke til kommentar
Tenkte på akslingen/stedet der hjulene sitter på, ikke der selve reima ligger.

 

Nei ikke prøvd det, for lyden har sluttet når jeg sprayet bare selve reimen. Men hvis du tror det kan funke så prøver jeg det.

 

Som tittelen sier så har jeg en 96' Space Wagon som sliter litt med dynamoreima. Den bråker fra start til slutt.

Nå skal det sies at det hjelper å spraye reima med silikon spray, men kun for svært kort tid ( 10 min tops ). Har også prøvd å stramme og slakke reima, men uten hell.

Nå er det sikkert mange som tenker, "så bytt reima", men det er gjort. Ringte verksted og de ba meg ringe Mitsubishi.

 

Men er det noen som har noen tips?

 

Hm, du sier den bråker. Da tenker jeg at den hyler, som en slitt reim gjør. Har du sjekket at alle reimhjulene står rett? At ingen er skjeve?

 

Har du sjekket at de er på linje?

 

Reimhjulene som i de reima er festet på? Det har jeg ikke sett, men ingenting skal være flyttet på siden bilen var nå. Og fikk høre at sånt kunne skje når bilen var gått langt, men denne har bare gått 112.000.

Lenke til kommentar
Tenkte på akslingen/stedet der hjulene sitter på, ikke der selve reima ligger.

 

Nei ikke prøvd det, for lyden har sluttet når jeg sprayet bare selve reimen. Men hvis du tror det kan funke så prøver jeg det.

 

Som tittelen sier så har jeg en 96' Space Wagon som sliter litt med dynamoreima. Den bråker fra start til slutt.

Nå skal det sies at det hjelper å spraye reima med silikon spray, men kun for svært kort tid ( 10 min tops ). Har også prøvd å stramme og slakke reima, men uten hell.

Nå er det sikkert mange som tenker, "så bytt reima", men det er gjort. Ringte verksted og de ba meg ringe Mitsubishi.

 

Men er det noen som har noen tips?

 

Hm, du sier den bråker. Da tenker jeg at den hyler, som en slitt reim gjør. Har du sjekket at alle reimhjulene står rett? At ingen er skjeve?

 

Har du sjekket at de er på linje?

 

Reimhjulene som i de reima er festet på? Det har jeg ikke sett, men ingenting skal være flyttet på siden bilen var nå. Og fikk høre at sånt kunne skje når bilen var gått langt, men denne har bare gått 112.000.

 

Er bare å sjekke det for å være sikker. Når du ser de i reimens lengde, skal alle reimhjulene være på linje, er de ikke det, vil reima på noen steder få størt press på siden sin, det kan lage "bråk".

Lenke til kommentar

Reima skal være temmelig stram, men ikke så stram at lager osv går. Beste er å måle det med et verktøy du måler reimspenning med (du må naturligvis vite hvor spent den skal være og - Haynes manualen er et fint sted for å finne ut slikt).

 

Det kan også være et av hjulene reima skal dra rundt som er tyngre enn normalt (f.eks et sliten lager eller lignende), og sprayen får reima til å få bedre feste en kort stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...