Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bruksbil til maks 30k


espkul

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har lyst på bil og har tenkt til å bruke maks 30k. Skal bare være en liten bensingjerrig (eller diesel) bruksbil som kan dra crosseren min rundt.

Er det noen merker en bør holde seg unna? Det blir vel no fra 93-99. Tenkt på corolla, da toyota er idiotsikkert. Er det andre merker som går for å være bra i den prisklassen?

 

Noen som har noen å anbefale?

 

mvh

espkul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor bør man holde seg unna Audi, og bmw?

Forde en Audi eller BMW med stor sannsynlighet har blitt kjørt av en ungdom og mest sannsynlig ikke så veeeldig pent heller. (unntak finnes sef.)

Prisene ligger også over Mazda/Toyota. Kanskje spesielt når det gjelder BMW.

 

Man får vel rett og slett litt midre bil for pengene. Selv om en Audi eller BMW vel har litt mer opplevd kvalitet, så tror jeg nok en Toyota/Mazda eller en annen japse er bedre til den prisen du oppgir.

 

For 30.000,- får man ikke all verden, og da er det også liten vits i å satse på sprek motor og eller merker som ligger litt høyere i pris.

 

Det jeg ville gått for hvis jeg var deg og jeg hadde 30 lapper i lommen, er rett og slett en Toyota med middels (vanlig) motor, men som ser hel og pen ut. En NAF kontroll ser jeg på som obligatorisk og dette koster vel ikke mer enn rundt 500 lapper. Vel annvendte penger, hvis dem finner ut at Clutchen er slitt eller nesten gåen. Da kan du kjøpe bilen ved at selger betaler kostnaden, og eller at du får pritet den litt ned grunnet dette.

 

NAF-testen tar man sef. FØR man skriver under kjøpekontrakten.

Lenke til kommentar
ok, men nav testen. hvordan er den?, er det sånn at vi må kjøre bilen til slags verksted eller ? har aldri hørt om naf test :p

Du tar med deg bilen til NAF, så tar de en grundig test av det meste på bilen. Rust, slitedeler som er på vei til å ryke osv. De pengene de koster kan man fort "tjene inn igjen".

Lenke til kommentar

Skal fortelle deg om et fornuftig valg:

 

Kjøp deg en Skoda pickup 1.9d!

Disse er billige på bruktmarkedet og du får et bra eksemplar til 20k. Crosseren din kan du sette rett på planet så du slipper å dille rundt med henger. Min bruker veldig sjeldent over 0,5 l/mil uansett hvordan den kjøres. Billige deler er det og til den. Og har du den bare noen år, så får du nesten det samme for den når du selger den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...