Gå til innhold

Problemer med pc som henger seg opp.


Martinis5

Anbefalte innlegg

EDIT:

Emnet startet først med sprsmål om opplåsing av kjerne. Bare bla ned til bunnen og neste side.

 

 

Hei!

Jeg sitter nå med en amd piix2 550 be prosessor, og tenker på å prøve å låse opp de kjernene som er mulig. men så lurte jeg på hva som skjedde hvis man ikke klarte å låse opp prosessoren. vil cpu'en ta skade? vil hele systemet bli reboota? jeg trenger hjelp!

 

mvh martinis5

 

EDIT: Mitt hovedkort er Gigabyte GA-MA770T-UD3P

 

EDIT: Mange har opplevd at prosessoren atomatisk overklokker seg til 3,8Ghz. Trenger jeg da noe bedre enn sock cpu'kjøler?

Endret av Martinis5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det som skjer hvis du ikke får åpnet fler kjerner, er at det kan bli svart skjerm etter restart. Da er det bare å resette bios, og starte på nytt. Er ikke sikkert dette skjer.

 

Resett bios med å først ta ut strømkabelen til pc, før du tar ut batteriet på hovedkortet. Vent 5 sekund før du setter batteriet tilbake. Start opp, og alt er som før.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd å låse opp kjernene :)

 

Det funket helt fint og det stod at jeg hadde fire kjerner.

Men da jeg krørte prime95 virket det som om en av kjernene var defekte fordi testinga ble stoppet på akkurat den coren. men det er allikavell belastning på den (ikke snakk om mer en max 5% load så jeg vet ikke om det teller som belastning).

 

PC'en min har også en hyppi dendens til å låse seg, men det er en anen sak. Jeg søker om hjelp med dette problemet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1196246&hl=

Lenke til kommentar

husk at ikke alle 2 eller 3 kjerner prosessorer kan "unlockes" til 4 helt uten videre.

 

Det lages 2 og 3 kjernes prosessorer av 2 grunnlag.

 

 

1. Man har en standard 4 kjerners prosessor hvor man deaktiverer 1 eller 2 kjerner, og selger det som 2 eller 3 kjernersporssesor.

 

2. Man har prøvd å lage en 4 kjernersprosessor, men funnet ut at 1 eller 2 av kjernene er defekte. Da selger man denne som 2 eller 3 kjerners...

Lenke til kommentar

Ja jeg har funnet ut at det er nesten ingen ting jeg kan gjøre. Jeg har ihvertfall ikke fått noen råd som hjelper...

Det irriterende er bare det at hele pc'en plutselig kan henge seg opp. Men jeg har levd med dette i et halvt år, så en god stund til skal jeg nok greie ;)

Jeg har vurdert å oppgradere hovedkort og prosessor, kan dette løse problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...