Gå til innhold

Problemer med pc som henger seg opp.


Martinis5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ingen blåskjerm, prøvd å overklokke men tilbakestil og alt på auto, vet ikke om jeg har siste bios, men jeg mener så. er det noen mulighet for å sjekke dette?

 

Har ingen andre ram brikker eller mulighet for å låne desverre :(

 

Jeg lurte på om det var strømforskjyninga som ikke gav nok volt så jeg har prøvd å stille litt pluss tidligere, men tilbakestilt da dette viser seg å ikke hjelpe...

 

 

 

Kan vi ta en oppsumering på hva som kan skape problemet?

 

1. jeg kan mangle en siste versjon av driver

2. ram som ikke fungerer

3. ikke siste bios

4. strømforskjyningsfeil

 

moe mer...?

 

Jeg har disse ram brikkene:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363359

 

Leg merke til nederste komentar. hva ligger i det han sier?

Lenke til kommentar

Først og fremst bør du ha bios Default innstillinger/Load Optimized Defaults. Det er ikke lurt å ha noe annet enn det, når du skal finne/utelukke feil.

 

Ellers kan det være flere tingen som skaper re-boot problemet.

 

F.eks. en løs skrue som ligger å skarper under hovedkortet.

 

Dobbelt-sjekk at alle kontakter til cd/dvd rom, harddisk(er) sitter skikkelig fast

Lenke til kommentar
En dvd og en harddisk, begge sata. hvordan det?

Var bare "fordi" PATA/IDE hardisk & Dvd-rom på samme kabel kan være ustabilt(selv om jumperne er satt til cable-select. Slave-Master jumpering er å foretrekke i det scenario)

 

Men du har Sata enheter og da er jo ikke noe issue :)

 

 

*snip*

 

Jeg har disse ram brikkene:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363359

 

Leg merke til nederste komentar. hva ligger i det han sier?

Nå har jo han et annet hovedkort/chipset enn deg, men det han sier er at han trengte å øke vDimm for stabilitet. Dog, spørs om ikke det er hovedkortet han burde "skylde på" i stedet fremfor rambrikkene, dvs. at hk gir ut for lav volt. Men mistenker du at dette issuet gjelder hos deg også, er det ikke farlig å øke volt(VDimm) på minne et par decimaler.

Lenke til kommentar

jeg har prøvd dette, men det gav ikke noen effekt. jeg vet ikke om det var vDimm jeg økte på for jeg tror ikke det stod der, men det stod noe annet. Dram voltage control og DDR Vit voltace control. je gendra litt på dram tror jeg.

 

hva er command rate? kan det ha noe med dette å gjøre?

Endret av Martinis5
Lenke til kommentar

Har du prøvd med bare én brikke i maskin (slot 1) over tid?

 

Ang. at maskin booter uten at du rekker se noen feilmelding, kan vel det fikses på denne måten i Windows 7

 

>høyreklikk Min Datamaskin >egenskaper

 

>systembeskyttelse i venstre marg

 

>fanearket Avansert

 

>oppstart og gjenoppretting Innstillinger

 

>huk vekk Start på nytt automatisk

 

post-10740-1264712799_thumb.jpg

 

Tror du skal få feilmeldinger opp på skjermen da. Dog kan vel de uansett være temmelig kryptiske å tyde, men da har man i allefall "noe"

Lenke til kommentar

Jeg satte kun en rambrikke først nå...

Dette er hva som skjedde etter en snau halv time:

PC'en frøys, og skjermen mistet kontakt med pcen og ble satt i hvile modus. Dette har ikke hendt før, men jeg vet ikke om det engentlig skulle vært en reeboot som ble hindra etter de instillingene jeg gjorde.

 

 

5 min Senere:

FRYS!!!!

 

Jeg tenkte at det ikke hadde noe å si hvilke slot brikka stod i.

Endret av Martinis5
Lenke til kommentar

hvordan gjør jeg bios-upgrade?

 

Edit:

 

Noe skjedde her forleden dag.

 

1. Reboot, men ingen feilmelding...

 

2. Jeg skulle spille en nedlasta versjon ac CS 1.6. Det har funka hele tiden på denne pc'en og en gammel dårlig pc. Men nå når jeg skulle reinstallere det etter at jeg installerte w7, kom det opp: Error: only 15MB free memory! Eller no' sånt... Hva skal det liksom bety? Kan jeg nesten fastslå at det er minnet det er noe galt med? for det er det jeg føler har skapt problemer for mmeg hele tiden...

Endret av Martinis5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...