Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!


Anbefalte innlegg

Får følgende resultater fra klokking:

 

11.0*210: 2315

11,5*200: 2305

12.0*193: 2320

12.5*185: 2313

 

Ser at det blir ca samme frekvens med ulike multipler og maks fsb, men i praksis, så er det jo fsb som teller.

 

Har kun en Glacialtech 2410 cpu vifte uten kabinettvifter (det hjalp litt å åpne døren...) Får skaffe meg bedre kjøling og se hva jeg får til... Forslag til forbedret kjøling?

 

Hva er strategien for maks overklokking? Kutte broer for å nå tak i 13+ multipler og volt >1,85 volt? Evt. er det hovedkort som løser dette selv og er såppass stabile som asus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får følgende resultater fra klokking:

 

11.0*210: 2315

11,5*200: 2305

12.0*193: 2320

12.5*185: 2313

 

Ser at det blir ca samme frekvens med ulike multipler og maks fsb, men i praksis, så er det jo fsb som teller.

 

Har kun en Glacialtech 2410 cpu vifte uten kabinettvifter (det hjalp litt å åpne døren...) Får skaffe meg bedre kjøling og se hva jeg får til... Forslag til forbedret kjøling?

 

Hva er strategien for maks overklokking? Kutte broer for å nå tak i 13+ multipler og volt >1,85 volt? Evt. er det hovedkort som løser dette selv og er såppass stabile som asus?

 

Abit NF7-S har alt man trenger av sånne features. 5bits FID så man kan velge MP fra 5 til 22 uten å utføre kirurgi på CPU, og mulighet for vcore opp til 2.3

Kortet er helt overlegent til overklokking :D

Lenke til kommentar
Denne stepping er den god eller?

 

aquca 0308 SPAW. batch 0218

 

 

 

Barton 2500+ kjøpt på mpx.

 

 

mvh

JanEirik

 

aquca 0308 SPAW. Ikke altfor høyt batchnummer, og så er det en AW .. tror nok den skal klokke ganske bra. Om du kikker på feks ocdatabasen til feks vr-zone.com så vil du se at alle de beste klokkene er gjort med xxAW, xxBW og xxCW.

Lenke til kommentar
FSB: 195.08

MP: 12.5

Klokk: 2438,56mhz

Vcore: 1.9

Stepping: Husker ikke

Kjøpt: MPX

 

Og idle temp..? 36C m/slk900 + papst 92mm!!!

 

Edit: Kutiing av L12-broen funket ikke for meg :cry:

 

Hva funket ikke? Får du ikke kjørt høyere FSB ?

 

Man må ha et HK som klarer det.. hva slags HK har du ?

Lenke til kommentar
Klarer 215*9.5 m/1.9. Er dette å anbefale før resultatene jeg postet tidligere?? Tenker da på at fsb er en del høyere.

 

Nei.. om du må senke cpu-speed så mye for å kjøre høt FSB så lønner det seg ikke.

Det er veldig rart at du ikke kan kjøre samma hastighet med 215 FSB.. det pleier ikke å ha noe å si før man kommer opp i 230-240.

Lenke til kommentar
Denne stepping er den god eller?

 

aquca 0308 SPAW. batch 0218

Barton 2500+ kjøpt på mpx.

mvh

JanEirik

 

Er ikke så hakkende gæær´n tror jeg, men det finnes antagelig bedre. Har samme stepping som deg, og har foreløpig som best klart 2490 (166x15) m.2,03v. Men selv med vannkjøling og "grei" CPU-temp kommer jeg ikke høyere. :-?

Lenke til kommentar

Den XP2500+´n jeg fikk fra MPX på lørdag:

 

AXDA2500DKV4D 9716348270325 AQXEA 0321TPCW

 

Klokker ikke så altfor dårlig, men ikke helt godt nok. Den trenger høy spenning over 2.3Ghz. Dette er sikkert på grunn av det litt høye batchnummeret, for steppingen tror jeg skal være veldig god.

 

1.65v - 2250Mhz

1.85v - 2340Mhz

2.00v - 2411Mhz

Lenke til kommentar
Står batch-nr på utsiden av esken til disse CPU`ene, eller må man åpne og se direkte på CPU?

 

CPU´ene kommer ikke i eske. De blir kun lagt i en når de blir solgt, og da står det ingenting på dem. Om man kjøper en BOXED prosessor så kan man lese av batchnr. direkte på CPU.

Lenke til kommentar
Står batch-nr på utsiden av esken til disse CPU`ene, eller må man åpne og se direkte på CPU?

 

CPU´ene kommer ikke i eske. De blir kun lagt i en når de blir solgt, og da står det ingenting på dem. Om man kjøper en BOXED prosessor så kan man lese av batchnr. direkte på CPU.

 

Eska mente du vel? For man kan jo lese av batchnr på alle cpuer liksom... :wink:

 

DrE

Lenke til kommentar
Står batch-nr på utsiden av esken til disse CPU`ene, eller må man åpne og se direkte på CPU?

 

CPU´ene kommer ikke i eske. De blir kun lagt i en når de blir solgt, og da står det ingenting på dem. Om man kjøper en BOXED prosessor så kan man lese av batchnr. direkte på CPU.

 

Eska mente du vel? For man kan jo lese av batchnr på alle cpuer liksom... :wink:

 

DrE

 

Nei.. jeg mente på CPU, for esken man får er laget av gjennomsiktig plastikk, så man ser steppingen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...