Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har tydeligvis samme batchnummer som meg, jeg har ca den grensa det jeg også.

Virker som de første 2500+ som kom var rent nedklokkede 3000+'er, gikk så det sang over 2ghz+++. Har vært borti 3stk nye 2500+ i det siste, alle sliter med over 2ghz.

 

Det er lite du kan gjøre for å forbedre klokkehastigheten, men hvis du er stø på hånden kan du gjøre som meg, ta kniven fatt og kutt den tredje L12 brua, (andre fra L12 merket). Da kan du presse fsb MYE høyere, den blir også mye mer stabil ved overklokking. Nå kjører jeg 2100ghz med 1.8V (nokså høyt volt ja), @200fsb i DUAL og med 2-2-2-3 i timings :o Det røsker!

Merker at mange spill går myyye smoothere nå enn før pga den sinnsyke minnebåndbredden/latencien..

 

Merk at hardware modding ikke er bra for garantien på prosessorn :wink:

Lenke til kommentar

Når du kutter L12 blir den forvandlet til en 266mhz fsb prosessor.. Mange har problemer med å få 333mhz fsb prosessorer stabilt på høye bushastigheter.

Før klarte jeg ikke over 174, etter kutting kan jeg øke uendelig.. (kjører 200fsb nå, gidder ikke stresse, og jeg vil kjøre dual)

 

vet ikke om det gjelder alle hk, jeg har Abit NF7-S 1.2. 333mhz problemet skal være løst med nyeste brikkesettet fra nvidia. (meget løs påstand fra min side)

Finnes også mange som også bruker Barton og NF7-S 1.2 og kjører rett opp på 200mhz. Kommer vel en del ann på cpu også.

 

å kutte brua er veldig simpelt.. finn noe skarpt no og skjær paralelt over den andre brua fra L12 merket. Må jobbe seg litt nedover, skal kutte noen ledninger der nede.

Lenke til kommentar

Men hva er det dette fysisk vil si?

 

Jeg har benyttet meg av wiretrikset for å få satt ned multipliern for å få opp bussen. Dette har jo virket fint, men kjører dere på samme multiplier eller hva?

 

I så fall er det fortsatt lettere å bruke wiretrikset som faktisk ikke er muli å finne ut av uansett!

Lenke til kommentar
Men hva er det dette fysisk vil si?

 

Jeg har benyttet meg av wiretrikset for å få satt ned multipliern for å få opp bussen. Dette har jo virket fint, men kjører dere på samme multiplier eller hva?  

 

I så fall er det fortsatt lettere å bruke wiretrikset som faktisk ikke er muli å finne ut av uansett!

 

Wiretrikset kan bare brukes til å koble to pinner sammen.. ikke motsatt som her trengs. Man kjører ikke på samme multiplier da nei.. da må man ofte gå litt ned siden man ofte får en ganske betydlig økning i FSB.

Lenke til kommentar
post hastigheten på 2500 bartonen din her

 

FSB:200

Multiplier: 11

Hastighet: 2200 Mhz (XP3200+)

Vcore: 1,65 (egentlig 1.6V, siden Abit NF7-S v2.0 undervolter med ca. 0.5)

 

Jeg venter med å overklokke lenger til jeg får vannkjøling :yes:

 

Oppdatert: Jeg bare måtte forsøke å overklokke litt til :D

 

Nå kjører jeg på

 

220*10.5 = 2.3 Ghz. Dette er med bare 1.7V :woot:

 

Det som "holder meg tilbake" nå er Ram. Jeg har Corsair XMS3200, cas2 minne. På 221Mhz fsb må jeg øke til cas2.5 for å få det 100% stabilt, og da er jo litt av vitsen borte (dårligere ytelse).

Lenke til kommentar

Se signatur.

Bruker 1.9v for å oppnå 2340mhz

Venter på nytt kabinett med flere vifter og ny strømforskyning, så da skal jeg prøve å komme meg opp mot 2500mhz :woot:

 

kjøpte bartonen min i april, skal sjekke batch nr når jeg flytter over i nykabinettet.

 

Forøvrig har jeg temp på kun 41 grader ved load på 2200mhz.

Gikk ned fra 53 grader etter å ha flasha siste bios v19.

Virker litt lavt vel :-?

Skulle være fiks på temp sensoren der men synes det var litt voldsomt å gå ned 10 grader.

Lenke til kommentar
Vanlig klokken til en 2500xp Barton???

 

Jeg har montert ny prosessor, men på "systemegenskaper" viser at de kjører at 1,09 Ghz  :(    Skuffende...

 

Noe som kan forklare meg hvordan kan jeg øke ytelsen av cpu-en uten å skade den????

Du må gå inn i BIOS og øke bus hastigheten fra 100 til 166Mhz. Da skal den boote opp som en XP2500+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...