Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp da er Barton prossessoren min RIP.

Prøvde å kutte L12 broa men kutta nok for dypt så den er død. :(  

Får bare babu lyd når jeg starter pcn.

 

Steppingen var:AXDA2500DKV4D 4109271280462 AQUCA 0310MPM.

 

Bare å bestille en ny.

 

Neste gang burde du bruke et 9volts batteri og to nåler til å svi av den broen isteden. Skulle du da, eller senere klare å ødelegge den så vil det ikke være noen synlige merker på den, og du kan benytte deg av garantien.

Hehe.. Vil det være nok til å svi av lederne? Tenkt til å kutte L12 brua når jeg får min XP2500+, men vil jo helst gjøre det på enklest mulig måte...

Lenke til kommentar
kom meg opp i 2285 (189*12) nå...  

begynner å nærme seg noe.. men på 1,9 volt da :(

 

hva er galt med 1.9vcore da? :-? , kjører 2.1 jeg

Det har vel noe med kjølinga å gjøre, ikke alle med normal vifte-kjøling har lyst til å kjøre nærmere 2v når det vil nærmest grille prosessoren :wink:

Lenke til kommentar
FSB: 166

MP: 12,5

klokk (Mhz) : 2083

Vcore: 1,65

Stepping: AQXEA 0321TPCW

Kjøpt hvor? : pcbutikken.com

 

Har prøvd å kutte L12 brua, men veit ikke om jeg har klart det. Kommer ikke noe lengre enn før jeg prøvde å kutte denn :(

 

AQXEA 0321TPCW skal være en veldig nice stepping. Er 2.1Ghz Max ? Jeg er rimelig sikker på at den skal klare mer. Har ihvertfall bestilt en :D

Lenke til kommentar
det kommer jo ann på hvor på wafferen, og hvilken kvalitet det er på den da.. steppingen gir ikke noe fasitsvar.. :shrug:

 

0321TPCW Det spekuleres i at denne bokstaven forteller hvor tidlig den er laget, nesten på samme måte som batch nummeret. CW går for å være de "reneste" og de som klokker best på lav vcore.

Lenke til kommentar
Jeg kommer uansett ikke lengre, selv med vcore langt over 2v. Prøver å skjære litt mer på brua, håper det hjelper. MEN batchnummeret er 0540 og det kan da umulig være bra.. :-?

 

Man får ikke klokket lenger av å kutte den broa, men man kan i noen tilfeller kjøre høyere FSB. Selve klokken forandrer seg ikke.

0540 er ikke det beste batchnummeret nei, men jeg har sett Tbred´s med 0700 og over som har klart over 2.5Ghz, så jeg tror ikke det har SÅ mye å si.

Lenke til kommentar
Jeg kommer uansett ikke lengre, selv med vcore langt over 2v. Prøver å skjære litt mer på brua, håper det hjelper. MEN batchnummeret er 0540 og det kan da umulig være bra.. :-?

 

Man får ikke klokket lenger av å kutte den broa, men man kan i noen tilfeller kjøre høyere FSB. Selve klokken forandrer seg ikke.

0540 er ikke det beste batchnummeret nei, men jeg har sett Tbred´s med 0700 og over som har klart over 2.5Ghz, så jeg tror ikke det har SÅ mye å si.

Så det har ikke noe å si på hvor lang man kan komme? Mistforstått, men ingen skade skjedd=) :oops:

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

FSB: 180

MP: 12,5

klokk (Mhz) : 2250

Vcore: 1,75

Stepping: AQXEA 0321TPCW

Kjøpt hvor? : pcbutikken.com

 

Prøvde wire-trikset, men det er for kronglete. Man må jo lage nye løkker for hver multiplier, og det holder ikke med en løkke, nei her må det 4 stykker til! Er det noen andre enkle metoder til å endre multiplier (til høyere)? Mitt A7V8X klarer ikke mye mer enn 180Mhz fsb... :cry:

Lenke til kommentar
Oppdatering:

 

FSB: 180

MP: 12,5

klokk (Mhz) : 2250

Vcore: 1,75

Stepping: AQXEA 0321TPCW

Kjøpt hvor? : pcbutikken.com

 

Prøvde wire-trikset, men det er for kronglete. Man må jo lage nye løkker for hver multiplier, og det holder ikke med en løkke, nei her må det 4 stykker til! Er det noen andre enkle metoder til å endre multiplier (til høyere)? Mitt A7V8X klarer ikke mye mer enn 180Mhz fsb... :cry:

 

Du kan kutte den siste L3 broen også.. da vil du kunne velge mellom 13 og 22.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...