Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvilken temp har dere og hvilken cpu-kjøling.

 

venter på en xp2500 fra komplett.... :)

 

lurer på det samme, men egentlig er det ikke så stort problem ettersom jeg venter på VapoChill :D

 

edit: kan ikke dere som overklokker også nevne hvilke HK og ram dere har, blir litt mer oversiktlig da :)

Lenke til kommentar
Hvordan får du så høy multiplier?Kuttet broene?

 

Jeg har switcher på HK som tillater meg å stille MP mellom 5X og 18X, uten at jeg har moddet CPU noe i det hele tatt.

 

Litt tungvindt, å måtte stille på disse(kan ikke endre MP i BIOS), men det er jo veldig greit å ha så mange å velge mellom :D

Lenke til kommentar
Se signatur.

Bruker 1.9v for å oppnå 2340mhz

Venter på nytt kabinett med flere vifter og ny strømforskyning, så da skal jeg prøve å komme meg opp mot 2500mhz :woot:

 

kjøpte bartonen min i april, skal sjekke batch nr når jeg flytter over i nykabinettet.

 

Forøvrig har jeg temp på kun 41 grader ved load på 2200mhz.

Gikk ned fra 53 grader etter å ha flasha siste bios v19.

Virker litt lavt vel :-?

Skulle være fiks på temp sensoren der men synes det var litt voldsomt å gå ned 10 grader.

 

hvordan flasher man bios`n ? :oops: :wink: bare svar orsker ikke spydigheter

Lenke til kommentar

har ikke gjort noe spesielt jeg, kun økning av multiplier fra 11 til 12.5..

Bios gikk ikke høyere, noen som har bedre bios når det gjelder overklokking til a7n8x deluxe??

 

går det ann og øke fsb på prosessor?? Jeg er ny som overklokker, så ikke flir..

 

166*12.5 = ca2080 (xp2800)

Lenke til kommentar

2415 (161x15), foreløpig. Vcore: 1,90v

 

ABIT NF7-S V.1.2 Twinmos, 2100 1x512Mb

 

Hjemmelaget vannkjøling. Temp med dårligste vannblokka montert: 49grader v/100% load.

 

Jøssameg, jeg leder jo! :D

 

Ny pers: 2460! 164x15, v 1,94v Temp denne gang: 51,5grader.

 

Noen bedre? :lol:

 

Men nå er det natta for meg! Mulig jeg prøver mer imorra........

Lenke til kommentar
post hastigheten på 2500 bartonen din her

 

Min:

FSB:183

MP: 11,5

klokk: 2110mhz

Vcore: 1,9 :evil: (er dette farlig?)

 

Kom gjerne med tips osv om hva jeg kan gjøre for å forbedre min klokk..

 

Min:

FSB: 202 (404 DDR)

MP: 10x

Klokke: 2040mhz

Vcore: Auto/Orginal

 

Kan prøve meg fram til mer, hadde en XP1800+ TB-A før dette og den gikk glatt på 2150mhz. Men man merker at Bartonen er raskere på lavere klokke enn Tbred'n.

 

Min HW for de som ville lure...

 

Mobo: A7N8X Deluxe v2.00

Ram: 2x Corshair XMS3500 512MB 2-3-3-7-T1 (404/434mhz - har noe mer å gå på her)

CPU: XP2500+

CPU Kjøler: Deep Impact Super Silent (XP3200+)

ChipKJøler: Orginal Passive, men har en NorthPole Power Pack Kjøler, men jeg sliter med å få rivd av den Passive kjølerern som er Orginal.

Lenke til kommentar

Jeg bumper denne tråden siden det mangler MANGE resultater.. er det noe jeg (og andre) trenger nå så er de litt info om hvordan de forskjellige XP2500+ chippene klokker.

Jeg ber alle som har presset sin XP2500+ pent om å poste sine resultater her. Vi trenger så mye info vi kan få.. og helst ikke post bare litt av steppingen. Vi vil heller ha litt enn ingenting, ikke missforstå meg, men hele steppingen er så absolutt et stort pluss.

 

BTW: La oss erkære denne tråden den ORGINALE 2500+ OC tråden.. hadde vi fått til dette så kunne vi klart å lage en egen 2500+ OC database.. denne jobben kan jeg godt ta på meg så lenge vi får mange resultater, og de er seriøse. (jeg ser frem til å angre på at jeg har sagt dette) :)

 

Edit: Skal det bli lett å skjønne noe av denne tråden så hadde vært fint om alle brukte den malen som trådstarter har brukt. Alså å poste dine resultater sånn:

 

FSB:

MP:

klokk (Mhz) :

Vcore:

Stepping:

Kjøpt hvor? :

Lenke til kommentar
Jepp da er Barton prossessoren min RIP.

Prøvde å kutte L12 broa men kutta nok for dypt så den er død. :(

Får bare babu lyd når jeg starter pcn.

 

Steppingen var:AXDA2500DKV4D 4109271280462 AQUCA 0310MPM.

 

Bare å bestille en ny.

 

Neste gang burde du bruke et 9volts batteri og to nåler til å svi av den broen isteden. Skulle du da, eller senere klare å ødelegge den så vil det ikke være noen synlige merker på den, og du kan benytte deg av garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...