Gå til innhold

hva slags luftvåpen har du diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
vurderer og kjøpe ny luft pistol på xxl :hmm:

 

har du kjøpt pistol?

hva slags ble det.

 

nei har ikke kjøpt ennå men skall snart kjøpe en liten luftpistol revolver der som de ikke viser på nettsiden deres

 

ok.

jeg driver å skytte med fx noen dager i uka, har rigga bane i hagen,åpner bare et vindu,står inne å skytter på ca

100m. moro med luft våpen som perforere blikkboks på det holdet.

Lenke til kommentar

Har en gammel Haenel 49A. Kaliberet er 4,4mm rundkuler. Børsa er nokså gammel, fra 50-60 tallet skulle jeg tro.

Magasinet tar 6 skudd, og det er så klart et repetergevær. Børsa kan ved første øyekast se ut som ei Mauser-rifle :p

Presisjonen er bra, kan lett få hele magasinet innom ei 1-krone på 15 meter. Slitesterkt er det også, som de fleste tyske våpen. Arvet den fra min farfar som døde for 10-11 år siden. Siden den gang har jeg nok skutt minst 5000 skudd pr. år med børsa. Fantastisk børse, har aldri vært noe tull med den! :)

 

Bilder:

 

haenel49a.jpg

 

 

 

- KattaErDau :)

Endret av KattaErDau
Lenke til kommentar
har i kjelleren. Ca 7 meter... xD

 

5000 skudd året! det er bra til og været et så gamelt gæver

 

Hva har det med 7 meter i kjelleren og gjøre? Tror du har svart til feil person, siden det ikke sto i mitt innlegg. :)

 

Men ja, 5000 skudd pr. år er bra for et slikt gammelt gevær. Har lenge ventet på slakk fjær og andre problemer, men heldigvis har jeg ventet forgjeves. Tyskerne kan jo sine ting på våpenfronten! :)

 

- KattaErDau :)

Endret av KattaErDau
Lenke til kommentar
har i kjelleren. Ca 7 meter... xD

 

5000 skudd året! det er bra til og været et så gamelt gæver

 

Hva har det med 7 meter i kjelleren og gjøre? Tror du har svart til feil person, siden det ikke sto i mitt innlegg. :)

 

Men ja, 5000 skudd pr. år er bra for et slikt gammelt gevær. Har lenge ventet på slakk fjær og andre problemer, men heldigvis har jeg ventet forgjeves. Tyskerne kan jo sine ting på våpenfronten! :)

 

- KattaErDau :)

å sorry
Lenke til kommentar
pris? ;)

 

2200 med 2000 skudd og frakt.

Har ikke funnet noen som selger det i norge så kan ikke sammenligne pris, men regner med at det koster en del mer her.

 

Kan forresten ikke bruke kulefanger ettersom kulene rikosjerte rett over skallen på meg. Noen tips?

Endret av traxt0r
Lenke til kommentar
pris? ;)

 

2200 med 2000 skudd og frakt.

Har ikke funnet noen som selger det i norge så kan ikke sammenligne pris, men regner med at det koster en del mer her.

 

Kan forresten ikke bruke kulefanger ettersom kulene rikosjerte rett over skallen på meg. Noen tips?

 

bruk kulefanger med skåstilt bakvegg.

Lenke til kommentar

kjøp ny. eller legg på litt panel( mykt trevirke) på den nederste platen,

jeg har prøvd den typen men mitt våpen skytter de bare i stykker.

bruker fx cyclone 5,5 max fart 320 M/S

det tar livet av de fleste kulefangere berengnet for luft.

så det ble til at jeg laget en selv,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...