voluz Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 (endret) ENDRET: Emnet har endret seg fra tips til kjøp til det faktum at den jeg kjøpte ikke fungerer. Se post langt nede. KONKLUSJON: Hardware-feil. Fikk ny enhet fra Komplett, og nå fungerer alt. Hei! Skulle hatt meg en docking til 3,5" harddisk. Har ingen stasjonær lenger, men bruker 3,5" i en mediestreamer + at jeg har noen gamle 3,5" jeg har data liggende på som jeg vil ha lest ut. (Den gamle stasjonære er kaputt, så kan ikke bruke den.) Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med docking for harddisk? F.eks. noen fra Komplett sitt utvalg? Eller noen andre for den saks skyld! Setter pris på tilbakemeldinger! Endret 17. januar 2010 av voluz
voluz Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Skrevet 6. januar 2010 Kjøpte denne. Så i mangel av erfaringer fra dere skal jeg heller legge ut mine når jeg får den i hus.
Anv Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 For noen kroner ekstra hadde du kunnet fått eSata på kjøpet. Link
voluz Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Skrevet 6. januar 2010 For noen kroner ekstra hadde du kunnet fått eSata på kjøpet. Link Jeg så og visste det. Men har null bruk for eSata. Har ikke hardware for det. Fart spiller dessuten liten rolle, mer enn raskt nok med USB.
tingo Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 (endret) Erfaring: jeg har en SI-7908US (Deltaco) og den funker fint. Eneste ulempe som jeg vet om, er at du må bruke strømadapter på den, uansett. Strøm fra bare usb-kabelen virker ikke. Dette er som beskrevet i dokumentasjonen, så det er greit nok. Til sammenligning har jeg et Hiyatek EB-1030-B adapter, og der kan man fint kjøre med kun usb-kabel hvis man bare har tilkoblet en disk. Endret 7. januar 2010 av tingo
Vikdal Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har denne fra DealExtreme jeg, og er veldig fornøyd. Bruker sånn på jobb også Billigere er den også
Xander^ Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Kjøpte denne. Så i mangel av erfaringer fra dere skal jeg heller legge ut mine når jeg får den i hus. Jeg har den med esata.. fungerer helt fint med usb, men får ikke esata opp å gå
Syar-2003 Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Har også hatt en Hyiatek HY-EB-1035 en god stund (samme som du har bestilt). Funker som bare det her , ikke hatt noe trøbbel med den.
voluz Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Skrevet 7. januar 2010 Har også hatt en Hyiatek HY-EB-1035 en god stund (samme som du har bestilt).Funker som bare det her , ikke hatt noe trøbbel med den. Good to know. Kom i dag, men fikk ikke henta den. Nye opplegget til Posten..... Postautomat som bl.a. Komplett nå tilbyr å sende til. Får levert innen 24 timer og billigere enn Servicepakke. MEN tror du ikke driten hadde nedetid en halvtime etter at pakken min ble dumpa der da? Ringte Posten.. de mente kulden hadde skylda.. dørene hadde fryst eller noe. Så da ble den hentet ut derfra og sendt til nærmeste postkontor.. som er 500 meter for langt unna til at jeg gidda å hente den i kulden. Postautomaten er 3 meter unna inngangsdøra til jobben.
voluz Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Skrevet 12. januar 2010 (endret) Kan da slå fast at denne fungerte IKKE. Når jeg setter i en harddisk (har prøvd både 2,5" og 3,5" - formatert og uformatert) får jeg bare opp melding om at USB-enheten ikke kan gjenkjennes. (Får denne meldinga om jeg ikke setter i noen harddisk også.) Finner ikke noen drivere til Vista heller... Har også forsøkt produktet på en annen PC med Win 7 med akkurat samme feilmelding som resultat. Produktet heter Hiyatek EB-1035-S. Noen tips? Endret 12. januar 2010 av voluz
voluz Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Skrevet 13. januar 2010 Ingen med forslag? Får bare anta at det er hardware-feil da... ringte Komplett, og de sender en ny. Var visstnok den første enheten de hadde fått feilmelding på ever. My kind of luck... Har isåfall testet den på Windows XP, Vista og 7 - på totalt 4 PC'er - og alle gir melding om at det er ukjent USB-enhet. Og drivere finnes ikke for denne enheten.
PerB Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Hvordan er det med led på enheten. Lyser den rød eller blå? Har du forsøkt med annen USB-port på PCen? Har du forsøkt med annen kabel? Du har selvsagt koblet i strøm og slått enhetn på.
voluz Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Skrevet 13. januar 2010 Hvordan er det med led på enheten. Lyser den rød eller blå?Har du forsøkt med annen USB-port på PCen? Har du forsøkt med annen kabel? Du har selvsagt koblet i strøm og slått enhetn på. LED'n er BÅDE rød og blå, men det blåe er sterkest, det røde lyser såvidt. Det røde skal jo indikere kontakt med harddisk, så da er det merkelig at det røde lyset lyser SELV om det ikke engang står harddisk i. Og det lyser da også svakt NÅR harddisk står i. Men etter noen minutter så slukker det røde lyset og USB-enheten forsvinner fra tilkoblede enheter på PC'en. Virker som den blir sparka ut av PC'en ettersom det er en ukjent/korrupt enhet. Hører jo at harddisken spinner opp når jeg kobler til og at harddisken "går". Har forsøkt med forskjellige harddisker i dockingen (både 2,5" og 3,5"), og med 2 forskjellige USB-kabler.
PerB Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 ...Har du forsøkt med annen USB-port på PCen? [/i]
voluz Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Skrevet 13. januar 2010 ...Har du forsøkt med annen USB-port på PCen? [/i] Yes, prøvde på ulike porter på alle PC'ene - samma melding over hele fjøla...
Syar-2003 Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Jeg regner med at du kopler til A/C adapter til dockingstasjonen . Deretter setter disk i den. Deretter kopler den til USB PC port. For så til sist å slå på docken med on-knappen. Meldinger fra Windows om ukjent enhet på USB er vanligvis forårsaket av fuskende usb port eller usb hub på selve hovedkortene. Spesielt enkelte ganger dersom usb utsyret tilkoplet trekker for mye strøm fra usb root hubben til hovedkortet (derfor spørsmål om du benytter A/C adapteret som medfølger og har disk insatt før du slår den på) USB mass storage (som denne docken blir) er samme klasse enhet som en ekstern USB disk eller USB-Minnepenn. Og skal ikke ha noen egne drivere enn det som er innebygd i windows. I Windows 7 lønner det seg også å gå inn på root hub via device manager å slå av funksjonen som setter usb root hubs i sleep/dvale.
voluz Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Skrevet 13. januar 2010 Jeg regner med at du kopler til A/C adapter til dockingstasjonen .Deretter setter disk i den. Deretter kopler den til USB PC port. For så til sist å slå på docken med on-knappen. Meldinger fra Windows om ukjent enhet på USB er vanligvis forårsaket av fuskende usb port eller usb hub på selve hovedkortene. Spesielt enkelte ganger dersom usb utsyret tilkoplet trekker for mye strøm fra usb root hubben til hovedkortet (derfor spørsmål om du benytter A/C adapteret som medfølger og har disk insatt før du slår den på) USB mass storage (som denne docken blir) er samme klasse enhet som en ekstern USB disk eller USB-Minnepenn. Og skal ikke ha noen egne drivere enn det som er innebygd i windows. I Windows 7 lønner det seg også å gå inn på root hub via device manager å slå av funksjonen som setter usb root hubs i sleep/dvale. A/C er koblet til ja. Den starter ikke uten. Så disk, så USB og så slå på. Jepp. Kan ikke være hovedkort eller USB-port det er feil på. Som sagt, den er testet på 4 totalt forskjellige PC'er (laptop og stasjonære), 3 forskjellige OS - og de USB-portene jeg har testet på leser fint USB-minnepenner og andre USB devices. Så dette var et mysterium for meg... og for de fleste andre også høres det ut som. Har googlet meg ihjel, mange har problem med hard drive enclosures, men ender aldri i noen løsning...
voluz Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Skrevet 16. januar 2010 Da var saken løst... Fikk ny docking av Komplett - ingen spørsmål der, trengte ikke å returnere den defekte engang - kred til Komplett! Satte inn ny docking med harddisk i.. alt fungerte som smurt, dukket opp som ny harddisk i Explorer, og alt bare fryd og gammen. Hadde tydeligvis bare maksimal uflaks med den første dockingen. Så konklusjon: hardware feil Takker for innspillene fra folk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå