Gå til innhold

Får ikke til XP spill i xp mode


Anbefalte innlegg

Hei der.

 

Prøver å få til et spill som jeg har kjøpt på steam til å fungere i xp mode da det ikke fungerer i win7 eller vista.

 

Når jeg prøver å starte det så får jeg melding om følgende:

"No hardware accelerated DirectX 8.1 devices/Drivers were found"

 

Jeg får da melding om å kjøre RUN skrive in dxdiag og verifisere om Direct 3D fungerer under "Display".

 

når jeg går inn der så er det ingenting som fungerer eller er aktivt.

 

Hvordan får jeg dette på gang her? Er liten vits med en XP mode for XP programmer om dette ikke fungerer.

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjaldt Railroad Tycoon 3.

 

Var ikke klar over at det var begrenset xp funksjonalitet her. Hadde i såfall ikke brydd meg om den i det hele tatt. Når alle snakket om at alle programmer i XP ville fungere i XP MODE så antok jeg feilaktig at med programmer så mente man også spill.

 

Ble litt skuffet nå...

 

Får satse på at Steam får oppdatert RT3 snart slik at den fungerer i win7/vista, ellers så ble det noen bortkastede kroner.

Lenke til kommentar
Står klart og tydelig på Steam at RR 3 ikke er kompatibelt med Vista, da er det nok heller ikke håp på Win 7.

 

Er klar over det men trudde at XP MODE ville ordne den biffen. Se første innlegg.

 

Uansett så virket det faktisk på VISTA når jeg brukte compatibilitet modus!! Jeg har vista på den bærbare men bruker den heller sjeldnet. Forsøkte det samme på Win 7 uten hell.

 

Har lett litt på nettet og det skal være en patch som gjør at det vil fungerer i vista/win7 men er usikker på hvordan jeg skal legge den inn når det er steam. Får sende en mail til dem og høre.

 

Ellers takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...