Gå til innhold

Årsutfording 2010 - ett sted, ett år -trygve - Sandalselva


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke 13

 

Denne uken har det vært en kamp mellom årstidene; to dager med snøfall, men også dager med fint vårvær. Fredag fikk vi faktisk både snø og mildvær. Nå ser det ut til at våren skal stikke av med seieren igjen, selv om de som ser godt etter fremdeles finner litt snø i bildet mitt.

 

post-183958-1270384679,5905_thumb.jpg

 

Blender: f/3.5

Lukkertid: 1/180 s

ISO: 200

Lenke til kommentar

Fine overganger - glimrende med at du såvidt fanget den siste snøklatten på vei bort - ser fram til de fine lyse grønntonene.. :)

 

Så lenge jeg alltid skal ta bildet på søndager er det litt tilfeldig hva jeg får med og ikke. Den siste snøklatten var jeg heldig med, mens flommen litt tidligere i vår var på tilbakegang da det ble søndag.

 

Du er ikke den eneste som ser frem til at ting begynner å bli grønt her, men som du ser på dagens bilde kjemper våren en ekstra hard kamp i år.

 

-trygve

Lenke til kommentar

Uke 19

 

Denne uken begynte faktisk med snø - både mandag og tirsdag sto jeg opp til hvit bakke. Men så kom finværet og resten av uken, frem til i natt, var flott. Men slikt finvær varer jo ikke så i dag regnet det tett hele dagen.

 

Nå begynner det endelig å bli skikkelig grønt rundt omkring. Ikke bare har bladene på trærne kommet ganske langt nå, men gresset begynner også å bli grønt.

 

post-183958-1274034602,6903_thumb.jpg

 

Blender: f/3.5

Lukkertid: 1/125 s

ISO: 400

Lenke til kommentar

Uke 20

 

Nå begynner endelig varmen å komme, så denne uken har det grodd bra. I dag var det riktignok gråvær og tidvis regn. Men det ble i hvertfall mye grønt på bildet - og en liten gul klatt nede i hjørnet.

 

post-183958-1274644699,2197_thumb.jpg

 

Blender: f/4

Lukkertid: 1/60 s

ISO: 400

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uke 24

 

Jeg er litt forsinket med bildet, men det ble tatt i riktig uke. Faktisk en dag tidligere i uken enn vanlig - altså lørdag. Sommeren så langt har gitt oss ganske mye fint vær, men den helt store temperaturen har det ikke vært.

 

post-183958-1277401828,902_thumb.jpg

 

Blender: f/5.6

Lukkertid: 1/90 s

ISO: 200

 

Det mest interessante denne uken var like utenfor bilderammen. Det var nemlig en linselus som prøvde å snike seg med, men som stoppet like før den kom seg inn i bildet. Dermed måtte det bli et bonusbilde denne uken:

 

 

post-183958-1277401943,0486_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Uke 26

 

Jeg var litt tidlig ute i dag, så lyset er mye mer bakfra enn på de fleste andre bildene. Det ga et litt annet inntrykk. Men jeg må nok komme meg opp enda tidligere hvis jeg skal få skikkelig morgenstemning på bildet.

 

post-183958-1278233173,8584_thumb.jpg

 

Blender: f/5.6

Lukkertid: 1/350 s

ISO: 400

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...