Gå til innhold

Kommentartråd: Prosjekt: Trixy! av CoreTEC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags materiale skal du bygge kassen ut ifra?

Da dette er mitt første bygg vil MDF og kryssfiner bli brukt. Det er billig, lett å jobbe med og jeg har god tilgang på disse materialene, samt verktøy til å behandle dem. :thumbup:

 

Dette blir bra CoreTEC :)

Gleder meg virkelig til å se hvordan dette blir.

Jeg har noen skisser med ideer til plassering av indre komponenter, skulle det være interessant kan jeg legge ut noen av disse. :)

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Jeg kan legge til att i morgen skal jeg i kjellerverkstedet og få en oversikt over hvilke materialer jeg har og hvilke som må kjøpes inn iløpet av uken. Det blir i tillegg en del rydding for å organisere verktøy, slik at disse er lett tilgjengelig. Det lille verkstedet har nå stått ubrukt i flere år og heller blitt brukt som lager, hele morgendagen går nok med til å rydde og skaffe oversikt.

Lenke til kommentar

Da har vi en ny update gutter og jenter. Denne vil jeg ha masse tilbakemeldinger på, da det er nå de største forandringene kan gjøres. :thumbup:

 

 

edit: Lure meg skulle skifte navn på fotoalbumet hos photobucket. Det resulterte jo i at alle bildene i arbeidsloggen fikk døde linker. Problemet er nå rettet opp :w00t: God lesing alle sammen.

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Takker så mye for supporten Henning-, HansiFansi, 2B'1 og Kongkake. :grin:

Likte veldig godt loggen din HansiFansi, nå følger jeg med på arbeidet til 2B'1. Det er like spennende hver gang hvordan sluttresultatet vil bli i loggene her på forumet.

 

Skulle noen ha ideer til hva som kan gjøres med fronten så ikke nøl, spytt ut. ;)

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Hvordan har du tenkt å gjøre det med strømledningen og ledningene som skal kobles til I/O-panelet på HK?

 

På forsiden kan du jo ha viftestyring eller kanskje en LCD-skjerm ettersom det er snakk om en HTPC. Har du forresten vurdert å spandere på deg en blu-ray-spiller? Det kan jo være kjekt å ha om du har en HD-ready TV ;)

Lenke til kommentar

Takk for det christhenoob :D

 

Hvordan har du tenkt å gjøre det med strømledningen og ledningene som skal kobles til I/O-panelet på HK?

 

På forsiden kan du jo ha viftestyring eller kanskje en LCD-skjerm ettersom det er snakk om en HTPC. Har du forresten vurdert å spandere på deg en blu-ray-spiller? Det kan jo være kjekt å ha om du har en HD-ready TV ;)

 

Når det gjelder ledningene liker jeg å holde på en overaskelse, i dette tilfellet for meg selv også. Med andre ord vet jeg ikke sikkert enda. Jeg kan ganske enkelt stripse de sammen å la de gå ut et hull på baksiden av kabinettet, jeg kan lage en kanal for å skjule de, eller la de gå via venstresiden av kabinettet (der hvor det blir kabelsalat fra før av) før de går ut på baksiden. Vi får se :)

 

Jeg har søkt og funnet, vurdert og telt penger. LCD display og slot-in blueray leser er på toppen av tilbehør ønskelisten. Her er det lånekassen som bestemmer , jeg får snart svar fra dem ;)

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Da har jeg vært hos Gausdal Landhandleri og bestilt MDF, de hadde ikke slette ubehandlede plater på lager, kun veggplater med profil. Usikkert når leveringen kommer, men stikker innom og sjekker i morgen.

 

Jeg må også høre med dem om valg av lim og skruer da jeg glemte dette i dag. Vanlige treskruer vil jeg tro sprenger platene.

 

Jeg følger med på deg og Wikipedersen, liker veldig godt prosjektene dine. :thumbup:

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Viste seg at jeg måtte betale frakt, 650,- for en plate som koster 300,- ^^. Fikk heldigvis kansellert bestillingen.

 

Ringer nå rundt omkring for å spore opp mdf. Ellers blir ingenting gjort da den uoppvarmede kjelleren blir påvirket av dette:

 

post-21209-1262954794_thumb.jpgpost-21209-1262954813_thumb.jpg

( Tatt for 10 min. siden. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...