Gå til innhold

funnet "hjemløs?" katt


Anbefalte innlegg

Heisann. Er en katt som kom på døren, og den har tynn pels og ser ikke ut til at den har fått mat (kansje en hjemløs katt? eller?)

her er FRYKTELIG kaldt om dagen og katten bare skalv og fraus stakkar, så jeg tok med katten inn og ga den noe mat og la ett teppe med ovnen slik at den kunne ligge der og kose seg og varme seg litt. Katten var ganske "sky" og litt redd da den sto ut på trappa her men nå har den blitt vandt med meg tydeligvis. Har hengt ut lapper og slikt om at jeg har funnet katten og velger og beholde den her til eventuelt eigeren ringer eller da det blir litt varmere i været. Men vist det viser seg at katten ikke har noen eiger, hva skal jeg gjøre da?

er det greit om jeg beholder den selv eller bør jeg slippe den ut igjen? Eventuelt kontakte dyrebeskyttelsen og høre med dem også?

Endret av essoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om ingen tar kontakt, så kontakter du dyrebeskyttelsen :)

om du allerede har tatt inn katten, så tror den at den kan bo der..

 

Skjønner godt at du gjorde det though, hadde selv gjort det samme. dyr som ikke har det godt, er det verste jeg vet..

 

Håper du finner eieren :)

 

Ja det er ikke gøy og se på dyr som ikke har det bra.

skal ta kontakt med dyrlegen i mårgen. Har heldigvis dyrlege som min nærmeste nabo så bare tar meg en tur bort dit og sjekker om den har chip.

Om jeg må ut med noen kroner det gjør ingenting. Bedre og redde katten enn og la stakkaren fryse eller sulte ihjel.

Men vist eigeren ikke melder seg da kommer jeg mest sannsynelig til og beholde den selv. Ligger her i fanget mitt akkurat nå og maler og koser seg. Hehe :)

Nesten som at jeg ikke håper eigeren tar kontakt. hehe.. Katten tror jeg heller ikke kan være så gammel da den ikke er så stor.

Lenke til kommentar
om ingen tar kontakt, så kontakter du dyrebeskyttelsen :)

om du allerede har tatt inn katten, så tror den at den kan bo der..

 

Skjønner godt at du gjorde det though, hadde selv gjort det samme. dyr som ikke har det godt, er det verste jeg vet..

 

Håper du finner eieren :)

 

Ja det er ikke gøy og se på dyr som ikke har det bra.

skal ta kontakt med dyrlegen i mårgen. Har heldigvis dyrlege som min nærmeste nabo så bare tar meg en tur bort dit og sjekker om den har chip.

Om jeg må ut med noen kroner det gjør ingenting. Bedre og redde katten enn og la stakkaren fryse eller sulte ihjel.

Men vist eigeren ikke melder seg da kommer jeg mest sannsynelig til og beholde den selv. Ligger her i fanget mitt akkurat nå og maler og koser seg. Hehe :)

Nesten som at jeg ikke håper eigeren tar kontakt. hehe.. Katten tror jeg heller ikke kan være så gammel da den ikke er så stor.

så glad det finnes folk som deg, som tar seg av dyr i jula istedet for å kaste fjorårets kjæledyr ut på gata. masse god jul og ett kjempegodt nytt år:)

Lenke til kommentar
om ingen tar kontakt, så kontakter du dyrebeskyttelsen :)

om du allerede har tatt inn katten, så tror den at den kan bo der..

 

Skjønner godt at du gjorde det though, hadde selv gjort det samme. dyr som ikke har det godt, er det verste jeg vet..

 

Håper du finner eieren :)

 

Ja det er ikke gøy og se på dyr som ikke har det bra.

skal ta kontakt med dyrlegen i mårgen. Har heldigvis dyrlege som min nærmeste nabo så bare tar meg en tur bort dit og sjekker om den har chip.

Om jeg må ut med noen kroner det gjør ingenting. Bedre og redde katten enn og la stakkaren fryse eller sulte ihjel.

Men vist eigeren ikke melder seg da kommer jeg mest sannsynelig til og beholde den selv. Ligger her i fanget mitt akkurat nå og maler og koser seg. Hehe :)

Nesten som at jeg ikke håper eigeren tar kontakt. hehe.. Katten tror jeg heller ikke kan være så gammel da den ikke er så stor.

så glad det finnes folk som deg, som tar seg av dyr i jula istedet for å kaste fjorårets kjæledyr ut på gata. masse god jul og ett kjempegodt nytt år:)

 

Tusen takk, det var hyggeligt og høre! :)

Og god jul og kjempe godt nyttår til deg også :)

Lenke til kommentar
Først så må du ta den inn til en Dyreklinikk eller Dyrelege for å se om den har chip. Og ikke minst lopper/lus, eller annen sykdommer.
Nytter ikke å bare slippe ut katten ettersom du har gitt den mat, da kommer den bare tilbake.

 

Jeg ville nok ha hengt opp plakater på butikk og lignende, hadde ikke noen meldt seg så hadde jeg nok beholdt den.

 

Det var min mening.

 

Edit: Med mindre du ikke vil ha den, da.. Men vist eieren(e) leter etter den vil det over være nok etter min mening.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Først så må du ta den inn til en Dyreklinikk eller Dyrelege for å se om den har chip. Og ikke minst lopper/lus, eller annen sykdommer.
Nytter ikke å bare slippe ut katten ettersom du har gitt den mat, da kommer den bare tilbake.

 

Jeg ville nok ha hengt opp plakater på butikk og lignende, hadde ikke noen meldt seg så hadde jeg nok beholdt den.

 

Det var min mening.

 

Edit: Med mindre du ikke vil ha den, da.. Men vist eieren(e) leter etter den vil det over være nok etter min mening.

 

jaja plakater er hengt ut, med bilder av katten og alt :)

men vist ikke eierne kontakter meg, da ser jeg ikke andre valg enn og kontakte dyrebeskyttelsen eller og beholde den selv :)

Men skal hvertfall ta meg en tur til dyrlegen i morgen og se om tilstanden til katten er bra, og om den har chip :)

Endret av essoen
Lenke til kommentar

Vi fant en kattunge engang, den hadde sår over hele kroppen og mistet alt hår over nesten hele hodet. Den var også så tynn at når vi holdt rundt magen på den kunne vi kjenne fingeren igjennom. Vi hadde den i en måneds tid og brydde oss ikke om eigar. Hadde den hatt det hadde dei past på katten altfor dårlig uansett....

 

Nå er katten frisk som en fisk og gitt bort til en kattegal tante av oss, det ble vurdert og ta den med på utstilling fordi den ble så ekstremt flott etter noen måner med skikkelig mat. Dette skjedde dessverre ikke då den er ekstremt utrygg på alle mennseker den ikkje kjenner....

 

Fåreslår og ta vare på katten vis du ikke finner eigaren, vil du ikkje kan du prøve å gi den bort på finn.no (gratis anonse på alt som gis bort)

Lenke til kommentar
Vi fant en kattunge engang, den hadde sår over hele kroppen og mistet alt hår over nesten hele hodet. Den var også så tynn at når vi holdt rundt magen på den kunne vi kjenne fingeren igjennom. Vi hadde den i en måneds tid og brydde oss ikke om eigar. Hadde den hatt det hadde dei past på katten altfor dårlig uansett....

 

Nå er katten frisk som en fisk og gitt bort til en kattegal tante av oss, det ble vurdert og ta den med på utstilling fordi den ble så ekstremt flott etter noen måner med skikkelig mat. Dette skjedde dessverre ikke då den er ekstremt utrygg på alle mennseker den ikkje kjenner....

 

Fåreslår og ta vare på katten vis du ikke finner eigaren, vil du ikkje kan du prøve å gi den bort på finn.no (gratis anonse på alt som gis bort)

 

Vist jeg ikke finner eiger, da kommer jeg nok mest sannsynelig til og beholde den selv. Den har blitt så god venn med hunden også nå. hehehe..

Og spiser godt gjør den også. Dyrlegen sa at mye god mat og kjærlighet og pleie så blir denne katten "god som ny" eller hvordan jeg skal forklare det :)

Lenke til kommentar

Det var da synd. Hvordan fant de ut det var du som hadde den? Du får kjefte på dem og si de må chippe katten!

 

Men du er klar over at det er mangen katter som trenger et godt hjem? Det fins sikkert et slike dyrekennel som har mangen som er på "death row".

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg har hengt ut lapper, men i håp om at ingen skulle ta kontakt, men det gjor dem :(

men men, skal si til dem at dem burde ta og chippe katten! Får ta meg en leterunde på finn og se om der er katter i nærheten som gis bort eller selges får en billig penge :)

Huff hunden som hadde fått seg en så god lekekamerat nå også.. Men men :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...