Gå til innhold

Einar Lunde slutter - galt å være reiseleder kombinert med journalist?


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser egentlig ikke noe galt i at NRK her velger å følge sitt eget regelverk.

Kanskje litt firkantet i denne saken ettersom dette har pågått noen år uten at det har vært tydelig at troverdigheten er satt på spill for Lunde, men regler finnes overalt, og selv om man ikke alltid er enig må de følges.

Noe sier meg også at Lunde har vært vel rask med å gå til media med denne saken, da det tydeligvis ikke har vært diskutert ferdig med sine overordnede og at det jobbes med et nytt regelverk for de ansatte i NRK nå om dagen, som kanskje kunne gjort ting enklere for begge parter.

Lenke til kommentar

Jeg syns NRK har opptrådt klønete, trangsynt og lite pragamtisk i denne saken.

 

At Einar Lunde lærer nye og gamle generasjoner om apartheid (selv for betaling) er beundringsverdig, om flere journalister i alle land tok seg tid til slikt i alle tidligere og nåværende konfliktområder ville det være et godt ekstratilbud for de som ønsker å fordype seg i dette.

 

Jeg vil også bemerke at dersom Einar Lunde skrev en bok om denne tematikken (Odd Karsten Tveit har bl.a. skrevet flere bøker om Midtøstenkonflikten) hadde ikke NRK hatt noen problemer med det, og det er jo litt pluralisert moralsk sett siden bøker på alle måter er komersielle saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...