Gå til innhold

BK: Respons på bilde


chberge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lettere å gi kritikk når man følger retningslinjene;

I denne kategorien kan du legge ut bilder for kritikk. Les retningslinjene nøye før du legger ut bilder for kritikk. Vær oppmerksom på at du kun skal legge ut noen få bilder av gangen, du må endre størrelse på bildene, og at bildene skal legges inn som vedlegg. Hjelp til hvordan man gjør dette finner man i denne guiden

 

Når du vurderer et bilde skal du komme med konstruktiv kritikk av bildet. Du som har postet bildet må tåle saklig og konstruktiv kritikk, selv om du kan være uenig i det som sies.

 

Fokuser på fotografiet og ikke fotografen. Forsøk på å henge ut noen vil ikke tolereres. Ikke ødelegg tråder ved å svare på noe annet enn hva som blir spurt om og gjør ditt for å bidra til et bedre miljø på forumet!

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar

Er det det at jeg ikke har lagt bildet inn som vedlegg som er grunnen til at du sier jeg burde lese reglene, eller det at jeg svarte på responsen? For når det gjelder den litt skjeve horisonten er jeg klar over den, men syntes kanskje at siden den er såpass lite skjev som den er at den er med på å skape bevegelse i bildet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg rettet horisonten litt: http://www.flickr.com/photos/chberge/4226723830/

 

@Ingardj: Takk for responsen. Når det gjelder hva du mener med tanke på fokus på enten himmel eller vei så har himmelen ca 1/3 av komposisjonen, mens veien har 2/3, så for meg faller naturlig blikket på veien. Men fint med flere synspunkter på det. Er jo veien jeg helst vil ha i fokus. Hva bildekvaliteten angår henger det sammen med at bildet ble tatt med et gammelt kompaktkamera siden speilrefleksen min ble ødelagt bare et par dager ut i ferien der borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...