Gå til innhold

Hjelp til setup (Logitech Z-5500)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ønsket meg Logitech Z-5500 til jul og endelig kom ønsket i oppfyllelse. Og nå trenger jeg help med setup. Det har seg sånn at jeg har lyst til å få best mulig lyd ut i fra tv'en og Xboxen, så dermed lurer jeg på hvordan jeg skal sette den opp. Tven jeg har er en Samsung 40" LCD-TV LE40B535.

 

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avstand mellom front høyttalerne bør være samme avstand som fra TV til sitteplass, det har ihvertfal jeg hjørt, og det funker nice her hjemme (Dog ikke med Logitech)

 

Det er også korrekt at center skal være nermest mulig TV-en, gjerne mdt i TV-en for best lyd, men da kan bildet bli litt vanskelig å se.

Lenke til kommentar

Takker for svar, men det var ikke helt dette jeg var ute etter. Det jeg var ute etter var hvordan kabler jeg trenger osv. For før hadde jeg ett 2.1 system som jeg hadde koblet opp til tven. Det var veldig enkelt å sette det sammen fordi ut av høytalerne kom det en mini-jack 3.5 som jeg bare koblet om med en annen kabel. Mens ut av dette anlegget kom det 3x mini-jack's 3.5.

 

1 Front

1 Rear (Bakrehøytalere)

1 Center/sub

 

Så da regner jeg med at jeg bare må finne en kabel som kobler alle disse 3 inntil 1 mini-jack 3.5 så jeg kan koble til akkuratt som jeg har gjort før, right?

 

Hjelp meg!

Lenke til kommentar

Skal du koble opp likt nå, så skal du koble til samme som du gjorde før, inn på den grønne kabelen, som det står front på. De to andre skal ikke brukes, da du ikke får surround ut fra tven.

Eneste måten å få surround er å skaffe en xbox 360 av-kabel med optisk utgang på, og så skaffe en optisk kabel og koble inn i z-5500.

Lenke til kommentar
Skal du koble opp likt nå, så skal du koble til samme som du gjorde før, inn på den grønne kabelen, som det står front på. De to andre skal ikke brukes, da du ikke får surround ut fra tven.

Eneste måten å få surround er å skaffe en xbox 360 av-kabel med optisk utgang på, og så skaffe en optisk kabel og koble inn i z-5500.

Men da får jeg bare surround på xboxen? Ikke på tven?

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet ut svaret!

 

For sånn som jeg ser det nå, så trenger jeg en optisk kabel som jeg skal plugge inn i Z-5500 og en som jeg skal plugge inn i tv'en. Jeg fant ut at det var en optisk inngang bak på tven så dette burde jo funke? :)

 

TV (Bla ned til "Inn og utganger (Bak)"

Logitech Z-5500 Panel (Det er allerede satt inn en kabel der da)

 

Noen som vet om det er mulig det jeg prøver på nå? :)

Lenke til kommentar

Utgang/inngang beskriver hvilken vei informasjonen skal gå(på en måte) :)

 

Informasjonskilden(DVD spiller, tuner osv) har utganger mens mottakeren(TV, forsterker, opptaker osv) har innganger.

Men det er litt mer komplisert, da en DVD spiller kan og være en DVD opptaker, og en tuner(og TV) kan både ha innganger og utganger. TV'en har for eks HDMI innganger og kan ha en optisk utgang. Utgangen(optisk) brukes da for å videresende lyden som kommer på HDMI inngangene til en forsterker(til en inngang).

Lenke til kommentar

Skjønner ;)

 

Da blir det ikke noe 5.1 surround på tv'en. MEN! De høytallerne som følger med på tv'en er det jo ikke noe spesielt bra lyd i. Så da lurer jeg på om jeg kunne koblet 5.1 systemet til tven på en annen måte. At det trenger ikke å bli 5.1 surround, men kanskje 5.1 stereo. Er det noe du kan anbefale ? :)

Lenke til kommentar
Skal du koble opp likt nå, så skal du koble til samme som du gjorde før, inn på den grønne kabelen, som det står front på. De to andre skal ikke brukes, da du ikke får surround ut fra tven.

Eneste måten å få surround er å skaffe en xbox 360 av-kabel med optisk utgang på, og så skaffe en optisk kabel og koble inn i z-5500.

 

;)

 

Vil du ha samme lyden i alle kanalene skaffer du deg to vanlige 3.5mm splittere/y-kabler.

Lenke til kommentar
Skal du koble opp likt nå, så skal du koble til samme som du gjorde før, inn på den grønne kabelen, som det står front på. De to andre skal ikke brukes, da du ikke får surround ut fra tven.

Eneste måten å få surround er å skaffe en xbox 360 av-kabel med optisk utgang på, og så skaffe en optisk kabel og koble inn i z-5500.

 

;)

 

Vil du ha samme lyden i alle kanalene skaffer du deg to vanlige 3.5mm splittere/y-kabler.

Link?

 

Jo, en siste ting. Jeg er nøtt til å streke kabel på de bakre høytallerne og da må jeg kjøpe meg nye lengre kabler. Er det en type du kan anbefale da? De skal ikke koste en formue og holde ca samme standar som de som fulgte med.

Lenke til kommentar
Skal du koble opp likt nå, så skal du koble til samme som du gjorde før, inn på den grønne kabelen, som det står front på. De to andre skal ikke brukes, da du ikke får surround ut fra tven.

Eneste måten å få surround er å skaffe en xbox 360 av-kabel med optisk utgang på, og så skaffe en optisk kabel og koble inn i z-5500.

 

;)

 

Vil du ha samme lyden i alle kanalene skaffer du deg to vanlige 3.5mm splittere/y-kabler.

Link?

http://lmgtfy.com/?q=3.5mm+splitter

Lenke til kommentar
Skal du koble opp likt nå, så skal du koble til samme som du gjorde før, inn på den grønne kabelen, som det står front på. De to andre skal ikke brukes, da du ikke får surround ut fra tven.

Eneste måten å få surround er å skaffe en xbox 360 av-kabel med optisk utgang på, og så skaffe en optisk kabel og koble inn i z-5500.

 

;)

 

Vil du ha samme lyden i alle kanalene skaffer du deg to vanlige 3.5mm splittere/y-kabler.

Link?

http://lmgtfy.com/?q=3.5mm+splitter

Det er vel ikke en sånn kabel jeg trenger? Den som kommer ut av z-5500 er jo 3 3.5 mini-jack's.

 

1 Front

1 Rear

1 Center/sub

 

Da må jeg vel finne en splitter som gir 3 til 1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...