Gå til innhold

Hjelp til setup (Logitech Z-5500)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skaffer en optisk kabel fra ClasOhlson, dealextreme, eller elkjøp.

 

Kvalitet spiller ingen rolle på s/pdif kabler, enten funker de, eller så funker de ikke. Jeg kjøpte en som hadde solide nok kontakter til å overleve et par hundre inn-ut koblinger, og tykk nok til å overleve om jeg skulle kjøre over den med kontorstolen, mer spesifikt et par av denne.

 

EDIT: Derimot om du ikke har for vane av å slite ut kablene dine, så fungerer f.eks denne utmerket. Merk også at det tar ca 2 uker fra bestilling til postkassa fra dealextreme.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Du skaffer en optisk kabel fra ClasOhlson, dealextreme, eller elkjøp.

 

Kvalitet spiller ingen rolle på s/pdif kabler, enten funker de, eller så funker de ikke. Jeg kjøpte en som hadde solide nok kontakter til å overleve et par hundre inn-ut koblinger, og tykk nok til å overleve om jeg skulle kjøre over den med kontorstolen, mer spesifikt et par av denne.

Så da slipper jeg å kjøpe den Monster kabelen til xboxen? :)

Lenke til kommentar
Men se her

 

post-93259-1261834884_thumb.jpg

 

Den sorte prikken på kabelen er en optisk inngang. Mulighet for å slippe å kjøpe den Monster kabelen til xbox for 800,-?

Det der er en utgang(siden lyden skal ut av den pluggen) :)

 

Og ja, du slipper overpriset kabel i fra Microsoft. En standard optisk kabel funker utmerket.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

En annen løsning er å koble Xbox-en til TV-en, både lyd og bilde (hdmi f.eks), så kobler du toslink utgangen på TV-en til høyttaler anlegget.

Den løsningen kjører jeg selv, bare på en dekoder i stedenfor xbox, funker utmerket.

Men om det blir stereo eller Surrond vet jeg ikke, jeg kjører 2.1

Lenke til kommentar

Takker for alle svar! :D

 

Nå vet jeg akkuratt hva jeg skal kjøpe igjen når butikkene åpner! ;) Men en aller siste ting :p

 

Skulle gjerne hatt en kabel som er sånn her

 

post-93259-1261842022_thumb.jpg

Bare at den skal være i "hun" i steden for "han"

 

Og i andre enden skal det være en helt vanlig 3.5mm mini-jack

post-93259-1261842111_thumb.jpg

 

Hvor får jeg kjøpt en sånn kabel? (Helt sikkert på clasohlson men vet ikke hva kabelen heter)

Lenke til kommentar
hvis du bruker den grømme og ikke lar de andre gå inn på noen av sidene så vil det bli samme effekten.

Nei. Da blir det bare front høyttalerne det kommer lyd ut av.

Ok, på mange slike PC høyttalersett kommer det lyd i alle kanaler om kun front kalanen er aktiv, mulig dette ikke gjelder Z-5500.
Lenke til kommentar
Det er vel ikke en sånn kabel jeg trenger? Den som kommer ut av z-5500 er jo 3 3.5 mini-jack's.

 

1 Front

1 Rear

1 Center/sub

 

Da må jeg vel finne en splitter som gir 3 til 1?

Eller så kan du gjøre som jeg skrev og skaffe to stykker ;)

Denne må tydeligvis gjentas et par ganger ;)

 

En annen løsning er å koble Xbox-en til TV-en, både lyd og bilde (hdmi f.eks), så kobler du toslink utgangen på TV-en til høyttaler anlegget.

Den løsningen kjører jeg selv, bare på en dekoder i stedenfor xbox, funker utmerket.

Men om det blir stereo eller Surrond vet jeg ikke, jeg kjører 2.1

Du vil kun få stereo i de aller aller fleste tilfeller med denne løsningen.

Lenke til kommentar
En annen løsning er å koble Xbox-en til TV-en, både lyd og bilde (hdmi f.eks), så kobler du toslink utgangen på TV-en til høyttaler anlegget.

Den løsningen kjører jeg selv, bare på en dekoder i stedenfor xbox, funker utmerket.

Men om det blir stereo eller Surrond vet jeg ikke, jeg kjører 2.1

Du vil kun få stereo i de aller aller fleste tilfeller med denne løsningen.

 

Men jeg inbiller meg da at jeg ikke får surround på xboxen. Og det vil jeg jo ha! ;) så da tenkte jeg at hvis jeg skaffet med den andre løsningen så alle kablene kan være koblet inn i Z-5500 hele tiden så jeg slipper å bytte kabler hver gang jeg skal se på tv eller spille xbox.

 

Skjønte du hva jeg mente? :p

 

Eller så kan du gjøre som jeg skrev og skaffe to stykker

Hvordan skal de kobles da?

Lenke til kommentar

Gjør dette veldig enkelt. Z5500 har flere innganger og du kan enkelt velge inngang ved hjelp av kontrollpanelet eller fjernkontrollen.

 

Koble Xboxen til Z5500 med en optisk kabel. Da vil anlegget automatisk gi deg den beste lyden som Xbox'en kan tilby til enhver tid. Så kobler du TV'n din til anlegget med en standard kabel med 3,5" plugg i hver ende. Da vil du kun få stereolyd, men med mindre du har en ekstern tuner som får TV signalene fra så er stereo det beste(og eneste) du kan få uansett.

 

Så velger du hva du vil høre på ved å velge rett inngang på Z5500.

Lenke til kommentar
Gjør dette veldig enkelt. Z5500 har flere innganger og du kan enkelt velge inngang ved hjelp av kontrollpanelet eller fjernkontrollen.

 

Koble Xboxen til Z5500 med en optisk kabel. Da vil anlegget automatisk gi deg den beste lyden som Xbox'en kan tilby til enhver tid. Så kobler du TV'n din til anlegget med en standard kabel med 3,5" plugg i hver ende. Da vil du kun få stereolyd, men med mindre du har en ekstern tuner som får TV signalene fra så er stereo det beste(og eneste) du kan få uansett.

 

Så velger du hva du vil høre på ved å velge rett inngang på Z5500.

Akkuratt sånn jeg tenkte det! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...