Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Promille på jobben - Blodprøve 45min senere!


Gjest Guest_Promille_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Promille_*

Hei. Vet ikke hvor dette skal plasseres, men jeg plasserer det under helse. Satt oppe og drakk øl i natt og idag, på jobben, så kjente arbeidsgiveren at det luktet alkohol av meg. Så han kallet inn meg til sitt kontor og jeg fikk blåse.

Hadde 0,20 i promille. Det er jo nesten ingenting med tanke på at man kan kjøre bil med max. 0,20 promille alkohol i blodet. Så med andre ord så kunne jeg ha kjørt bil.

Men på jobben er det nulltoleranse, så jeg fikk sitte på med arbeidsgiveren min til helsesenterer for blodprøve.

Tok litt tid før jeg fikk tatt blodprøve, tok cirka 40-45 minutter fra da jeg blåste i alkometeren til prøven ble tatt. Så jeg regner med at promillen har gått ned en del, forhåpentligvis til 0.

 

Kan forresten tillegge at jeg hadde snusen under leppa da jeg blåste, og det kansje påvirket resultatet?

 

Men hva tror dere? Har min promille gått ned fra 0,20 til 0 på cirka 45 minutter?

 

Håper det, for jeg kan få sparken dersom jeg er beruset på jobb en gang til :cry:

 

Får vite resultatet av blodprøven om en ukes tid.

 

Takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter
Håper det, for jeg kan få sparken dersom jeg er beruset på jobb en gang til :cry:

Hva med å IKKE drikke på jobben en gang til?

 

Jeg har ALDRI drukket på jobb! Har hatt promille dagen derpå uten og luktet alkohol uten å selv vite om det...

Tror jaggu jeg må gå til innkjøp av en alkoholmåler :roll:

Lenke til kommentar

Er det nulltoleranse så er jo det egentlig greit.

 

Hva blodprøven viser er usikkert, alkoholmetere kan både vise for mye eller for lite, eller akkurat. Hvor mye man eventuelt forbrenner er jo veldig avhengig fra person til person. Dog dersom sjefen har kunnet kjenne alkoholdunsten av deg er det noe som "lukter", altså skulle det tilsi at du kanskje hadde mer enn 0,2. Uansett som du sier så har du jo fått en sjanse til. Man får da enkelt å greit ta lærdom av hendelsen og sørge for at det ikke skjer igjen :)

Lenke til kommentar

Har jobben nulltoleranse for alkohol så er det ikkje så jækla smart å kjøre harde drikkerunder seint på kvelden.

 

No gir du ikkje noko særleg data om kva tidspunkt dette skjedde med arbeidsgiver og når du slutta å drikke på kvelden.

 

Tatt berekning ut frå desse paramterene:

Mann, 70kg, ingen harddrikker, starta drikking kl 22 avslutta ved midnatt, og testen blei gjennomført kl 0900

 

Ut frå dinsides promillekalkulator frå 2005 http://www.dinside.no/219513/drakk-du-i-gaar

 

Ut frå denne så har det blitt konsumert mellom 2,4-2,5liter øl på dei to timene.

Det positive for deg er at 1 time etterpå er det nesten heilt vekke ut frå desse parameterene.

 

 

Er nokon av parameterene feil så vil det endre oppsettet ( avslutta drikkinga seinare, testen blei utført seinare.....).

 

Dette veit du vel sjølv. men for å ha 0.2 i promille 9 timer etterpå kreves "berre" 5 halvliterte iløpet av 2 timer.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Promille_*

Kan tilllegge når drikkingen startet:

 

Drakk 1,5 liter øl med 7,2% og 0,33 liter øl med 5,2%

 

Drikkingen startet cirka klokken 1:00 og stoppet cirka 45-50 minutter senere.

 

Så det var ikke spesielt mye alkohol, men ganske rask drikking.

 

Kan tillegge at jeg drakk en boks på 0,33 liter med 5,2% cirka 20 minutter før jeg dro til jobben. Etter 1 times tid syntes arbeidsgiver at det luktet alkohol av meg.

 

Kjører ikke bil til jobben da jeg bor en 5 minutters sykkeltur unna.

 

Og ja, jeg har et alkoholproblem.

 

- Trådstarter

Lenke til kommentar

Auuu

Ut frå desse talla så er det nesten flaks at du fekk så lav promille som du fekk.

 

Men det er ikkje bra å måtte ta ein "reparerer" om morgonen.

Vil anbefale deg å prøve å søke profesjonell hjelp for dette problemet.

1: Du har forsatt jobben.

2: Problemet vil berre utvikle seg utan rett handetering av det.

Lenke til kommentar

En av mulighetene er å bite i det sure epplet, og inrømme for arbeidsgiveren din at du har et aldri så lite alkoholproblem. Si at du prøver å trappe ned, og er villig til å gå med på tilltak som vil hjelpe deg med deg. F.eks anonyme alkoholikere eller noe. Vis at du tar ansvar - Samtidig så kan dette være en mulighet for deg til å komme unda alkoholproblemene.

Lenke til kommentar
En av mulighetene er å bite i det sure epplet, og inrømme for arbeidsgiveren din at du har et aldri så lite alkoholproblem. Si at du prøver å trappe ned, og er villig til å gå med på tilltak som vil hjelpe deg med deg. F.eks anonyme alkoholikere eller noe. Vis at du tar ansvar - Samtidig så kan dette være en mulighet for deg til å komme unda alkoholproblemene.

 

Dette er beste løsningen uansett resultat av den blodprøven. Med mindre sjefen din er et skikkelig rasshøl så får du beholde jobben uten noe problem :)

Lenke til kommentar

Kan ikke se hvorfor dette skal være noe problem, om du kan kjøre bil er du vel neppe serlig synlig beruset?

Har du kanskje en veldig viktig jobb eller noe, Kirurg eller noe? da kan jeg kanskje se det.

 

Men om jobben har nulltoleranse for rusmidler, har du da lov å ruse deg på snus?

Lenke til kommentar
Er snus rusmiddel??? (Ja mange spørsmåltegn fordi jeg ble litt sjokkert nå. Enten av min egen, eller dj_evelen's uvitenhet)

Det er det. På jobben er det forbudt med snus.

 

Hva min munnhygiene har med "produksjonslokalet" kan ikke jeg forstå. Det er bare for å lage seg en skryteliste over hvor sunn bedriften man jobber i prøver å framstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...