Gå til innhold

Hva syns dere om Avatar? [SPOILER ALERT]

genstian

Hvilken karakter gir du filmen?  

486 stemmer

1. 1. Hvilken karakter gir du filmen?

• 1
      10
    • 2
      8
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      17
    • 6
      21
    • 7
      51
    • 8
      73
    • 9
      119
    • 10
      126
    • Ingen formening
      0
    • Ikke sett filmen
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mente da når disse skal spilles inn, men Cameron har og sagt at nå foreligger teknologien så vi må ikke vente 4 år på neste film i serien :)

Manuset burde han klare å skrible ned på noen dager også, så de er jo praktisk talt klare til å filme.

Skrevet

Hadde det bare vært så lett å skrible ned en story og få produksjonen i gang. Kan ta månder fra scriptet er ferdigstilt til selve filmingen begynner.

Skrevet
Hadde det bare vært så lett å skrible ned en story og få produksjonen i gang. Kan ta månder fra scriptet er ferdigstilt til selve filmingen begynner.

Han har jo allerede nevnt at han har scriptet klart i hodet, så vil tro at han snart setter seg ned med manuset. Antar det vil ta litt tid iom at han aldri gjør noe halvhjertet. Gleder meg til oppfølgeren !!

Skrevet (endret)

Han skal jo først lage Battle Angel. Den har allerede vært i pre-production i ett år nå. I noen tilfeller er det bedre å holde på med en ting om gangen.

Endret av Write
Skrevet

Nå har Cameron vel 8 ting pågående samtidig akkurat for øyeblikket, 5 av hvor han er regisør og 3 hvor han er producer eller writer. Blant annet Terminator 5 hvor han er med å utvikler karakterene.

Så skal ikke se bort fra at han innen et år starter med Avatar 2.

Skrevet

Når ble Neytiri med Jake Sully hjem til Jorden, da? Så klart mange av trekkene ved grunnhistorien er der, men dette gjelder jo mange klassiske filmer.

Skrevet

Morsom? jeg tør påstå at Avatar grenser til plagiat av Pocahontas. Ja, den var bra. Kanskje tiårets film, men plottet er som tatt rett fra.

Skrevet

Pocahontas, hm, ja, man kan jo spørre seg, er Cameron inspirert av filmen Pocahontas, eller de virkelige historiske hendelsene som Pocahontas og er inspirert av?

Skrevet

Men hvem var først? Pocahontas eller Avatar? uansett, jeg bryr meg fint lite om hvor han har ideén fra. Filmen var bra, får håpe at neste blir like om ikke mer bra.

Skrevet (endret)

Å trekke inn enkeltfilmer for mulig inspirasjon blir for meg litt absurd i en tematisk kontekst. Avatar er jo blant annet en mytologisk historie om forbudt kjærlighet mellom ulike folkeslag/raser og det er jo ikke akkurat slik at dette temaet først ble aktuelt med (filmen) Pocahontas eller Danser med Ulver for den saks skyld.

Endret av tjalla
Skrevet

Jeg synes Avatar var en veldig god film. Ikke så god som hypen skal ha det til, men så så jeg den ikke i 3D. Må ha vært fantastisk i 3D :)

Skrevet
Nå er det ikke bare slik at Avatar bare har samme tematikk som f. eks Pocahontas, men også nøyaktig samme handlingsforløp.

Jeg kan ikke huske å ha sett avatarer i Pochahontas, ei heller at Neytiri må forlate stammen for å bli med Jake Sully hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...