Gå til innhold

Slabbedasken? Hvordan ble PCen din?


Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på oppsettet av din nye PC. Hvordan fungerer den? 3DMark score osv.

 

Har tenkt å kjøpe PC med omtrent samme config selv ser du.

 

Hvordan fungerer hovedkort med nVidia chipset sammen med ATi skjermkort?

 

 

PS: Ser ut som en "Snadder PC" :D:D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei å hå

 

Har ikke fått den nye pcen min på nett ennå....sliter med å få det til pga at jeg bruker WinXP for første gang samtidig som nettverkskortet er integrert på hovedkortet, men har testet maskinen min på gta3, Generals, Renegade(C&C) og unreal2003.

 

Det jeg kan si er at oppsettet her funker helt strålende...ingen problemer

 

Har sotte AA på 6x og AF på 16x men det er en ting som jeg ville nevne.....å spille FPS (First person shooter) spill i 1600x1200 er ikke så bra som jeg hadde trodd.....det blir mye bedre bilde med 1280x1024 mht 6xAA 16xAF, men kjørte Generals i 1600x1200 med full speed og det var SYLSSKARPT og helt laggfritt så dette oppsettet må jeg si meg fornøyd med :yes: Skjermen går konstant på 120 hz :D

 

Skal hive ut 3dmarc resultater nå jeg får nettet opp (Har du en link til 3dmark?)

 

Sitter her nå å skriver fra min gamle pc, men håper å få den nye maskinen min oppe på nett i dag :smile:

 

-=Slabbedasken=-

Lenke til kommentar
Du har vel ikke litt info om skjermen din?

 

www.formac.com

 

http://www.absoluttdata.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1007

 

http://www.officeshop.no/prodSearch.asp?le...lAction=details

 

også finner du den på xmac.no

 

Formac.com siden de er billigere JA, men de sender ikke til norge, men de billigste shoppene i nrge er så vidt jeg vet xmac.no og officeshop.no (hvor jeg kjøpte den)

Lenke til kommentar
Har faktisk aldri gjort noe 3dmark test før kan noen gi en liten briefing hvor jeg gjør dette?  :)

Last ned 3Dmark, installer og kjør test! :)

www.futuremark.com/download

 

 

3dmark03 4431 score

 

3dmark01 14294 score

 

 

Litt lite synest jeg mht oppsettet mitt :o

 

Hvorfor står det i testen at jeg har en Duron cpu?

Står også når jeg starter maskinen cpu: amd 1300 mhz, men på systeminfoen på egenskaper på min datamaskin står det jeg har xp3000+ !!!!!!!

Lenke til kommentar
Har faktisk aldri gjort noe 3dmark test før kan noen gi en liten briefing hvor jeg gjør dette?  :)

Last ned 3Dmark, installer og kjør test! :)

www.futuremark.com/download

 

 

3dmark03 4431 score

 

3dmark01 14294 score

 

 

Litt lite synest jeg mht oppsettet mitt :o

 

Hvorfor står det i testen at jeg har en Duron cpu?

Står også når jeg starter maskinen cpu: amd 1300 mhz, men på systeminfoen på egenskaper på min datamaskin står det jeg har xp3000+ !!!!!!!

Det var rart... Hva har du stilt inn på i bios da?

 

3DMark03 skal jo oppdage all ny hardware...

 

Har du sjekka informasjonen i det programmet?

Lenke til kommentar
Har faktisk aldri gjort noe 3dmark test før kan noen gi en liten briefing hvor jeg gjør dette?  :)

Last ned 3Dmark, installer og kjør test! :)

www.futuremark.com/download

 

 

3dmark03 4431 score

 

3dmark01 14294 score

 

 

Litt lite synest jeg mht oppsettet mitt :o

 

Hvorfor står det i testen at jeg har en Duron cpu?

Står også når jeg starter maskinen cpu: amd 1300 mhz, men på systeminfoen på egenskaper på min datamaskin står det jeg har xp3000+ !!!!!!!

Det var rart... Hva har du stilt inn på i bios da?

 

3DMark03 skal jo oppdage all ny hardware...

 

Har du sjekka informasjonen i det programmet?

 

elt hvor jeg stiller det inn.....har prøvd å finen det menm uten hell.....det stod på 3dmark03 at jeg hadde duron cpu??----

 

External cpu clokc står på 166 mhz.....står den riktig eller kan den stilles på 200?

Lenke til kommentar
Ja den kjører på 166 ;-)

 

En annen ting....etter jeg installerte dirctx9 falt poengsummen i 3dmark03 til 4406 poeng..........!!!! skjønner ingenting................. ellers temmer de spesifikasjonene på 3dmark mht cpu, skjermkrot osv...... er det noe jeg gjør feil? :shrug:

Jeg er ikke sikker... Har du slått av v-sync?

Lenke til kommentar

Den skjermen der er jo bare über-sweet. Er veldi overrasket over at den ikke koster mer i utlandet enn 1099$. Om man regner rett om blir det 7319 kr (dollarkursen ligger nå på 6.66) Om ikke det er fett, vet ikke jeg!

 

Det burde da ikke være helt umulig å få fatt i en sånn skjerm fra dem? den koster jo det dobbelte i norge.

Lenke til kommentar
Den skjermen der er jo bare über-sweet. Er veldi overrasket over at den ikke koster mer i utlandet enn 1099$. Om man regner rett om blir det 7319 kr (dollarkursen ligger nå på 6.66) Om ikke det er fett, vet ikke jeg!  

 

Det burde da ikke være helt umulig å få fatt i en sånn skjerm fra dem? den koster jo det dobbelte i norge.

 

Absolutt INGEN av Formac leverandørene sender til norge...ikke engang Formac Leverandøren i Frankrike....så tro meg hadde det vært muligheter for å få kjøpt den skjermen i utlandet hadde jeg gjort det, men de eneste andre webshoppene som selger denne ksjermen ligger på 600$ mere enn Formac siden sin.

 

Dessuten koster det det en del å få denne skjermen inn i norge (24% moms = 2000 kr) + frakt (500-1000??) så ville den blitt en 3-3500 kr billigere, men somsagt var det ikke muligheter å få kjøpt denne fra www.formac.com :grumpy:

 

Men fordelene med å kjøpe den i norge er at man får full garanti hos en norsk leverandør......tør ikke tenke på hva jeg hadde gjort om det hadde være en feil på skjermen og den måtte returneres til en webshop i usa e.l-......mazze strezz :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...