Gå til innhold

Slabbedasken? Hvordan ble PCen din?


Anbefalte innlegg

sett ned grefikkinstillingene på min sjekk at cpu kjører på riktig hastighet, oppdater bios, skru av af og aa og dual screen og oppdater chipsetdriverne.

 

Avslutt alle oppgavene i bakgrunnen så skal det nok funke ok

 

Satte av vsync og AA/AF på det minste (2x) får dem ikke helt av

Har du satt på "Application preference" på AA/AF ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva instillinger har du i 3dmark? siden du får lik 3dmark når du skrur ned oppløsningen mistenker jeg deg for å bare ha skrudd ned oppløsninga i windows :wink:

 

Det står at det blir testet i 1024x768x32 i 3dmark programmet, men setter det i tillegg ned i windows....

 

Her er en link fra resultatlisten + noe annet specs jeg fikk fra min siste 3dmark01 test:

 

http://www.geocities.com/dj_h2k/3dmark.jpg

Lenke til kommentar
hva instillinger har du i 3dmark? siden du får lik 3dmark når du skrur ned oppløsningen mistenker jeg deg for å bare ha skrudd ned oppløsninga i windows :wink:

 

Det står at det blir testet i 1024x768x32 i 3dmark programmet, men setter det i tillegg ned i windows....

 

Her er en link fra resultatlisten + noe annet specs jeg fikk fra min siste 3dmark01 test:

http://www.geocities.com/dj_h2k/3dmark.jpg

 

We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.

Den får jeg.. men men. Kan du publisere en benchmark og gi meg compare url´n?.. så kan vi se om vi ser noe utifra den.

Lenke til kommentar
hvordan skjerm er det som greier 120hz i 1600x1200???

 

ikke mange....men min tar det,,,,men så er det jo også lcd da :p

 

som noen har sagt, spiller ingen rolle hva du setter hertzen på nr det gjelder en lcd skjerm, lcd skjermer tegner ikke bilde for bilde, men punkt for punkt, og da er det opp/ned tia til pixlene som har noe å si, du merker ikke forskjell om du setter aldri så mye hertz på den. I følge formac så har den en respons tid på 15ms, altså en opp/ned tid på30ms, noe som ikke er så veldig bra i forhold til andre skjermer i den prisklassen.

Betyr detta det samme:

15 ms pixel response (average)

???

Lenke til kommentar
hva instillinger har du i 3dmark? siden du får lik 3dmark når du skrur ned oppløsningen mistenker jeg deg for å bare ha skrudd ned oppløsninga i windows :wink:

 

Det står at det blir testet i 1024x768x32 i 3dmark programmet, men setter det i tillegg ned i windows....

 

Her er en link fra resultatlisten + noe annet specs jeg fikk fra min siste 3dmark01 test:

http://www.geocities.com/dj_h2k/3dmark.jpg

 

We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.

Den får jeg.. men men. Kan du publisere en benchmark og gi meg compare url´n?.. så kan vi se om vi ser noe utifra den.

 

 

hmmm....merkelig....når jeg kopierer teksten fra linken så funker det....

 

http://www.geocities.com/dj_h2k/3dmark.jpg

 

Kopier teksten istede for å trykke på linken og se om det fungerer.....

Lenke til kommentar
kommer litt på om du har versjon 1.xx eller 2 av asus hket (det skal stå

ein nummer mellom ein av pci portene (ver 1.4 eller 1.6 eller 2.0)

alle ver 1.xx bruker same bios mens ver 2.0 har eigen.

 

her er til 1.xx versjonen (deluxe)

http://www.asus.com/support/download/selec...004.zip~zaqwedc

 

og til versjon 2

http://www.asus.com/support/download/selec...005.zip~zaqwedc

 

forskjellen er at til 2.o heiter biosen 1005 og til 1.xx er det 1004

 

 

mvh

JanEirik

 

Ps det finnes nokon Ûber bios til i alle fall 1.xx korta søk anten på google eller her i forumet på A7N8X så trur eg du vil finne meir info-

 

 

Så på 3dmark03 på systeminfoen at jeg hadde 1.xx versjonen

 

Lastet ned den oppdateringsfilen men det var en .BIN fil.......aner ikke hva jeg skal gjøre med den siden jeg ikke har noen programmer som jeg vet om som skjører den........ :woot:

Lenke til kommentar
Tok 2dmark01SE en gang til å der jeg satt ned oppløsning til 1024x768x32

og AA og AF på 2 (siden det er det minste jeg kan sette den til) og alt annet vsync osv er tatt av.

 

Fikk nå nettopp 13997 poeng.

 

 

................. skjønner ingenting  :cry:

Sett på application preference! Da får du skrudd av AA/AF.
Lenke til kommentar
Tok 2dmark01SE en gang til å der jeg satt ned oppløsning til 1024x768x32

og AA og AF på 2 (siden det er det minste jeg kan sette den til) og alt annet vsync osv er tatt av.

 

Fikk nå nettopp 13997 poeng.

 

 

................. skjønner ingenting  :cry:

Sett på application preference! Da får du skrudd av AA/AF.

Det var det jeg skrev i et innlegg lenger opp.

Slabbedasken prøv det :yes:

Lenke til kommentar
setter alt på det minste som er mulig med den "toolbaren" som er med cat 3.4

 

aa/af setter jeg på det minste mulige som er 2x

 

resten står på performance og null (vsync, truefor osv)

 

Du bruker ikke slidern til å velge "application preference" det er en liten checkbox til venstre for den ;)

Lenke til kommentar
setter alt på det minste som er mulig med den "toolbaren" som er med cat 3.4

 

aa/af setter jeg på det minste mulige som er 2x

 

resten står på performance og null (vsync, truefor osv)

 

Du bruker ikke slidern til å velge "application preference" det er en liten checkbox til venstre for den ;)

 

aaah...jeg trodde den var sånn at AA/AF stillte seg inn automatisk etter hva som var best o.l :wink:

 

Skal ta en ny test nå :yes:

 

Men jeg vet fremdelesi kke hva jeg skal gjøre med den BIN filen som kom da jeg skulle laste ned chipset oppdateringen til mitt Hovedkort :shrug:

Lenke til kommentar

Men jeg vet fremdelesi kke hva jeg skal gjøre med den BIN filen som kom da jeg skulle laste ned chipset oppdateringen til mitt Hovedkort  :shrug:

 

Du kan laste ned Live Update/bios.. det er et program som flasher biosen din windows. Den bin filen er et image av biosen, og du bare viser Live Update den filen, og det fikser alt for deg.

Du kan vel også legge den filen på en disk sammen med awdflash.exe og trykke alt+F2? når du booter og flashe på den måten.

Lenke til kommentar
Ok har endelig oppnådd en skikkelig resultat etter jeg slo av AA/AF

 

3dmark03 Score: 5625 :D

 

3dmark01 Score: 15666 :D

 

 

Dette er vel en bedre score..... :woot:

Det var bedre ja. Har du overklokket noe? CPU?

 

Regner med at du ikke har overklokket skjermkortet.

 

Jeg slår deg fortsatt i 03 da, men tror ikke det skal mye til før du slår meg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...