Gå til innhold

Nordmenn ut, innvandrerne inn, hva bør samfunnet gjøre, om noe?


Anbefalte innlegg

Vi er i ferd med å bli kulturløse i møte med det flerkulturelle samfunnet

Oslos tidligere skolebyråd er bekymret. –Vi er i ferd med å bli kulturløse i møte med det flerkulturelle samfunnet, sier han.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

_G-Tittel-05012010_1177927x.jpg

Julen er på hell, og i familien Wrights stue på Stovner har edelgranens nåler for alvor inntatt stueteppet. Tidligere skolebyråd Robert Wright (KrF) er allikevel mer redd for det som feies under teppet enn det som ligger oppå det. Før jul fikk familien beskjed fra skolen til sønnen Haakon om at den planlagte juleavslutningen burde døpes om til «desemberavslutning», slik at ingen skulle ta anstøt.

 

Vi blir så redde for å støte noen at vi fjerner oss helt fra vår egen kultur. Det er feigt. Det var sikkert et forsøk på multikulturell toleranse, men resultatet er at skolen formidler en konstruert utgave av norsk kultur. Vi har en kulturarv som må bevares, sier Wright, og understreker at foreldrene ikke ga etter for ønsket. Julenissen er foreløpig fredet, og fremstår nå som Groruddalens julekulturelle fanebærer. Vi feirer jul, men skolen kan nesten ikke fortelle hvorfor. Vår yngste sønn kommer hjem fra barnehagen og kan mye om id. De kristne høytidene må han lære om hjemme, supplerer kona Marit.

Hvor er vi på vei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564

Jeg tror desverre at vi er på vei til å bli et land som ikke lenger er for nordmenn...

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Er de det at enkelte muslimer er truende i sin adferd som gjør oss så redde for å støte de? Eller er vi bare feige og respektløse mtp. å bevare vår kulturarv i dette landet?

 

Jeg blir forbanna, av at man ikke skal få feire juleavslutting, men at man skal lære om Id ul-Fitr som er en muslimsk høytid som markerer slutten på fastemåneden.

 

Hvor er likestillingen?

 

e: leif

Endret av R083r7
Lenke til kommentar
Jeg tror desverre at vi er på vei til å bli et land som ikke lenger er for nordmenn...

Nordmenn vil bli borte uansett, reprodusering er for såpass lav at det blir færre og færre nordmenn for hvert år. Eneste grunnen til at folketallet stiger er pågrunn av innvandring. Kan egentlig takke oss selv for å slippe inn folka og ikke selv føde nok barn.

 

Vil du at Norge skal inneholde etniske nordmenn burde man isåfall få minst 2-3 barn eller flere. Om du ikke gjør det kan du ikke klage. Fordi du vil da ikke holde "bestanden" oppe.

Lenke til kommentar

Skylden for utviklingen har selvsagt nordmenn som er helt selvutslettende i møte med andre kulturer. Det blir som de som knoter på svensk straks det er en svenske tilstede.

 

I Norge tolker mange "toleranse" til at man skal være selvutslettende for egen kultur og lar alt foregå på andres premisser.

Vær klar over at når muslimer snakker om "toleranse" i sine land legger de noe helt annet i det. Der betyr "toleranse" at man ikke dreper andre pga. deres religion.

Lenke til kommentar

Og dere klarer det kunststykket og konkludere med at den norske kulturen og tradisjoner er i ferd med å forsvinne på bakgrunn av en uttalelse fra Oslos tidligere skolebyråd?? Har dere virkelig klart å synke så lavt at et avdanket skolebyråd skal forme deres preferanser? Står det virkelig så dårlig an med egen dømmekraft at man blir påvirket av en så ubetydelig sak som dette?

 

Hvor lenge har vi egentlig levd med disse spådommer at vår kultur kommer til å bli utslett, og at vi kommer til å leve under sjaria lover som muslimer, uten at det har skjedd noen nevneverdige endringer? 30-40 år? Vi har levd under slike advarsler helt siden den første innvandrer krysset den norske grensen tidlig på 70-tallet. De beste prognosene på denne tiden var at våre normer og kulturen kommer til å være borte før 80-tallet tar slutt. Men vi er i dag i 2010, og siden jeg er litt eldre enn de fleste her på forumet, kan jeg ikke se noen vesentlig forskjell i forhold til det rent kulturelle. Den eneste endringen jeg ser mer av er negative holdinger i forhold til alt som ikke er norsk, uten at jeg ser at det er tilstrekkelig med grunnlag for det.

 

Jeg har både gode og dårlige erfaringer med innvandrere, på lik linje som jeg har med etniske nordmenn. Er vi nordmenn noe bedre enn de med innvadrer bakgrunn? Ut i fra egne erfaringer nei, og jeg har møtt like mange nordmenn som innvandrere og utlendinger. For meg er alle mennesker, uansett hudfargen, etnisitet, religion. Jeg bedømmer dem ut i fra deres handlinger som mennesker, ikke på bakgrunn av de nevnte variabler.

 

Når alt kommer til alt, hva som er så spesielt med den norske kulturen som gjør den så unik? Ostehøvel? Binders? Bunad? Det norske kongehuset? Flatfylla? D.D.E? Ærlig talt, vi har ingen ting å vise til som skiller oss vesentlig fra mange andre, og vi er på ingen måte mer spesielle enn andre. Det eneste viktige for meg som er knyttet til våre normer og verdier er demokratiet, noe som ikke er særegen norsk oppfinnelse men har sitt utspring i en annen kultur og sted. Tatt i betrakting at det aldri har vært så mange demokratiske land i verden enn i postmoderne i tid, og stadig flere velger dette styresettet, så har jeg ikke så mye å bekymre meg over. Julen kunne vi gjerne avskaffet for min del, det har ingen betydning for meg. Sekularisering er uansett vei å gå til mer stabil verden, dermed er slike tradisjoner totalt uvesentlig for den generelle utviklingen. Men velger man å beholde den ene religionen, så bør man vise respekt for alle de andre religioner siden religionsfrihet er forranket i de demokratiske prinsippene.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Julen vil ikke forsvinne. Det er en kjøpefest av dimensjoner så både media og så og si alle relaterte kommersielle industrier vil ikke tillate det.

 

Det kristne budskapet er for meg like provoserende som muslimske budskap. Alle vet at det norske skolesystemet er pussywhiped av rødgrønne sosialister som ikke tror på disiplin men heller vil være ute i enger å plukke blomster siden alle barn og mennesker er så vidunderlige skapninger som må passes ekstra godt på så de ikke knuser! Jul er en ferie og god mat, det er det som gjør jul til jul, og ikke de jævla nissene eller den tullete fortellingen om jesus fødsel som mesteparten driter i, utenom de gladkristne selvfølgelig.

 

Så lenge innvanderene ikke kødder med velferden min eller plager meg på noen som helst måte kan de ri rundt i gatene på kameler for min del.

Lenke til kommentar
Julen vil ikke forsvinne. Det er en kjøpefest av dimensjoner så både media og så og si alle relaterte kommersielle industrier vil ikke tillate det.

 

Det kristne budskapet er for meg like provoserende som muslimske budskap. Alle vet at det norske skolesystemet er pussywhiped av rødgrønne sosialister som ikke tror på disiplin men heller vil være ute i enger å plukke blomster siden alle barn og mennesker er så vidunderlige skapninger som må passes ekstra godt på så de ikke knuser! Jul er en ferie og god mat, det er det som gjør jul til jul, og ikke de jævla nissene eller den tullete fortellingen om jesus fødsel som mesteparten driter i, utenom de gladkristne selvfølgelig.

 

Så lenge innvanderene ikke kødder med velferden min eller plager meg på noen som helst måte kan de ri rundt i gatene på kameler for min del.

 

nissene og jesus-greiene har faktisk med tradisjon å gjøre, selv om en ikke tror på det så har det faktisk mye med julen å gjøre.

sosialisme gjør norge bra, bedre med en statlig skole enn private der det er "givemoneyorfuckof"

sosialisme er for å bli!

Lenke til kommentar
Hvor lenge har vi egentlig levd med disse spådommer at vår kultur kommer til å bli utslett, og at vi kommer til å leve under sjaria lover som muslimer, uten at det har skjedd noen nevneverdige endringer? 30-40 år? Vi har levd under slike advarsler helt siden den første innvandrer krysset den norske grensen tidlig på 70-tallet. De beste prognosene på denne tiden var at våre normer og kulturen kommer til å være borte før 80-tallet tar slutt.

Og dette kan du selvsagt dokumentere?

Lenke til kommentar
Hvor lenge har vi egentlig levd med disse spådommer at vår kultur kommer til å bli utslett, og at vi kommer til å leve under sjaria lover som muslimer, uten at det har skjedd noen nevneverdige endringer? 30-40 år? Vi har levd under slike advarsler helt siden den første innvandrer krysset den norske grensen tidlig på 70-tallet. De beste prognosene på denne tiden var at våre normer og kulturen kommer til å være borte før 80-tallet tar slutt.

Og dette kan du selvsagt dokumentere?

 

Trudde ikke det skulle være nødvendig siden dette er allmennkjent, men hvis du ønsker så er det bare google litt på navn slik som Erik Gjems – Onstad, Inge Løken, Olaf Hoaas, Thor Petter Krosby, Anders Lange, Dick Kobro osv. Finnes masse bevis på dette.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Om statsviter kan dokumentere det får han selv svare på. Men jeg husker den samme frykten. Og minner om eksemplet som Lars Østby hos SSB har brukt: På 80-tallet trodde vi at Norge kom til å bli oversvømt av latin-amerikanere, spesielt chilenere som flyktet fra Pinochets regime. På det meste øket den gruppen med over 40% i året, og innvandringsmotstanderne satte seg ned og tegnet grafer som gikk rett til himmels. Og de var skumle folk, må vite. Ikke bare var de innvandrere og spiste rar mat, men de var sosialister og kanskje terrorister. Edit: Og katolikker, og vi vet alle hvor skumle de er...

 

Men som det viste seg, slik gikk det ikke. Kurven flatet ut etterhvert. Samme skjedde for 6-7 år siden da EU skulle utvides østover. Økonomer og andre spådde 100 000 øst-europeiske arbeidsinnvandrere på få år, som skulle presse nordmenn ut av arbeidslivet. Nå kom det mange etterhvert. Men når vi lager statistikken om noen år så vil vi se at den kurven flater ut også, og at mange reiser hjem.

 

Nå har vi fortsatt en del chilenere i Norge, men vi legger ikke merke til dem. De er integrert. Vi har mange flere polakker og andre øst-europeere, men jeg føler ikke at de truer vår "norske" kultur de heller.

 

Men når vi leser 1900-tallets aviser om noen tiår vil vi finne ut at det hverken var pakistanere, chilenere, irakere eller polakker som var den store trusselen mot norsk kultur. Det var Hollywood, MTV og reality-TV...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvor lenge har vi egentlig levd med disse spådommer at vår kultur kommer til å bli utslett, og at vi kommer til å leve under sjaria lover som muslimer, uten at det har skjedd noen nevneverdige endringer? 30-40 år? Vi har levd under slike advarsler helt siden den første innvandrer krysset den norske grensen tidlig på 70-tallet. De beste prognosene på denne tiden var at våre normer og kulturen kommer til å være borte før 80-tallet tar slutt.
Og dette kan du selvsagt dokumentere?
Trudde ikke det skulle være nødvendig siden dette er allmennkjent, men hvis du ønsker så er det bare google litt på navn slik som Erik Gjems – Onstad, Inge Løken, Olaf Hoaas, Thor Petter Krosby, Anders Lange, Dick Kobro osv. Finnes masse bevis på dette.
Hvilke av alle disse personene du nevner stod for det du kaller "De beste prognosene"?
Lenke til kommentar
Jeg tror desverre at vi er på vei til å bli et land som ikke lenger er for nordmenn...

Nordmenn vil bli borte uansett, reprodusering er for såpass lav at det blir færre og færre nordmenn for hvert år. Eneste grunnen til at folketallet stiger er pågrunn av innvandring. Kan egentlig takke oss selv for å slippe inn folka og ikke selv føde nok barn.

 

Vil du at Norge skal inneholde etniske nordmenn burde man isåfall få minst 2-3 barn eller flere. Om du ikke gjør det kan du ikke klage. Fordi du vil da ikke holde "bestanden" oppe.

Norske kvinner vil ikke føde Nordmenn.

Lenke til kommentar
Skylden for utviklingen har selvsagt nordmenn som er helt selvutslettende i møte med andre kulturer. Det blir som de som knoter på svensk straks det er en svenske tilstede.

 

I Norge tolker mange "toleranse" til at man skal være selvutslettende for egen kultur og lar alt foregå på andres premisser.

Vær klar over at når muslimer snakker om "toleranse" i sine land legger de noe helt annet i det. Der betyr "toleranse" at man ikke dreper andre pga. deres religion.

 

Virkeligheten er nok adskillig mer nyansert enn du framstiller den som.

 

AtW

Lenke til kommentar
Etter min mening burde den norske befolkning være strengere mot seg selv og fremmedkulturer hvorav de sier, "enten respekterer du den norske norm og tradisjon, eller så kan du finne deg et annet land å leve i".

 

Egentlig så er det rett og rimelig at man burde stille det kravet når de kommer hit :)

En person fra Afrika/Asia er ikke kompetent til det. Personen kan etterligne Norsk levesett offentlig, men så fort offentligheten er borte, er han seg selv igjen.

Lenke til kommentar

Denne krigen er det nordmenn som vil vinne, de som har søkt tilflukt i liberale ideer vil måtte komme til å spise sine egne ord.

 

Nå er det nok ran, nok voldtekter og annen faenskap knyttet til innvandringen, dette kan ikke tolereres stort lengere.

 

Man kan tenke seg de sosiale forhold som kommer til å rå i Oslo eller en andre plasser hvor de har befestet seg i like store nummer hva som vil skje under en eventuell økonomisk kollaps, med de hordene av mennesker som kun lever som parasitter uten noen form for lojalitet til det norske folk eller land.

 

Det kommer til å være åpen jaktsesong på nordmenn.

 

Ola og Karis sykehjem legges ned, mens asylmottak, det skal visstnok være lønnsomt, jeg kan kun se at det skulle være lønnsomt og profitabelt om ditt navn er Satan.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar
Multikulturalisme kan de praktisere i helvete.

 

Norge skal være friskt, lykkelig og selvbevisst.

 

Multikulturalisme kan og kommer til å blir praktisert i Norge. Disse parasittene du snakker om finnes overalt, på kryss og tvers av alle verdens "grenser". Få huet ut av ræva, ignorante holdninger fører bare til konflikt og krig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...