Gå til innhold

Hamas graver opp kristne fra graver - er det greit?


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men du ser satanister skjende graver. De har jo samme utspring som kristne (bibelen).

Det er svært få ekte satanister. Dvs svært få som faktisk tror på satan. Som det ble nevnt, de er forvirra ungdom som har hørt for mye på Dimmu Borgir og Death Metal.

Uansett om de har utspring eller ikke, Satanister er ikke kristne, og det er svært få kristne som skjender graver.

Lenke til kommentar

Det er jo respektløst å grave opp lik. Ikke for likene sine del, men de som faktisk gravde dem ned. Men graver er egentlig noe griseri i utgangspunktet.

 

Satanisme (annet enn Lavey) er mer en kristen myte enn noe annet.

 

At Hamas gjør det, bare understreker at organisert religion kan føre til at folk begynner å oppføre seg som apekatter.

Lenke til kommentar
At Hamas gjør det, bare understreker at organisert religion kan føre til at folk begynner å oppføre seg som apekatter.

 

Det er enkelt å skylde på enhver ond handling en religiøs gjør som motivert av deres religion. Det er nok desverre ikke så enkelt, evnen til slike handlinger ligger i menneskets natur. Vi kan godt finne tilsvarende respektløshet på tvers over religiøse og ikke-religiøse linjer.

Endret av Monkybone
Lenke til kommentar

De gjødsler jorden om noe. Relegiøse og dere til tider syke meninger. Hva gjør de med likene etterpå? Brenner de? gir de vekk. De vil jo ikke "forurense" mindre av den grunn. Om de brennes vil man jo spre de ut i luften og risikere å puste inn "de urene".

 

Syke greier.

 

Edit: Jeg var kanskje litt kantete i dette innlegget..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
At Hamas gjør det, bare understreker at organisert religion kan føre til at folk begynner å oppføre seg som apekatter.

 

Det er enkelt å skylde på enhver ond handling en religiøs gjør som motivert av deres religion. Det er nok desverre ikke så enkelt, evnen til slike handlinger ligger i menneskets natur. Vi kan godt finne tilsvarende respektløshet på tvers over religiøse og ikke-religiøse linjer.

Nå er ikke jeg uenig i det du sier, det finnes masse eksempler på ikke-religiøse grupperinger som fører til like mye apestreker.Men religion er blitt en versting, siden de alltid fører med seg et presteskap og en lederskikkelse som har mer eller mindre full kontroll over hele medlemmenes liv. Hvis du kan få noen til å kaste bort mesteparten av livet sitt på å lese en dårlig bok, og bruke en betydelig del av livet til å be usynlige venner om tjenester, så har en balletak på medlemmene.

 

Men det er jo ikke noe annerledes i andre tilsvarende grupperinger. Mennesker er naturlig flokkdyr, og jeg synes organisert religion viser dette temmelig tydelig.

 

I dette tilfellet er noen blitt overbevist om at en vilkårlig annen gruppering med mennesker er forferdelige og bestemt seg for å utføre en handling utelukkende for å gjøre dem forbanna. Apekatter.

Lenke til kommentar

Kanskje de tenker på bålet som ett renselsesrituale, å brenne vekk det urene.

 

Forresten så plukket jeg ut en av de sataniske syndene (som går på filosofi) til satan-kirken som var nevnt i en lenke i tidligere post. At det er synd om du velger Solipsism. Det som slår meg litt om disse menneskene, er om de snur på flisen og synes synd er bra, eller om de faktisk mener at det er feil holdning å gjøre det ene og det andre som de lister opp?

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg uenig i det du sier, det finnes masse eksempler på ikke-religiøse grupperinger som fører til like mye apestreker.Men religion er blitt en versting, siden de alltid fører med seg et presteskap og en lederskikkelse som har mer eller mindre full kontroll over hele medlemmenes liv. Hvis du kan få noen til å kaste bort mesteparten av livet sitt på å lese en dårlig bok, og bruke en betydelig del av livet til å be usynlige venner om tjenester, så har en balletak på medlemmene.

 

På samme grunnlag kan man jo si at politikk er en versting. At mennesker under en politisk ideologi kan gjøre fryktelige handlinger må jo medføre at politikk fører til grusom oppførsel? Problemet med denne årsak-virkning analysen er at årsaken ikke ligger så direkte foran nesen vår.

 

Religion er ekstremt utbredt, så det er naturlig at en høy prosentandel av "apestrekene" blir begått av religiøse. Selvsagt tar oppførselen religiøs form, men på samme måte tar politisk motiverte "apestreker" politisk form. Vi må slutte å skylde på ideologiene og begynne å innse det fundamentale menneskelige element.

Endret av Monkybone
Lenke til kommentar
På samme grunnlag kan man jo si at politikk er en versting. At mennesker under en politisk ideologi kan gjøre fryktelige handlinger må jo medføre at politikk fører til grusom oppførsel? Problemet med denne årsak-virkning analysen er at årsaken ikke ligger så direkte foran nesen vår.

 

Religion er ekstremt utbredt, så det er naturlig at en høy prosentandel av "apestrekene" blir begått av religiøse. Selvsagt tar oppførselen religiøs form, men på samme måte tar politisk motiverte "apestreker" politisk form. Vi må slutte å skylde på ideologiene og begynne å innse det fundamentale menneskelige element.

Du kan risikere at jeg slår opp dette som motto for denne kategorien.

 

Ateister kan ha godt av å gjøre litt "høna-og-egget"-filosofering her: Hvis det er religionen som gjør menneskene onde, så må jo religionen ha kommet før menneskene. Men det tror da vi ateister ikke.

 

Hvis religion derimot er menneskeskapt, så må religionen være "ond" fordi vi mennesker vil at den skal være det. Og det betyr at skal vi reformere religionene må vi starte med menneskene. Det ser vi tydeligst i vesten: Det er menneskene som er blitt mer moderne og frilynte, kirken som institusjon har motstrebende kommet krabbende etter.

 

Litt off topic dette. Ellers et tvilsomt emne å slå opp, synes jeg. I Norge graves levninger opp hele tiden, ikke fordi de er "urene", men fordi de pårørende ikke gidder å betale grav-avgiften lenger. Eller når lang nok tid har gått for å bygge nytt menighetshus. De fleste av dem er i moderne tid så uansett brent til aske, og da kan det være hipp som happ. Selv kan jeg godt tenke meg å få min aske spredd ut over fjellsidene i Valdres, så kan jeg bli næring for gress og kuene kan gå der og tråkke på meg som hevn for at jeg bygget hytte på sommerbeitet deres...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det er ikke rart at Israel smeller av noen bomber nå og da med slike naboer.

Det er ikke rart at hamas smeller av noen bomber med slike naboer:

mohel-1a.jpg

http://www.sexuallymutilatedchild.org/mohel.htm

 

Heller naboer som graver opp kadaver fra bakgården, enn naboer som skjærer i barnekuk og suger blod...

 

Forstår helt ikke denne, siden tross alt bedriver muslimene med eksakt det samme....

Lenke til kommentar
Det er ikke rart at Israel smeller av noen bomber nå og da med slike naboer.

Det er ikke rart at hamas smeller av noen bomber med slike naboer:

mohel-1a.jpg

http://www.sexuallymutilatedchild.org/mohel.htm

 

Heller naboer som graver opp kadaver fra bakgården, enn naboer som skjærer i barnekuk og suger blod...

 

Forstår helt ikke denne, siden tross alt bedriver muslimene med eksakt det samme....

 

Og som da er basert på påbud fra 1.Mosebok...

Lenke til kommentar
På samme grunnlag kan man jo si at politikk er en versting. At mennesker under en politisk ideologi kan gjøre fryktelige handlinger må jo medføre at politikk fører til grusom oppførsel? Problemet med denne årsak-virkning analysen er at årsaken ikke ligger så direkte foran nesen vår. 

 

Religion er ekstremt utbredt, så det er naturlig at en høy prosentandel av "apestrekene" blir begått av religiøse. Selvsagt tar oppførselen religiøs form, men på samme måte tar politisk motiverte "apestreker" politisk form. Vi må slutte å skylde på ideologiene og begynne å innse det fundamentale menneskelige element.

Det er blitt en smal linje mellom politikk og religion også, men jeg er heller ikke noen tilhenger av politisk ideologi slik vi ser det i dag heller.

 

 

Jeg synes også representerende demokrati er et tullete påfunn.

Lenke til kommentar

Åh, var det der speiderjenter? De var jo så grønnkledde at jeg trodde første gang jeg så bilde at dette var rekrutter i deres militære styrker.

 

Dette sier bare litt på litt av den skjulte agendaen speiderne også i Norge bedriver. Ofte gjennom kristen organisasjon ala KFUM og KFUK. Husker jeg ble lurt inn i noe sånn som barn. Heldigvis dabbet interessen av ganske fort. Vi var jo aldri ute i skogen de gangene jeg var med. Var kanskje med på og av ett halv år eller noe sånn. Alt de gjorde var å preke om religionen sin og rulle opp og ned det norske flagget til allsang og sånt. Disiplin husker jeg også var ett STORT tema ved hvert "religiøst-nasjonalistiske" møte.

 

Om jeg skulle gitt barn en opplevelse av natur og kunnskap ala hva speiderne får oppleve, så hadde det ihvertfall ikke blitt i verken KFUM eller KFUK.

Lenke til kommentar
Det er jo respektløst å grave opp lik. Ikke for likene sine del, men de som faktisk gravde dem ned. Men graver er egentlig noe griseri i utgangspunktet.

 

Satanisme (annet enn Lavey) er mer en kristen myte enn noe annet.

 

At Hamas gjør det, bare understreker at organisert religion kan føre til at folk begynner å oppføre seg som apekatter.

 

 

israel har visst solgt kroppsdeler

fra både jøder

og palestinere

uff å være jøde

med palestinsk hjerte!

Lenke til kommentar
Det er jo respektløst å grave opp lik. Ikke for likene sine del, men de som faktisk gravde dem ned. Men graver er egentlig noe griseri i utgangspunktet.

 

Satanisme (annet enn Lavey) er mer en kristen myte enn noe annet.

 

At Hamas gjør det, bare understreker at organisert religion kan føre til at folk begynner å oppføre seg som apekatter.

 

 

israel har visst solgt kroppsdeler

fra både jøder

og palestinere

uff å være jøde

med palestinsk hjerte!

trollfacev.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...