Gå til innhold

PS3 kåret til årets plattform (Multi)


Anbefalte innlegg

Ps3 er alltid bedre en xbox 360. Synd at ps3 eiere må få mindre og komprimerte muliplat spill fordi 360 ikke har plass. Se hvor lite og dårlig MW2 var. Ikke det eneste heller,

Hvis du ikke klarer å lage et godt spill på en dual-layer DVD så ligger det andre grunner bak.

Selv laster jeg ned de fleste spillene jeg spiller, og har ingenting mot at størrelsen blir holdt innenfor rimelige grenser.

 

PC-eliten er vel mer kresne i den grad at sjelden betaler for spill.

Mulig det. Selv gidder jeg i hvert fall ikke betale for kjipe konsoll-porter av spill. Selv i spill som Oblivion og Fallout 3 er man nødt til å trykke femti ganger for å gjøre selv de enkleste ting, sånn at menyene også fungerer på konsoll-kontrollere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PC-eliten er vel mer kresne i den grad at sjelden betaler for spill.

Mulig det. Selv gidder jeg i hvert fall ikke betale for kjipe konsoll-porter av spill. Selv i spill som Oblivion og Fallout 3 er man nødt til å trykke femti ganger for å gjøre selv de enkleste ting, sånn at menyene også fungerer på konsoll-kontrollere.

Ikke sant. Grunnen til at det kommer bare konsollporter er jo at PC-eksklusiver ikke lønner seg i det hele tatt takket være folk som deg.

Lenke til kommentar

Jada, og her har vi gode gamle diskusjonen om piratkopiering av spill... Det er jo litt rart at industrien har taklet dette i titalls av år, ikke mast noe særlig om det og så plutselig sier de at detter er hovedproblemet i disse dager... Herregud, det at utviklere er en gjeng late jævler er da vel ikke konsumentene sin feil? Det er jo lettere å utvikle spill for xbox og ps3, siden INGENTING endrer seg av konsollenes maskinvare, mens pcer har alt av gammel maskinvare til det nyeste innen teknologi. Problemet er da at når spill blir portet og "enthusiast" instillinger fungerer på en drittpc med like specs som xbox, så er jo ikke et slikt spill optimalistert for pcen. Enthusiast instillinger skal kun funke på ENTHUSIAST pcer, high på meget gode pcer, average på ok pcer osv. Og det er kun det tekniske... Nei, beklager, men jeg foretrekker å teste et spill helt ut før jeg eventuelt kjøper det. Og jeg kjøper faktisk spillene om jeg mener de fortjener det >:)

Lenke til kommentar
Ikke sant. Grunnen til at det kommer bare konsollporter er jo at PC-eksklusiver ikke lønner seg i det hele tatt takket være folk som deg.

Spillene trenger ikke være PC-eksklusiver, men det må være mulig å sette av et par arbeidsdager til å lage et interface som faktisk er brukanes også på en PC?

Jeg nekter å tro at Bethesda har så dårlig råd at de ikke kan koste på seg et skikkelig brukergrensesnitt i spillene sine.

 

Og om det er så dårlig stilt for PC-spill-utviklere så klarer noen fremdeles å lage gode spill. Valve har lagd mye bra de siste årene, og Dragon Age som nylig kom ut er et annet godt eksempel på godt PC-håndtverk. Det er tydeligvis mulig, selv i disse grusomme pirat-tider.

 

Selv kjøper jeg en håndfull spill i året og har ingen dårlig samvittighet for at jeg også laster ned en del spill gratis. Spill som er godt laget og som jeg bruker mye tid på betaler jeg også for.

Lenke til kommentar

Seff er det mulig ovrebekk, poenget er uansett at årsaken til de dårlige kontrollene/interfacene på pc-spillene er utelukkende piratkopiering. De tjener mer penger på konsollversjonene og optimaliserer deretter. Dragon Age er unntaket.

 

Å koste på seg eller ikke.. det handler om å tjene mest penger uansett.

Lenke til kommentar

Vel, egentlig vel fortjent av PS3, den har gått fra å være en liten grå mus til å være interesang. X360 har stagnert forferdelig den siste tiden med tanke på spillene og det har vært lite å egentlig "se frem til" i mange sammenheng. Klart der er noen titler å se frem til men synes det har dabbet litt av der.

 

PS3 har grodd på en bunnlag av nå veldig interesange titler. God of War collection er et kjærkommet eksemplar for fansen av spillene, spesielt siden PS3 ikke støtter PS2 spill lengere og mange har savnet å kunne spille disse spillene på PS3 og. I tilegg kommer God of War 3 som er et av de spillene mange ser frem til.

 

Synes alt i alt at dette er fortjent av PS3 jeg, æres den som æres bør.

Lenke til kommentar

To gamle ps2 spill og et spill som kommer i 2010 forklarer virkelig hvorfor PS3 fortjener årets konsoll i 2009 ja.

 

Tenk om Nintendo hadde kommet med en Mario collection fra forrige egenarsjon til Wii, da skulle det nok blitt hard konkurranse.

 

Kanskje vinneren i 2010 blir den som bare lanserer gamle spill om igjen.

Lenke til kommentar
To gamle ps2 spill og et spill som kommer i 2010 forklarer virkelig hvorfor PS3 fortjener årets konsoll i 2009 ja.

 

Tenk om Nintendo hadde kommet med en Mario collection fra forrige egenarsjon til Wii, da skulle det nok blitt hard konkurranse.

 

Kanskje vinneren i 2010 blir den som bare lanserer gamle spill om igjen.

Spill som kommer i 2010? Hvilket er det?

 

Virker som om du har en meget negativ holdning til at PS3 vant. Hvis du mener at de noen andre plattformer burde ha vunnet bør du kanskje legge til grunn hvilke spill disse plattformene har som er bedre enn spillene på Playstation 3.

Lenke til kommentar
Jada, og her har vi gode gamle diskusjonen om piratkopiering av spill... Det er jo litt rart at industrien har taklet dette i titalls av år, ikke mast noe særlig om det og så plutselig sier de at detter er hovedproblemet i disse dager... Herregud, det at utviklere er en gjeng late jævler er da vel ikke konsumentene sin feil? Det er jo lettere å utvikle spill for xbox og ps3, siden INGENTING endrer seg av konsollenes maskinvare, mens pcer har alt av gammel maskinvare til det nyeste innen teknologi. Problemet er da at når spill blir portet og "enthusiast" instillinger fungerer på en drittpc med like specs som xbox, så er jo ikke et slikt spill optimalistert for pcen. Enthusiast instillinger skal kun funke på ENTHUSIAST pcer, high på meget gode pcer, average på ok pcer osv. Og det er kun det tekniske... Nei, beklager, men jeg foretrekker å teste et spill helt ut før jeg eventuelt kjøper det. Og jeg kjøper faktisk spillene om jeg mener de fortjener det >:)

Når man omsetter for minst 10x mer ved å selge til konsollmarkedet enn til PC så er det vel ikke snakk om latskap, men rett og slett sunn fornuft. Alle bedrifter ønsker å maksimere overskuddet sitt og det er ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar
To gamle ps2 spill og et spill som kommer i 2010 forklarer virkelig hvorfor PS3 fortjener årets konsoll i 2009 ja.

 

Tenk om Nintendo hadde kommet med en Mario collection fra forrige egenarsjon til Wii, da skulle det nok blitt hard konkurranse.

 

Kanskje vinneren i 2010 blir den som bare lanserer gamle spill om igjen.

Spill som kommer i 2010? Hvilket er det?

 

Virker som om du har en meget negativ holdning til at PS3 vant. Hvis du mener at de noen andre plattformer burde ha vunnet bør du kanskje legge til grunn hvilke spill disse plattformene har som er bedre enn spillene på Playstation 3.

 

Han nevner gow collection og gow 3 som grunner for at ps3 fortjente å vinne.

 

Litt ironisk med tanke på det er 2 PS2 spill og et 2010 spill.

 

Jeg har ingen særlig formening om hvem som er "årets beste konsoll". Synes bare grunnene i denne artikkelen ikke holdt særlig mål.

Lenke til kommentar
Jaja, artikkelen har vel egentlig ingenting med dette å gjøre, det er jo Metacritic som kårer på grunnlag av hvilken plattform som har fått best anmeldelser.

 

Og nettopp derfor er det så teit. Når et spill som Braid regnes som et 92+ spill til PS3. Altså, det teller like mye som Forza 3 f.eks. Braid kom jo ut på 360 i fjor...

 

Som jeg sa tidligere, for at dette skulle vært særlig korrekt så måtte de ha sammenlignet anmeldelser av eksklusive spill.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...