Gå til innhold

Aksjer i Funcom?


Xandathrii

Anbefalte innlegg

~edit, steike som den vekser i dag

Og jammen fortsatte veksten i dag også. Dette ble litt for mye vekst på for kort tid, uten nyheter, så jeg turte ikke sitte på lenger nå. Gikk akkurat i 0. Mulig jeg går inn igjen om det nå kommer en solid korreksjon, da jeg tror den kan doble seg igjen når det nærmer seg lansering av TSW.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaggu med på tide at de fikk en bedre design på hjemmesiden.

 

Feb 28, 2011,Presentation of Q4 2010. Gleder meg ^^

Q4 tallene kommer neppe til å være noe å rope hurra for, vet ikke helt hvilke positive nyheter du venter deg fra den kanten. Alt avhenger av TSW og at de ikke brenner cash altfor fort. ;)

 

Forventer ikke super duper tall, men forhåpentlig går den i samme retning som Q3 tallene.

Lenke til kommentar

Sitter med en liten bitter smak i halsen etter jeg solgte meg ut nå rett før den begynte å stige. Gikk i 0 :\

 

Å nå er den jaggu oppe i 10!

 

Jeg har ingen tro på at TSW blir lansert i år, men at det kan bli closed beta i høst trur jeg. Med EA avtalen har de sikret seg verdens lansering av TSW, så dette er absolut positivt for aksjen fremover. Q4 tallene er nok ikke noe å rope hurra for, for det er nok lite som tyder på + på kapitalen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hadde noen investeringer i tiden før det forrige "store" spillet deres (som ingen husker hva heter nå). Det floppet jo ganske bra, og jeg var heldig som kom meg ut i 0. Så basert på empiri er jeg litt usikker. Det virker alltid å være enorm hype rundt spillene før de kommer, også viser det seg at det ikke slår særlig an. Det var nå hvertfall hva som skjedde med det MMO-et.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kjøpte for rundt 20.000 ,- når aksjene lå på 3,20 for et par år siden. Sitter enda på de, så jeg har en ganske fin avkastning. Skal selge meg ut nå, for jeg har desverre ikke nok is i magen til å sitte over release. Det er godt mulig spillet blir en suksess, hvem vet. Ser lyst ut for at Funcom endelig har klart det, men tar likevel ikke den sjansen. Angrer som en peis på at jeg ikke solgte meg ut på 24 kr i april, trodde det ville holde seg der.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg inn for 23k på en snittpris på 8,50 kr, så jeg har forsatt en god del å gå på. Jeg kommer til å sitte med de over release.

 

Det som er med MMO's er at det tar måneder før man kan se om spillet virkelig er en suksess eller ikke, og hypen til TSW er stor, og jeg tror vi får en god lansering og noen gode salgstall, og det er alt man trenger for at aksjen skal fyke i været.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Kjøpte for rundt 20.000 ,- når aksjene lå på 3,20 for et par år siden. Sitter enda på de, så jeg har en ganske fin avkastning. Skal selge meg ut nå, for jeg har desverre ikke nok is i magen til å sitte over release. Det er godt mulig spillet blir en suksess, hvem vet. Ser lyst ut for at Funcom endelig har klart det, men tar likevel ikke den sjansen. Angrer som en peis på at jeg ikke solgte meg ut på 24 kr i april, trodde det ville holde seg der.

Vil tro at det er en temmelig stor sjanse for at aksjene farer oppunder 25 kr og kanskje enda høyere rett rundt eller etter release. Men kjøpte du aksjer for 20k på 3kr har du vel allerede potensielle verdier på rundt 150k, noe som er en ganske fin avkastning?

 

Kjøpte selv på 14.90 nå nettopp og angrer som en hund på at jeg ikke har kastet meg inn i det tidligere. Har snust på Funcom-aksjer helt siden AoC-releasen og skulle gjerne ha kjøpt for flere titusen jeg også da de lå på rundt 2-3 kroner.

 

Det er mye blandet tilbakemelding rundt TSW og lanseringen, men jeg holder meg foreløpig positiv. Tror ikke verdier på oppimot 25-30 kr er helt urealistiske innen en måned etter release. Man må nok vente litt før man får preorder-tall eller evt salgstall, og etter første månedene vil man kanskje få tall på hvor mange som har subscribet eller gitt seg etter første gratismåned - det er vel her det virkelig er vinn eller forsvinn.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Vil tro at det er en temmelig stor sjanse for at aksjene farer oppunder 25 kr og kanskje enda høyere rett rundt eller etter release. Men kjøpte du aksjer for 20k på 3kr har du vel allerede potensielle verdier på rundt 150k, noe som er en ganske fin avkastning?

 

Absolutt. Hvis salgstallene imponerer, og de ligger på et høyere nivå enn Age of Conan, noe Funcom selv har som mål, så blir nok aksjen til å ligge rundt 30 kr vil jeg tippe (og håpe). Er absolutt fornøyd med avkastningen jeg har nå, og eventuelt kan bli å få. Skal se det an hvordan jeg skal gå fram på dette, mulig halvparten forsvinner ved utgivelse, og de resterende blir jeg sittende på fram til tallene kommer.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Litt tall:

TSW har 1,5 millioner påmeldte til beta.

1) Aoc hadde 1 mllion påmeldte til beta og solgte 400k på 1 uke og 700k på 6 uker (og ca 1 million på 1 år).

2) SWTOR hadde 2 millioner påmeldte til beta og solgte 1 million på en uke og 2 millioner på 6 uker

3) SWTOR hadde ca 2 millioner unike hits på mmorpg.com de 6 månedene før launch. Funcom har i øyeblikket 1,2 millioner, tipper vi runder 1,25 millioner før launch.

 

Hvis man går ut i fra at TSW fra uke 7-52 etter launch selger tilsvarende som AoC (+42%) i forhold til 6-ukers salget, så har man for de tre scenarioene over følgende salgstall:

1) 600k første uken, 1,05m første 6 uker, 1,5 millioner salg første 12mnd

2) 750k første uken, 1,5m første 6 uker, 2,13 millioner første 12 mnd

3) 613k første uken, 1,25m første 6 uker, 1,77 millioner salg første 12 mnd

 

Target scenarioet til funcom er på 1,35 millioner salg

Target scenarioet har en retention som gjør at de har 490k gjennomsnittlige abonnenter

Dette gir iflg Funcom et overskudd på 500 millioner nok de neste 12 månedene etter launch, eller ca halvparten av dagens børsverdi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lenge siden det har vært skrevet noe her. Hva tror folket om situasjonen? Har ikke lest mye selv, men det virker som folk har solgt litt i panikk siden den stigningen som mange ventet ikke inntraff.

 

Spillet ligger jo høyt oppe på bestselgerlisten til amazon.com og har ligget der i nesten en måned. De har avtale med Lego. Håper den kan krabbe litt oppover igjen når salgstallene blir fremlagt.

 

Sparket meg selv litt bak for at jeg ikke kjøpte noen aksjer da den var rundt 3 kr, ble for fristende nå, kom meg inn på 7,9. Håper det er en grei pris.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er patch notene:

http://forums.thesec...856#post1314856

 

Av content så har du:

Introducing two new Nightmare Mode dungeons: The Ankh and Hell Fallen. These dungeons are built to be extremely challenging, and the enemies and encounters in these dungeons will test your build-making, gear, group composition and combat skills to the limit

 

Du har også disse missionene:

  • Carter Unleashed: An action mission set at the Innsmouth Academy on Solomon Island, where the player gets to know more about the exceptionally gifted student Carter. Exploring the hallway below the academy, Carter will need help controlling her powers -- before they get completely out of hand.
  • Crime and Punishment: Bestselling horror author Sam Krieg came to Solomon Island to write his latest novel -- but there's more to it than that. Through this investigation, the player will dig into Krieg's works and the mind of an obsessed fan to learn more about the dark and hidden history of Solomon Island.
  • Hell & Bach: Daredevil reporter Daniel Bach is working on the story of all stories, his shot at finally winning a Pulitzer. For years, he's been chasing the ghost of Theodore Wicker, only to end up trapped at the Overlook Motel outside Kingsmouth Town. But Wicker's story doesn't end here -- nor did it start here. Following the bread crumbs back in time, the player will investigate the mystery of Wicker, and learn more about what brought him to the gates of hell...and beyond.
  • Funeral Crasher: Eleanor Franklin only has her cats and her ghosts to keep her company at her mansion in Blue Mountain -- and now the ghosts are getting restless. When the dead themselves are spooked, the living must pay heed.
  • The 3rd Age: There have been Ages before ours, and the evidence lies beneath. In Egypt, the sand is thin, and the remnants of past Ages are beginning to spread their influence across the world. The Seven Sentinels hold the key to an investigation that begins in the present, and delves deep into the distant past.
  • Red Handed: It wasn't chance that brought Dr Varias to this distant part of the Carpathians at this particular point in time. Following in his father's footsteps, Varias is attempting to unravel the mystery of the Red Hand. Why did they build a vast facility beneath this desolate region? What were they doing here? And how was Varias' father involved? In this investigation, we answer some burning questions about this secret Soviet era genetic research project -- and how it ties into the events of the present.
  • But that's not all! Another mission awaits observant players on Solomon Island -- one that explores a character that may be more than she pretends to be...

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...