Gå til innhold

retur av vare, uten noe som helst advarsel


Anbefalte innlegg

god dag folkens!

 

for ikke så lenge siden bestilte jeg e kalkulator fra netshop.no

 

uansett, ifølge netshop.no har jeg fått 2 brev fra posten. men det har jeg ikke, jeg fikk bare et brev og det var

visst 2 dager før siste frist for å hente den. det merket jeg ikke før jeg tok turen til posten for å hente den, der de sa

at den var returnert. som sagt har jeg bare fått et brev, og ikke 2 som netshop.no påstar. jeg ringte dem og snakket om dette, og ville ha pengene tilbake, og de sa at det ikke var mulig, pga gebyr. kalkulatoren kostet sammenlagt med porto rundt 345, og gebyret var også på 345 kr. og jeg tapte på noe netshop eller posten gjorde feil. har jeg loven på min side? kan dere hjelpe meg? jeg vil enten ha pengene tilbake eller tilsendt varen igjen. håper dere forstår

tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, om jeg har forstått deg rett har du loven på din side.

 

Ved handel på nettet har du returrett av varer. Butikken er forpliktet til å innformere om dette. Som regel gjøres dette ved å legge ved et skjema i pakken som beskriver dine rettigheter og et utfyllningsskjema for bruk av retur.

 

Vanligvis er denne angreretten på 14 dager. Om du ikke blir innformert om angreretten (dvs mottar skjemaet/innfoarket ditt) vil du få en utvidet angrerett på 3 måneder (tror jeg).

Om butikken etter dette ikke har innformert deg om angreretten utvides den til ett år. Mulig dette ble litt feil formulert, men slik funker det.

 

Du vil tape noe på å returnere, men ikke mer enn det koster å sende pakken i posten. Varen kan du sende tilbake uansett og kreve kjøpesummen så langt varen returneres i tilnærmet lik tilstand som du fikk den i.

 

Håper dette hjalp ;) Rett meg om det er noe jeg har misforstått :)

Lenke til kommentar
god dag folkens!

 

for ikke så lenge siden bestilte jeg e kalkulator fra netshop.no

 

uansett, ifølge netshop.no har jeg fått 2 brev fra posten. men det har jeg ikke, jeg fikk bare et brev og det var

visst 2 dager før siste frist for å hente den. det merket jeg ikke før jeg tok turen til posten for å hente den, der de sa

at den var returnert. som sagt har jeg bare fått et brev, og ikke 2 som netshop.no påstar. jeg ringte dem og snakket om dette, og ville ha pengene tilbake, og de sa at det ikke var mulig, pga gebyr. kalkulatoren kostet sammenlagt med porto rundt 345, og gebyret var også på 345 kr. og jeg tapte på noe netshop eller posten gjorde feil. har jeg loven på min side? kan dere hjelpe meg? jeg vil enten ha pengene tilbake eller tilsendt varen igjen. håper dere forstår

tusen takk.

 

Du skriver du fikk brev nr 2, 2 dager før fristen gikk ut, hvis posten returnerte pakken før fristen så kan du klage til posten, og få dekket dine utgifter mener jeg, men du kan ikke klandre netshop for posten har ikke levert hente lappen, eller atdu ved feil overså hentelapp pga masse reklamer i posten er fort gjort at ting blander seg inn i reklameavis.

Lenke til kommentar

Her er det helt sikkert posten som har tabbet seg ut. Noen ganger sender de hentelapp flere dager før pakken er klar til henting, andre ganger kommer det ingen i det hele tatt - og pakkesporingen stemmer ikke alltid. Selv flere uker etter at pakken er hentet har det dukket opp hentelapper og den har vært registrert som ikke hentet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...