Gå til innhold

3D-Blu-ray klar i 2. halvdel av 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er de nye teknologier jeg ser for meg kan friste meg nok til at jeg kjøper ny TV (TVen min er ett år gammel):

- OLED eller lokalt dimmet LED-LCD

- God online-funksjonalitet (kobling til routeren, filmleie via nettet, godt støtte for nett-TV, god formatstøtte for videoer som ligger på filserveren osv)

 

3D står ikke på denne lista.

Merkelig liste. Skulle jeg hatt ny TV ville jeg sett på billedkvalitet, opplevelse, pris og design. Hva slags teknologi apparatet består av står IKKE på min liste.

 

Personlig ser jeg 3D som en naturlig forlengelse av dagens filmopplevelse. Når det fungerer greit å se på den virkelige verden i 3D, regner jeg med at det vil fungere greit på film også.

Lenke til kommentar
Her er de nye teknologier jeg ser for meg kan friste meg nok til at jeg kjøper ny TV (TVen min er ett år gammel):

- OLED eller lokalt dimmet LED-LCD

- God online-funksjonalitet (kobling til routeren, filmleie via nettet, godt støtte for nett-TV, god formatstøtte for videoer som ligger på filserveren osv)

 

3D står ikke på denne lista.

Merkelig liste. Skulle jeg hatt ny TV ville jeg sett på billedkvalitet, opplevelse, pris og design. Hva slags teknologi apparatet består av står IKKE på min liste.

 

Personlig ser jeg 3D som en naturlig forlengelse av dagens filmopplevelse. Når det fungerer greit å se på den virkelige verden i 3D, regner jeg med at det vil fungere greit på film også.

 

Dette fordrer jo at film3D er like bra som "ekte verden 3D", noe som er langt fra tilfellet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette fordrer jo at film3D er like bra som "ekte verden 3D", noe som er langt fra tilfellet.

Nei, men i motsetning til deg tilhører jeg den kategorien som har tro på utvikling. Tro på at teknologien vil bli bedre. Mer moden.

 

Spar meg for den type billige stråmannstaktikker, hva er vitsen? Det eneste du oppnår er å skape et mer ubehaglig diskusjonsklima. Når det gjelder 3D så svarte du på Simen1 sin post, der han sa 3D ikke var på hans liste, og derfor tolket jeg deg som du mente 3D-bilder innefor en overskuelig framtid, han snakker jo tross alt om å kjøpe ny TV, noe som neppe er snakk om tiår fram i tid. Et stykke inn i framtiden blir sikkert 3D bra, men teknologien som er under oppseiling nå har i mine øyne relativt store kvalitetsmangler.

 

AtW

Lenke til kommentar
Spar meg for den type billige stråmannstaktikker, hva er vitsen? Det eneste du oppnår er å skape et mer ubehaglig diskusjonsklima. Når det gjelder 3D så svarte du på Simen1 sin post, der han sa 3D ikke var på hans liste, og derfor tolket jeg deg som du mente 3D-bilder innefor en overskuelig framtid, han snakker jo tross alt om å kjøpe ny TV, noe som neppe er snakk om tiår fram i tid. Et stykke inn i framtiden blir sikkert 3D bra, men teknologien som er under oppseiling nå har i mine øyne relativt store kvalitetsmangler.

Du har brukt 4 innlegg i denne tråden på å svartmale, forklare at DU ikke finner 3D "bra nok". Du får tåle at noen er uenig.

Lenke til kommentar

Du skrev at AtW ikke hadde tro på utvikling. Hvorfor gidder du å dikte opp sånne tullete påstander om hva andre har sagt?

 

Jeg kunne skrevet at du tror på julenissen, men jeg gidder ikke fabrikkere sånne tullete påstander og legge de i munnen på andre.

 

Det bør være fullstendig unødvendig å skrive hva andre mener og tror, når de selv skriver det med egne ord. Å dikte opp tullemeninger hos andre er frekt og provoserende. Prøv å få diskusjonen inn på et saklig spor igjen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder innlegget mitt som startet det hele så har jeg en kommentar til ditt svar på det.

 

 

Her er de nye teknologier jeg ser for meg kan friste meg nok til at jeg kjøper ny TV (TVen min er ett år gammel):

- OLED eller lokalt dimmet LED-LCD

- God online-funksjonalitet (kobling til routeren, filmleie via nettet, godt støtte for nett-TV, god formatstøtte for videoer som ligger på filserveren osv)

 

3D står ikke på denne lista.

 

Merkelig liste. Skulle jeg hatt ny TV ville jeg sett på billedkvalitet, opplevelse, pris og design. Hva slags teknologi apparatet består av står IKKE på min liste.

Teknologien er bare "verktøy" til å oppnå ulike aspekter av bildekvalitet og opplevelse. Apropos opplevelse så setter jeg pris på et helt lydløst design (ingen roterende BD-plater) og at alt er integrert i TVen av estetiske hensyn (Design). Pris spiller selvsagt en rolle, noe jeg også presiserer i et senere innlegg. Din liste over ting jeg ikke har på min liste er altså helt feil. Alle de fire punktene er med på min liste om du leser litt mellom linjene.

 

Personlig ser jeg 3D som en naturlig forlengelse av dagens filmopplevelse. Når det fungerer greit å se på den virkelige verden i 3D, regner jeg med at det vil fungere greit på film også.

Her skriver du at du regner med 3D film vil fungere like bra som 3D i den virkelige verden. Det kan vel ikke tolkes særlig annerledes enn det? Du må tåle å få påpekt at det er langt igjen før 3D film kommer i nærheten av 3D i det virkelige liv.

Lenke til kommentar
Spar meg for den type billige stråmannstaktikker, hva er vitsen? Det eneste du oppnår er å skape et mer ubehaglig diskusjonsklima. Når det gjelder 3D så svarte du på Simen1 sin post, der han sa 3D ikke var på hans liste, og derfor tolket jeg deg som du mente 3D-bilder innefor en overskuelig framtid, han snakker jo tross alt om å kjøpe ny TV, noe som neppe er snakk om tiår fram i tid. Et stykke inn i framtiden blir sikkert 3D bra, men teknologien som er under oppseiling nå har i mine øyne relativt store kvalitetsmangler.

Du har brukt 4 innlegg i denne tråden på å svartmale, forklare at DU ikke finner 3D "bra nok". Du får tåle at noen er uenig.

 

Jeg tåler fint at folk er uenig, det som er problemet er at folk som er uenig, istedet for å bare si at de er uenig, eller si hvorfor de er uenig, kommer med tullepåstander som "i motsetning til deg, så har jeg tro på utvikling". Det er omtrent som jeg skulle sagt "i motsetning til deg, så tror jeg ikke alle produkter er perfekte og ikke har noe forbedringspotensial". Det er åpenbart at ingen av delen er treffende, og det er unødvendig.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+513

3D avatar var utrolig kult på kino.

 

Flopp blir det ikke... ikke kom med slike spådommer før man har prøvd det. 3D Avatar anbefales å se på kino.

 

MAn kan jo ikke engang se at det er brukt 3D effekter på filmen. Man ser ingen irriterende farger.

 

Filmen er definitivt den første som er bygget for 3D. (Blomster scenene)

 

Så ut som kinoen var full av manet blomster.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
3D avatar var utrolig kult på kino.

 

Flopp blir det ikke... ikke kom med slike spådommer før man har prøvd det. 3D Avatar anbefales å se på kino.

 

MAn kan jo ikke engang se at det er brukt 3D effekter på filmen. Man ser ingen irriterende farger.

 

Filmen er definitivt den første som er bygget for 3D. (Blomster scenene)

 

Så ut som kinoen var full av manet blomster.

 

Jeg vil anta de fleste har prøvd 3D-filmer, det har jo kommet endel av de etterhvert.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Kan se både de grønne og røde fargene veldig godt på filmen jeg, men det var 2D versjonen da. Kanskje de har fjernet de fargene på 3D-utgaven? :fun:

 

Skal jo ikke være slike farger på en 2D versjon.

Lenke til kommentar
JA men mange har hatt sånne grønn og rødfarger som var veldig synlige på filmene. I Avatar ser man dem ikke.

 

Det er fordi det operer med polarisert lys, det har alle 3D-filmer jeg har sett på et kino-lerret gjort, slike filmer er det mange som har sett, jeg tror ikke det er lurt å anta at folk som ikke liker det aldri har sett det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg må bare fortelle om min opplevelse da jeg så Avatar i 3D for et par dager siden. Jeg visste relativt lite om filmen og var svært svært skeptisk til 3D-gimmicken. Brillene var teite også.

 

Etter reklamen var det første i 3D er dårlig Samsung-reklame som var helt forferdelig. Jeg begynte å bli skikkelig skuffet allerede da.

Men det verste var at ingenting føltes riktig. Når selve filmen først begynte så var jeg også skeptsk. Jeg klarte ikke å fokusere ordentlig og følte at jeg nesten ble litt kvalm.

 

Så skjedde noe merkelig, jeg glemte å tenke på hvor kjipt jeg syntes det var og etter et kvarter, 20 minutter hadde jeg helt glemt det og synet ble tilpasset skjermen. Så ble det helt utrolig!

Bildet var ikke uskarpt lenger og fargene var krystallklare og jeg hadde ingen problemer med å bli dratt inn i 3d-følelsen.

Jeg hadde aldri forventet noe sånt overhodet og måten Cameron bruker 3D på i denne filmen er helt uten gimmicks og dilldall. Han lager filmen slik den skal lages, og SÅ kommer 3d-effekten, kun for å utvide følelsen og stemningen i filmen. Og sånt liker jeg! :) Less is more.

 

I tillegg er jo filmen svært svært god også, selv om ryggraden i historien er litt klisjé så er innholdet balansert så godt at man aldri blir trøtt eller lei på noe tidspunkt i filmen.

 

En annen ting som gjør Avatar spesiell er det at den er filmet og lagd med spesielle kamera som fanger doble bilder med hvert sitt perspektiv. På den måten har de allerede bildekildene til begge perspektivene så de slipper å simulere det i ettertid. 3D tror jeg faktisk ikke blir noen gimmick. Fremtiden er svært uforutsigbar og små ting som Avatar kan faktisk velte om på utviklingen fremover.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...